Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Svět podle MAM

Hospodářské noviny v novém formátu, Fio banka na kolotoči a OnlyFans změnila vedení

HN změnily formát a cenu

Hospodářské noviny mají novou tiskárnu a lehce upravují i formát. Generální ředitelka Economie Lenka Černá po telefonu potvrdila, co už ostatně nedávno avizovala v rozhovoru pro MAM, že i vdůsledku inflace upraví vydavatelství také cenu svého nejdůležitějšího titulu. Změna v řádech korun přichází po dvanácti letech. „Potvrzuji, že od ledna zdražujeme. Zároveň jsme nedávno v rámci výběrového řízení změnili tiskárnu a rozhodli se pro CNC,“ sdělila. Cena listu bude nově 30 korun. HN vycházejí v novém formátu poprvé třetího ledna. Opouštějí takzvanou berlínskou velikost, budou nepatrně menší. „Nezkrátíme je ani o písmenko, naopak prodloužíme, každé vydání bude mít minimálně šestnáct stran,“ píše se v newsletteru pro předplatitele.


Duda vetoval mediální zákon

Polský prezident Andrzej Duda vetoval polský mediální zákon. Ten měl v podstatě umlčet vlastníky stanice TVN24 s kritickými postoji vůči vládě.

Ještě před vánočními svátky polská vládní většina nečekaně parlamentem prosadila zákon namířený proti největší soukromé televizi TVN s americkými vlastníky. Novela měla oficiálně zabránit vlastníkům mimo Evropský hospodářský prostor (a také prostředníkům se sídlem v Evropě) získat kontrolu nad mediálními firmami v Polsku.

Ve skutečnosti ale cílila přímo proti zpravodajské televizi TVN24 vlastněné americkou společností Discovery. Televize je vůči polské vládě kritická a je považována za spíše liberální médium. Je také největším polským soukromým médiem. Mezi další znepokojivé skutečnosti vypovídající o ohrožení mediální svobody v Polsku patří například fakt, že loni státní petrochemický gigant Orlen koupil vydavatelství Polska Press, pod které spadají desítky regionálních deníků.

Nejvlivnější veletrh nových technologií CES začne v Las Vegas ve středu 5. ledna. Svou fyzickou účast ale postupně ruší řada firem. Nebude Meta, Intel ani Google 


UTA kupuje MediaLink od Ascential

Agentura United Talent Agency (UTA), která globálně zastupuje umělce, hudebníky a další profesionály v zábavním průmyslu, oznámila akvizici marketingové konzultační společnosti MediaLink od skupiny Ascential (spadají pod ni například společnosti WARC či Lions, která pořádá festival reklamy Cannes Lions).

Akvizice má podle The Wall Street Journal v přepočtu hodnotu takřka 2,8 miliardy korun. MediaLink, která značkám, médiím i technologickým firmám pomáhá s digitální a marketingovou transformací či výběrem agentur, má propojovat klienty UTA s brandy. Marketingová divize UTA bude nově spadat pod MediaLink, zaměří se na budování dlouhodobých strategií a vztahů mezi tvůrci a značkami.

UTA se též nedávno stala první talentovou agenturou, která spustila projekty s NFT. V prosinci například spolupracovala na kampani s L‘Oréal Paris USA, která prostřednictvím dražby digitálních děl upozorňovala na nedostatečné zastoupení žen v byznysu spojeném s NFT.


Fio banka s novým konceptem

Na stanicích skupiny Prima, TV Óčko a ATMedia i online běží kampaň Fio banky s novým konceptem „Pro všechny světské radosti“, za nímž stojí agentura Jinej Gang. Točí se okolo rodiny „světských“, kolotočářů z pouti, hlavní roli má Štěpán Kozub. Produkci měl na starosti Ad Kolektiv, režii Daniel Růžička.

„Věřím, že naše nová reklamní kampaň bude výrazná a diváky zaujme nejen díky prostředí, které všichni dobře znají a vzpomínají na něj. Doufáme, že se i divákům spoty zalíbí, pobaví je a pevně věříme, že by některé hlášky mohly i zlidovět. Těmito několika spoty ale celý kolotoč teprve začíná,“ uvedl obchodní ředitel Fio banky Jan Bláha.

TV spotů je pro letošní rok připraveno šest spolu s dalšími videy pro online a sociální sítě. „Fio banka přišla s jasným zadáním: chceme unikátní kampaň, která vystoupí z reklamního ‚breaku‘, takovou, jakou mají Češi a Slováci rádi. Humornou, plnou hlášek, trochu na hraně, ale ať je jasné, že jsme banka pro všechny klienty,“ uvádějí Ondřej Hübl, Viktor Říha a Tomáš Vápeník, kteří Jinej Gang založili v roce 2020. Tendr na kreativní agenturu Fio banky vyhráli loni v červnu. Dalšími klienty jsou Astratex, PKF, Amazing Places či Výstaviště Praha.


OnlyFans nově vede šéfka marketingu

Platforma pro sdílení obsahu s předplatiteli OnlyFans uzavřela náročný rok 2021 změnou na postu CEO. Síť fungující pod společností Fenix International opouští její zakladatel a dosavadní šéf Tim Stokely, jenž se rozhodl věnovat novým výzvám. Jeho pozici přebírá marketingová ředitelka OnlyFans Amrapali Gan.

„Předávám štafetu kolegyni a přítelkyni, která má vizi a schopnosti pro to, aby pomohla společnosti dosáhnout jejího obrovského potenciálu,“ uvedl Stokely v prohlášení, které zveřejnil i na Instagramu.

Síť OnlyFans, která podle svých dat dosud rozdělila mezi tvůrce pět miliard dolarů, původně vznikla jako platforma pro sdílení jakéhokoli obsahu s předplatiteli, využívali ji sportovci a celebrity. Proslavila se ale především obsahem pro dospělé. Ten se během letošního léta rozhodla zakázat (podobně jako dříve síť Tumblr), po bouřlivých protestech tvůrců ale během několika dní od zákazu ustoupila.

Amrapali Gan byla šéfkou marketingu a komunikace OnlyFans od září 2020. Předtím působila déle než rok jako viceprezidentka pro marketing v Cannabis Cafe, první kavárně zaměřené na marihuanu v USA. Marketingu se věnovala i v Red Bull Media, Quest Nutrition či My Fashion Database.

01/2022
Marketing & Media 01/2022

Časopis Marketing a Media je prestižním,mimořádně vlivným oborovým médiem. Věnuje se oblasti byznysové komunikace, reklamy a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory s nejvlivnějšími a nejzajímavějšími osobnostmi z branže, přináší obsahovou inspiraci a současně představuje platformu pro kritickou diskuzi.

1/3/2022

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 p56/vth248543-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i4999/vth284964-1.jpg

 i4999/vth284967-1.jpg