Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ať to má smysl

Už jste se smířili s tím, že řada metrik není kompatibilní s udržitelnější budoucností? Jste si vědomi, že některé starší přístupy hodnocení toho, co je a co není pro značku dobré, budou možná už letos zpochybněny? Těmto otázkám nás na přelomu roku prostřednictvím různých studií vystavovaly jak poradenské firmy, tak světové oborové organizace. Jak jste si na ně odpověděli? Jste připraveni? A víte, na co vlastně? Co z toho je důležité, a co je jen žvanění? Na co si dát doopravdy pozor?

Určitě na rozhodnutí učiněná na zjednodušených závěrech. Jako například, že lineární televize ztrácí svůj zásah a naopak sociálním sítím bobtná, a proto se publikum přesouvá od obrazovek k sociálním platformám, na něž by měla směřovat tudíž větší část rozpočtu. O tom, jak je to zavádějící, jsme během roku v MAM psali několikrát, mimo jiné se podobným komfortním zkreslením věnoval pětidílný seriál Bubliny. Teď se tomuto tématu věnujeme v aktuálním vydání, a to jak z pohledu investic do TV reklamy, tak z pohledu nastupujících trendů. Změn nás podle různých průzkumů sice čeká hodně, ale některé věci se naštěstí nemění: investice do komunikace se značkám vyplácí, a to i v těžkých časech. Důkazem je Procter & Gamble. Proč to tak funguje, jste si mohli v MAM přečíst loni v srpnu, když jsme zveřejnili článek se závěry studie Ehrenberg-Bassova institutu (33/2021). Letošní rok začínáme přímo „u zdroje“. Rozhovor na téma plánů i těch rozpočtových nám totiž poskytla přímo šéfka marketingu z Procter & Gamble, Barbora Líška Kratochvílová. Co se týká investic do komunikace, má jasno. A agentury ani média se bát nemusejí — škrty nemá v plánu. Stejně tak nebudou největší hráči snižovat rozpočty na „získávání informací“. Právě naopak. Už totiž přestalo platit, že pro růst značky či firmy je zásadní souhra v rámci „zlatého trojúhelníku“ (marketing, finance, procurement). Z trojúhelníku se stal čtverec, jehož součástí — do budoucna dost možná nejdůležitější — je CMI (consumer & market insights). Takže pokud se ve vašem rozpočtu investice do nich znatelně neprojevují, je čas to změnit. Hlavně proto, abyste mohli dělat v práci svá vlastní smysluplná rozhodnutí.

Těch vám všem přeji v tomto roce dostatek, stejně jako odvahy. Naopak doufám, že vás zasáhne méně bouří ve sklenici vody a nedostanete se do slepých uliček a pastí, třeba kvůli žvanění.

Inspirativní čtení po celý rok 2022!

Radana Čechová

šéfredaktorka

Číslo týdne

155,8

milionu dolarů utratila loni platforma DirectTV Stream podle dat iSpot.tv za TV reklamu v USA. Až za ní skončily Disney+ (133 mil. USD), AppleTV+ (127,1 mil. USD) a Amazon Prime Video (113,9 mil. USD). Netflix skončil sedmý s 38,2 milionu dolarů.

01/2022
Marketing & Media 01/2022

Časopis Marketing a Media je prestižním,mimořádně vlivným oborovým médiem. Věnuje se oblasti byznysové komunikace, reklamy a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory s nejvlivnějšími a nejzajímavějšími osobnostmi z branže, přináší obsahovou inspiraci a současně představuje platformu pro kritickou diskuzi.

1/3/2022

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 p56/vth248543-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg

 r40/vth497596-0.jpg

 r40/vth497604-0.jpg

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i4999/vth248544-1.jpg

 i4999/vth284963-1.jpg