HEADLINES
Lidé, kampaně a události,
o kterých musíte vědět.
1.
2.
Spolumajitelem firmy
Monitora je Tomáš
Berger, který zároveň
stojí za firmou
Imper specializovanou
na B2B data.
Media Tenor prodal svůj
monitoring médií Monitoře
Ostravská firma Media Tenor prodala
celé své středisko mediálního monitoringu. Kupcem je pražský startup Monitora Media, který napůl vlastní generální ředitel Tomáš Berger se šéfem vývoje
platformy Michalem Danilákem. Nový
majitel tvrdí, že hodnota transakce se
pohybuje „v řádech desítek milionů korun“. Stávající klienti Media Tenoru
budou podle tiskové zprávy převedeni
na technické řešení Monitory, pod nového vlastníka přejde i část zaměstnanců,
integrován bude také kompletní archiv
monitoringu médií Media Tenoru. Cílem
startupu je nad rámec klasického monitoringu médií nabídnout i jeho měření a analýzu, personalizované reporty
nebo sledování zásahu na sociálních sítích. Monitora uvádí, že její systém umí
například vyhodnotit televizní a rozhlasové záznamy nejen na základě klíčového slova, jak je obvyklé, ale také pomocí
analýzy hlasu. Bergerův a Danilákův
startup vznikl v roce 2015 a tvrdí, že už
má „stovky klientů“. Mezi nimi jmenuje
neziskovou organizaci Transparency
International, antivirovou firmu Avast,
státní agenturu CzechInvest, automobilku TPCA, pražský magistrát nebo Ministerstvo dopravy ČR. Media Tenor byl založen v roce 2002, jeho hlavní postavou
a většinovým vlastníkem je Pavel Herot.
Firma je kromě mediálního monitoringu známá například svými analýzami
objektivity a vyváženosti vysílání, které
na základě veřejné zakázky pravidelně
zpracovává pro Českou televizi (aktuální
kontrakt vyprší v letošním roce). Mediální analýzy dodává i dalším subjektům.
Největší firmou v oboru mediálního
monitoringu je na českém trhu Newton
Media, která v minulých letech pohltila
také firmu Anopress. Monitora se podle
svého tvrzení teď stane tržní dvojkou.
Tržby a další ekonomické parametry ale
není možné z veřejně dostupných údajů
srovnat. Účetní závěrku publikuje jen
Newton Media, jeho konkurenti ji v obchodním rejstříku buď nemají vůbec,
nebo zastaralou.
Ivan Trojan vyhrál
soutěž Nejlepší herec
v reklamě v loňském
roce a má šanci i letos.
Seznamte se s
Grahamem. Neděste
se, takhle byste prý
museli vypadat,
kdybyste chtěli být
odolní vůči dopravním
nehodám.
4.
Agresivní on-line reklamu ve formě
vyskakovacích oken a dalších formátů,
které porušují pravidla světové Koalice
za lepší reklamy, v prohlížeči Chrome
už neuvidíte. Společnost Google, která
prohlížeč vlastní, od minulého týdne takové reklamy automaticky blokuje. Své
rozhodnutí popsala jako krok k příjemnějšímu uživatelskému prostředí. Kritici
ale namítají, že spíše než o čistší web
jde společnosti o utvrzení její dominantní pozice. Google spolu s Facebookem
vévodí trhu s on-line reklamou. Podle
eMarketeru obě firmy loni spolkly jen
v USA více než 63 procent peněz vynaložených na digitální reklamu. Chrome
je navíc nejoblíbenější webový prohlížeč s přibližně 60procentním podílem
na trhu. Dále poznamenávají, že tento
krok inzerenty tlačí k tomu, aby svou videoreklamu umístili na jinou platformu
Googlu, třeba na YouTube.
Globální výrobce zboží rychlé spotřeby
a jeden z největších zadavatelů reklamy
na světě Unilever by prý mohl přestat
investovat do digitálních platforem jako
jsou Facebook a Google, protože rozdělují společnost nebo nejsou schopny negativních vjemů ušetřit děti. Na setkání
vedení organizace Interactive Advertising Bureau v kalifornském Palm Desert
to prohlásil marketingový ředitel celého
koncernu Keith Weed s tím, že on-line
je „bažina zaneřáděná lžimi, rasismem,
sexismem a extremismem“ a takové prostředí by mohlo poškozovat značky Unileveru. Svůj rázný projev ovšem vzápětí
zmírnil tweetem, ve kterém dodal, že
firma je se jmenovanými společnostmi
ochotná dál spolupracovat na „výstavbě
vhodného digitálního ekosystému“.
Google zablokoval v Chromu Unilever hrozí Googlu
a Facebooku
vyskakovací reklamy
3.
Gunn 100 jmenoval nejlepší
reklamní kreativu světa
Nejoceňovanější reklamou loňského
roku byla osvětová kampaň na podporu zvýšení bezpečnosti silničního provozu Meet Graham z dílny australské
agentury Clemenger BBDO Melbourne,
která ukazuje, jak by člověk musel vypadat, aby přežil následky dopravní
nehody. Nejlepší agenturou byla brazilská AlmapBBDO, sítí BBDO Worldwide,
komunikačním holdingem Omnicom
Group, značkou Nike a zadavatel inzerce Volkswagen Group. A nejúspěšnější
zemí v mezinárodních i lokálních soutěžích komunikační kreativity byly jako
obvykle Spojené státy. Prostřednictvím
souhrnného hodnocení všech odvětví reklamního průmyslu Gunn 100 to
oznámili organizátoři pravidelného globálního přehledu Gunn Report.
5.
Nejlepší herec v reklamě? Je
známo pět finalistů
Finalisté soutěže Nejlepší herec v reklamě za rok 2017 jsou Hynek Čermák (Staropramen), Jiří Bartoška (Moneta Money
Bank), Tomáš Jeřábek (Air Bank), Tomáš
Měcháček (Air Bank) a Ivan Trojan (T-Mobile). Právě Trojan, který účinkoval
ve spotech agentury Saatchi & Saatchi,
vyhrál toto ocenění i loni. Vyhlášení
absolutního vítěze proběhne ve středu
21. února 2018 v pražském klubu Lávka jako součást kreativní soutěže Zlatá
pecka. Herce a herečky v reklamě hodnotilo v rámci šetření Český národní
panel ve dvou vlnách celkem 10 tisíc
respondentů starších 15 let. Konkrétně
hodnotili celebrity podle premiérových
reklam, ve kterých účinkovaly. Držitelem ceny se stane osobnost s nejvyšším
celkovým ratingem, tedy nejvyšším
průměrným výsledkem. Český národní
panel je společný projekt výzkumných
agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere.
3
MAM_2018_08_page_02-03.indd 3
16.2.2018 18:25:03