HEADLINES
Kreslené kampani
Hypoteční banky
dal tvář výtvarník
Bohumil Fencl.
6.
Únor přinesl jednu bankovní
kampaň za druhou
Hned několik bank přišlo s novými
reklamními kampaněmi. Hypoteční
banka představila Dr. Hypotečku, který
má „vyléčit čerstvé neduhy i chronické
diagnózy spojené s bydlením“. Kampaň
je od agentury J. Walter Thompson. Produkt „Fér půjčka“ propaguje Sberbank
v duchu stávajícího kreativního konceptu „Na penězích záleží“, ale s novým
– a trochu podbízivým – mottem: „Mít
jeden druhého je víc než peníze. Ale každý si občas potřebuje půjčit“. Televizní spoty na stanicích Primy a na Óčku
podpoří letošní novinku v nabídce Fio
banky, kreditní karty. Tváří kampaně
je nadále Jakub Kohák s kozou Vlastou. A konečně Raiffeisenbank spustila
kampaň na podporu konsolidací půjček.
Televizní spot je podpořen on-line kampaní i letáky.
7.
Agrofert se chystá zažalovat
Český rozhlas
Holding Agrofert poslal Českému rozhlasu předžalobní výzvu, ve které chce,
aby se veřejnoprávní médium omluvilo
za reportáže Janka Kroupy o hospodaření firmy na 1700 hektarech pozemků,
které jí nepatří. Rozhlas tento požadavek ústy generálního ředitele Reného
Zavorala odmítl, oznámil, že se bude
klidně soudit a že u soudu bude hájit
práci svých reportérů. A je možné, že
právníci rozhlasu nebudou muset hájit
jen zprávy o Agrofertu: „Ve středu přišla
další předžalobní výzva kvůli reportáži
Janka Kroupy, tentokrát příspěvku odvysílanému v roce 2015,“ oznámil René
Zavoral na schůzi mediálního výboru
sněmovny, která mimo jiné řešila aktu-
ální stiuaci v rozhlase, kde vzniklo dusno právě kvůli ředitelově kritice Kroupovy práce. V příspěvku z roku 2015 podle
ředitelových slov už o Agrofert nejde,
jméno žalobce ani podstatu sporu však
nezmínil. Zavoral před poslanci zopakoval, že téma reportáže mu nevadí, výhrady má k profesním pochybením při
jejím zpracování. Dodnes podle svých
slov nedostal odpověď, jestli je pravda,
že jeden z právníků, který v reportáži
komentuje legálnost počínání Agrofertu, je zároveň právním zástupcem člověka, který je ve sporu s Agrofertem – to
by bylo hrubé porušení kodexu Českého
rozhlasu. Poslanci ocenili snahy o zklidnění napětí mezi částí redaktorů a ředitelem rádia, obdobně vyzvali obě strany
ke klidu i senátoři.
8.
Mars mění vedení
na českém trhu
⊲⊲
Internetové vysílání
rádia už na původních
stránkách nenajdete.
Ursula Irwin (vlevo)
i Zuzana Lošáková
budou sídlit v Praze,
odkud Mars řídí aktivity v Česku, na Slovensku, v Maďarsku
a v Rumunsku.
Světový výrobce cukrovinek, potravin
a výživy pro psy, firma Mars, oznámil
manažerské změny pro český a slovenský trh. Má novou ředitelku pro obě
země, kterou se stala Ursula Irwin. A poprvé také ve střední Evropě zřizuje pozici ředitelky korporátní komunikace,
na kterou si vybral Zuzanu Lošákovou.
Ursula Irwin nahrazuje dosavadního
šéfa Billa Heagua, který odešel řídit aktivity společnosti Mars do Irska. Ze stejné země shodou okolností pochází také
Ursula. Svou kariéru zahájila ve výzkumu krmiv v britském Marsu a postupně
se přes manažerské pozice v obchodním
a personálním oddělení novozélandské
pobočky vypracovala na ředitelku aktivit pro tamní trh. Zuzana Lošáková je
nově ředitelkou korporátní komunikace
Marsu pro Česko, Slovensko, Maďarsko
a Rumunsko. „Mým cílem bude, aby
se spotřebitelé dozvěděli více o firmě,
která se skrývá za jejich oblíbenými
produkty, zjistili, jak fungujeme, jaké
hodnoty vyznáváme i jak usilujeme o to,
abychom byli společností, jež vždy prosazuje udržitelnost pro nadcházející generace,“ vysvětluje Lošáková.
9.
Senioři jsou největšími
šiřiteli spamu
Nejaktivnějšími šiřiteli e-mailového
spamu, ať už pravdivého nebo nepravdivého, jsou senioři ve věku nad 65 let.
S přibývajícími léty uživatelé šíří spam
podstatně více než mladší lidé. Spam zahrnuje jak pravdivé zprávy, tak i hoaxy
a dezinformace. Vyplývá to z výzkumu
Starci na netu realizovaného společností
Seznam.cz a Centrem prevence rizikové
virtuální komunikace Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
E-maily, které varují před údajným nebezpečím, například v souvilosti s migrací nebo islámem, rozšiřuje 35 procent
osob ve věku 55 až 64 let a 47 procent
respondentů starších 65 let, což je čtyřikrát více než u lidí mladších (35 až
44 let). Pravdivé i nepravdivé zprávy
o politickém dění pak šíří senioři šestkrát častěji než osoby mladší. Starší ročníky mají prý důvěru v autoritu, která
jim zprávu poslala.
10.
Z webu Rádia Zet se stalo
Youradio News
Internetové stránky ztrátového Rádia
Zet se přejmenovaly na Youradio News.
„Důvodem je chystaná aplikace, kterou
aktuálně vyvíjíme, a která odstartuje
v dubnu letošního roku,“ říká Zuzana
Nevoralová, mluvčí skupiny Lagardere.
Ta vlastní zmíněné rádio a hudební aplikaci s názvem Youradio. Na vývoj projektu Youradio News, které má poskytnout zpravodajský servis ze stejných
oblastí jako Rádio Zet, přitom Lagardere
získalo grant od Googlu ve výši 4,6 milionu korun. Podle Nevoralové se změna
webu nedotkne Rádia Zet, které Lagardere vlastní spolu s Media Bohemia.
4
MAM_2018_08_page_04-05.indd 4
16.2.2018 18:24:30