HEADLINES

Kreslené kampani

Hypoteční banky

dal tvář výtvarník

Bohumil Fencl.

6.

Únor přinesl jednu bankovní

kampaň za druhou

Hned několik bank přišlo s  novými

reklamními kampaněmi. Hypoteční

banka představila Dr. Hypotečku, který

má „vyléčit čerstvé neduhy i  chronické

diagnózy spojené s bydlením“. Kampaň

je od agentury J. Walter Thompson. Produkt „Fér půjčka“ propaguje Sberbank

v  duchu stávajícího kreativního konceptu „Na penězích záleží“, ale s novým

– a  trochu podbízivým – mottem: „Mít

jeden druhého je víc než peníze. Ale každý si občas potřebuje půjčit“. Televizní spoty na  stanicích Primy a  na  Óčku

podpoří letošní novinku v  nabídce Fio

banky, kreditní karty. Tváří kampaně

je nadále Jakub Kohák s  kozou Vlastou. A  konečně Raiffeisenbank spustila

kampaň na podporu konsolidací půjček.

Televizní spot je podpořen on-line kampaní i letáky.

7.

Agrofert se chystá zažalovat

Český rozhlas

Holding Agrofert poslal Českému rozhlasu předžalobní výzvu, ve které chce,

aby se veřejnoprávní médium omluvilo

za  reportáže Janka Kroupy o  hospodaření firmy na 1700 hektarech pozemků,

které jí nepatří. Rozhlas tento požadavek ústy generálního ředitele Reného

Zavorala odmítl, oznámil, že se bude

klidně soudit a  že u  soudu bude hájit

práci svých reportérů. A  je možné, že

právníci rozhlasu nebudou muset hájit

jen zprávy o Agrofertu: „Ve středu přišla

další předžalobní výzva kvůli reportáži

Janka Kroupy, tentokrát příspěvku odvysílanému v roce 2015,“ oznámil René

Zavoral na  schůzi mediálního výboru

sněmovny, která mimo jiné řešila aktu-

ální stiuaci v rozhlase, kde vzniklo dusno právě kvůli ředitelově kritice Kroupovy práce. V příspěvku z roku 2015 podle

ředitelových slov už o  Agrofert nejde,

jméno žalobce ani podstatu sporu však

nezmínil. Zavoral před poslanci zopakoval, že téma reportáže mu nevadí, výhrady má k  profesním pochybením při

jejím zpracování. Dodnes podle svých

slov nedostal odpověď, jestli je pravda,

že jeden z  právníků, který v  reportáži

komentuje legálnost počínání Agrofertu, je zároveň právním zástupcem člověka, který je ve  sporu s  Agrofertem – to

by bylo hrubé porušení kodexu Českého

rozhlasu. Poslanci ocenili snahy o zklidnění napětí mezi částí redaktorů a ředitelem rádia, obdobně vyzvali obě strany

ke klidu i senátoři.

8.

Mars mění vedení

na českém trhu

⊲⊲

Internetové vysílání

rádia už na původních

stránkách nenajdete.

Ursula Irwin (vlevo)

i Zuzana Lošáková

budou sídlit v Praze,

odkud Mars řídí aktivity v Česku, na Slovensku, v Maďarsku

a v Rumunsku.

Světový výrobce cukrovinek, potravin

a  výživy pro psy, firma Mars, oznámil

manažerské změny pro český a slovenský trh. Má novou ředitelku pro obě

země, kterou se stala Ursula Irwin. A poprvé také ve střední Evropě zřizuje pozici ředitelky korporátní komunikace,

na  kterou si vybral Zuzanu Lošákovou.

Ursula Irwin nahrazuje dosavadního

šéfa Billa Heagua, který odešel řídit aktivity společnosti Mars do Irska. Ze stejné země shodou okolností pochází také

Ursula. Svou kariéru zahájila ve výzkumu krmiv v britském Marsu a postupně

se přes manažerské pozice v obchodním

a  personálním oddělení novozélandské

pobočky vypracovala na  ředitelku aktivit pro tamní trh. Zuzana Lošáková je

nově ředitelkou korporátní komunikace

Marsu pro Česko, Slovensko, Maďarsko

a  Rumunsko. „Mým cílem bude, aby

se spotřebitelé dozvěděli více o  firmě,

která se skrývá za  jejich oblíbenými

produkty, zjistili, jak fungujeme, jaké

hodnoty vyznáváme i jak usilujeme o to,

abychom byli společností, jež vždy prosazuje udržitelnost pro nadcházející generace,“ vysvětluje Lošáková.

9.

Senioři jsou největšími

šiřiteli spamu

Nejaktivnějšími šiřiteli e-mailového

spamu, ať už pravdivého nebo nepravdivého, jsou senioři ve věku nad 65 let.

S přibývajícími léty uživatelé šíří spam

podstatně více než mladší lidé. Spam zahrnuje jak pravdivé zprávy, tak i hoaxy

a dezinformace. Vyplývá to z výzkumu

Starci na netu realizovaného společností

Seznam.cz a Centrem prevence rizikové

virtuální komunikace Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.

E-maily, které varují před údajným nebezpečím, například v souvilosti s migrací nebo islámem, rozšiřuje 35 procent

osob ve  věku 55  až  64  let a  47  procent

respondentů starších 65  let, což je čtyřikrát více než u  lidí mladších (35  až

44  let). Pravdivé i  nepravdivé zprávy

o  politickém dění pak šíří senioři šestkrát častěji než osoby mladší. Starší ročníky mají prý důvěru v  autoritu, která

jim zprávu poslala.

10.

Z webu Rádia Zet se stalo

Youradio News

Internetové stránky ztrátového Rádia

Zet se přejmenovaly na Youradio News.

„Důvodem je chystaná aplikace, kterou

aktuálně vyvíjíme, a  která odstartuje

v  dubnu letošního roku,“ říká Zuzana

Nevoralová, mluvčí skupiny Lagardere.

Ta vlastní zmíněné rádio a hudební aplikaci s  názvem Youradio. Na  vývoj projektu Youradio News, které má poskytnout zpravodajský servis ze stejných

oblastí jako Rádio Zet, přitom Lagardere

získalo grant od Googlu ve výši 4,6 milionu korun. Podle Nevoralové se změna

webu nedotkne Rádia Zet, které Lagardere vlastní spolu s Media Bohemia.

4

MAM_2018_08_page_04-05.indd 4

16.2.2018 18:24:30