Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Hvězdy, jen se otáčejte!

Jestli toto vydání otevíráte v pondělí dopoledne a měli jste v noci na dnešek stejný program jako já a také třetina všech obyvatel Spojených států amerických, pak vám přeji hodně sil a neomezený přístup ke kávovaru.

Kdo se nad ránem stal vítězem Super Bowlu a jaká byla „halftime show“ rapera Ushera? To v době, kdy tyto řádky vznikají, netuším. Nicméně díky příspěvku Joea Pompliana, jehož sportovně-byznysový newsletter odebírá 121 tisíc lidí, vím, že za své vystoupení nedostal Usher ani dolar. Což ve světle toho, že Apple každý rok platí za spojení značky Apple Music s poločasovou show 50 milionů dolarů, může být trochu překvapivá informace.

Pro amerického rapera je útěchou, že úplně stejné podmínky měli i Prince, Michael Jackson, Beyonce, The Rolling Stones a další hvězdy. Národní fotbalová liga (NFL) jim sice z gigantického sponzorského plnění dá 15 milionů dolarů na produkci, z té ale umělci zaplatí všechno, jen ne sebe. Naopak se stává, že si rozpočet ještě sami z vlastního navýší. Jako předloni Dr. Dre o sedm milionů dolarů.

Dělají tedy „charitu“? Kdepak. Super Bowl jen v USA sleduje 115 milionů lidí a loňskou show Rihanny vidělo víc diváků než zápas (118 milionů). Vystoupení tak funguje jako supervýkonný generátor prodejů, zisků, sledujících… Prostě všeho. Justin Timberlake zvýšil prodeje o 534 procent, Travis Scott si po Super Bowlu začal za vystoupení účtovat místo půl milionu celý milion dolarů, Rihanna získala tři miliony sledujících na Instagramu. A úspěchu šel naproti i Usher. Dva dny před Super Bowlem vydal nové album a oznámil velké turné.

Zatímco značky za půlminutový spot platí sedm milionů dolarů, hudebníci mají 13minutovou reklamu zdarma. Jak ji využijí, je jen na nich.

 


Petr Žaloudek
redaktor

07/2024
Marketing & Media 07/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

2/12/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 p56/vth440479-1.jpg

 p56/vth514925-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg

 r40/vth497596-0.jpg

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8745/vth440480-1.jpg[p1]

 i8745/vth440509-1.jpg[p1]