HEADLINES

Lidé, kampaně a události,

o kterých musíte vědět.

1.

2.

Spolumajitelem firmy

Monitora je Tomáš

Berger, který zároveň

stojí za firmou

Imper specializovanou

na B2B data.

Media Tenor prodal svůj

monitoring médií Monitoře

Ostravská firma Media Tenor prodala

celé své středisko mediálního monitoringu. Kupcem je pražský startup Monitora Media, který napůl vlastní generální ředitel Tomáš Berger se šéfem vývoje

platformy Michalem Danilákem. Nový

majitel tvrdí, že hodnota transakce se

pohybuje „v řádech desítek milionů korun“. Stávající klienti Media Tenoru

budou podle tiskové zprávy převedeni

na technické řešení Monitory, pod nového vlastníka přejde i část zaměstnanců,

integrován bude také kompletní archiv

monitoringu médií Media Tenoru. Cílem

startupu je nad rámec klasického monitoringu médií nabídnout i  jeho měření a  analýzu, personalizované reporty

nebo sledování zásahu na sociálních sítích. Monitora uvádí, že její systém umí

například vyhodnotit televizní a rozhlasové záznamy nejen na základě klíčového slova, jak je obvyklé, ale také pomocí

analýzy hlasu. Bergerův a  Danilákův

startup vznikl v roce 2015 a tvrdí, že už

má „stovky klientů“. Mezi nimi jmenuje

neziskovou organizaci Transparency

International, antivirovou firmu Avast,

státní agenturu CzechInvest, automobilku TPCA, pražský magistrát nebo Ministerstvo dopravy ČR. Media Tenor byl založen v roce 2002, jeho hlavní postavou

a většinovým vlastníkem je Pavel Herot.

Firma je kromě mediálního monitoringu známá například svými analýzami

objektivity a vyváženosti vysílání, které

na základě veřejné zakázky pravidelně

zpracovává pro Českou televizi (aktuální

kontrakt vyprší v letošním roce). Mediální analýzy dodává i dalším subjektům.

Největší firmou v  oboru mediálního

monitoringu je na  českém trhu Newton

Media, která v minulých letech pohltila

také firmu Anopress. Monitora se podle

svého tvrzení teď stane tržní dvojkou.

Tržby a další ekonomické parametry ale

není možné z veřejně dostupných údajů

srovnat. Účetní závěrku publikuje jen

Newton Media, jeho konkurenti ji v obchodním rejstříku buď nemají vůbec,

nebo zastaralou.

Ivan Trojan vyhrál

soutěž Nejlepší herec

v reklamě v loňském

roce a má šanci i letos.

Seznamte se s

Grahamem. Neděste

se, takhle byste prý

museli vypadat,

kdybyste chtěli být

odolní vůči dopravním

nehodám.

4.

Agresivní on-line reklamu ve  formě

vyskakovacích oken a  dalších formátů,

které porušují pravidla světové Koalice

za  lepší reklamy, v  prohlížeči Chrome

už neuvidíte. Společnost Google, která

prohlížeč vlastní, od minulého týdne takové reklamy automaticky blokuje. Své

rozhodnutí popsala jako krok k příjemnějšímu uživatelskému prostředí. Kritici

ale namítají, že spíše než o  čistší web

jde společnosti o utvrzení její dominantní pozice. Google spolu s  Facebookem

vévodí trhu s  on-line reklamou. Podle

eMarketeru obě firmy loni spolkly jen

v USA více než 63 procent peněz vynaložených na  digitální reklamu. Chrome

je navíc nejoblíbenější webový prohlížeč s  přibližně 60procentním podílem

na  trhu. Dále poznamenávají, že tento

krok inzerenty tlačí k tomu, aby svou videoreklamu umístili na jinou platformu

Googlu, třeba na YouTube.

Globální výrobce zboží rychlé spotřeby

a jeden z největších zadavatelů reklamy

na  světě Unilever by prý mohl přestat

investovat do digitálních platforem jako

jsou Facebook a  Google, protože rozdělují společnost nebo nejsou schopny negativních vjemů ušetřit děti. Na setkání

vedení organizace Interactive Advertising Bureau v kalifornském Palm Desert

to prohlásil marketingový ředitel celého

koncernu Keith Weed s  tím, že on-line

je „bažina zaneřáděná lžimi, rasismem,

sexismem a extremismem“ a takové prostředí by mohlo poškozovat značky Unileveru. Svůj rázný projev ovšem vzápětí

zmírnil tweetem, ve  kterém dodal, že

firma je se jmenovanými společnostmi

ochotná dál spolupracovat na „výstavbě

vhodného digitálního ekosystému“.

Google zablokoval v Chromu Unilever hrozí Googlu

a Facebooku

vyskakovací reklamy

3.

Gunn 100 jmenoval nejlepší

reklamní kreativu světa

Nejoceňovanější reklamou loňského

roku byla osvětová kampaň na  podporu zvýšení bezpečnosti silničního provozu Meet Graham z  dílny australské

agentury Clemenger BBDO Melbourne,

která ukazuje, jak by člověk musel vypadat, aby přežil následky dopravní

nehody. Nejlepší agenturou byla brazilská AlmapBBDO, sítí BBDO Worldwide,

komunikačním holdingem Omnicom

Group, značkou Nike a zadavatel inzerce Volkswagen Group. A  nejúspěšnější

zemí v  mezinárodních i  lokálních soutěžích komunikační kreativity byly jako

obvykle Spojené státy. Prostřednictvím

souhrnného hodnocení všech odvětví reklamního průmyslu Gunn 100 to

oznámili organizátoři pravidelného globálního přehledu Gunn Report.

5.

Nejlepší herec v reklamě? Je

známo pět finalistů

Finalisté soutěže Nejlepší herec v reklamě za rok 2017 jsou Hynek Čermák (Staropramen), Jiří Bartoška (Moneta Money

Bank), Tomáš Jeřábek (Air Bank), Tomáš

Měcháček (Air Bank) a  Ivan Trojan (T-Mobile). Právě Trojan, který účinkoval

ve  spotech agentury Saatchi & Saatchi,

vyhrál toto ocenění i  loni. Vyhlášení

absolutního vítěze proběhne ve  středu

21. února 2018 v  pražském klubu Lávka jako součást kreativní soutěže Zlatá

pecka. Herce a herečky v reklamě hodnotilo v  rámci šetření Český národní

panel ve  dvou vlnách celkem 10 tisíc

respondentů starších 15 let. Konkrétně

hodnotili celebrity podle premiérových

reklam, ve  kterých účinkovaly. Držitelem ceny se stane osobnost s nejvyšším

celkovým ratingem, tedy nejvyšším

průměrným výsledkem. Český národní

panel je společný projekt výzkumných

agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere.

3

MAM_2018_08_page_02-03.indd 3

16.2.2018 18:25:03