Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Golden Drum přijímá přihlášky a SABRE Awards představuje finalisty. McDonald’s se chlubí růstem, Voy

„Nasazujeme jednotný operační systém napříč celým naším portfoliem, poháněný daty a poznatky o publiku,“ řekl Philippe Krakowsky, CEO holdingu IPG poté, co se skupina dohodla s firmou Adobe na společném vývoji nástrojů a produktů generativní AI.

České šance na SABRE Awards

Na shortlist jubilejního 20. ročníku soutěže SABRE Awards EMEA se probojovalo dokonce 12 tuzemských projektů. A Česko má šanci rovněž ve speciálních diamantových oceněních, kde kategorii za výjimečný úspěch v řízení reputace uspěly Česká spořitelna s agenturou Knowcomm.

Čtyři nominace na shortlistu získala agentura Ewing. Uspěla s pracemi pro CME, TV Nova s Diakonií ČCE, AVE CZ odpadové hospodářství a Dopravu Ústeckého kraje. Dvě pozice na shortlistu má MSL Czech Republic — jednu ve spolupráci s LonelyBase pro iniciativu Civilisté děkují a další s Leo Burnett pro kečupy Heinz.

Agentura Bison & Rose je ve finále s ČSOB a projektem 10 let Indexu očekávání firem. Marketup s ABB uspěly s robotem malovanou obálkou Forbesu a Tipsport s vlastní kampaní Známe příští hlavu státu. Svengali s Českou bankovní asociací mají shortlist s projektem #nePINdej a McCann Prague s Hero & Outlaw a Českou asociací pojišťoven s kampaní Nespěchej, ještě je brzo.

Vítěze letošního ročníku SABRE Awards EMEA představí 17. dubna v Londýně.

Taťána le Moigne končí v Google

Českou pobočku Google dovedla k dospělosti, teď chce jedna z nejvlivnějších žen Česka Taťána le Moigne (na fotografii) objevovat život s prázdným kalendářem. Když v roce 2006 otevíral Google své kanceláře v Česku, nastoupila do čela pobočky Taťána le Moigne jako první zaměstnankyně společnosti a zúročila své zkušenosti z více než pětiletého působení na vysokých pozicích ve skupině Microsoft. Teď se po téměř osmnácti letech „první dáma českého internetu“, která se objevuje v přehledech nejvlivnějších žen časopisu Forbes i Hospodářských novin, rozhodla v Google skončit. „Cítím se skvěle, že opouštím byznys i tým ve výborné kondici. A ačkoli se velmi těším, co přinese budoucnost, jsem z části smutná, že se loučím s tolika kolegy i touto neuvěřitelnou kapitolou svého života,“ uvedla ve svém příspěvku na LinkedIn.

McDonald’s loni narostly tržby

McDonald’s Česká republika představil na tiskové konferenci svůj minulý rok. Loni navštívilo jeho restaurace téměř 50,5 milionu zákazníků, to představuje nárůst o 3,5 milionu lidí ve srovnání s předchozím rokem. Tržby společnosti v porovnání s rokem 2022 vzrostly zhruba o 16 procent, což bylo ovlivněno nejen zájmem zákazníků, ale i otevřením šesti nových restaurací. McDonald’s plánuje pokračovat v tomto trendu i letos. S otevřením restaurací souvisí také snaha společnosti rozšířit počet svých licenčních partnerů, z nichž jich je aktuálně na českém trhu dvacet čtyři. Investice, které zahrnují také renovaci vybraných stávajících poboček, odhaduje na půl miliardy korun. McDonald’s se s licenčními partnery zaměřil na udržitelné a komunitní aktivity. Podpora směřovala k nadačnímu fondu Dům Ronalda McDonalda.

Voyo má milion předplatitelů

Platforma Voyo mediální skupiny CME překročila tři roky po svém restartu hranici jednoho milionu platících předplatitelů na šesti trzích, kde působí. Nejvýraznějšího přírůstku dosáhla v České republice, na Slovensku a ve Slovinsku. Skupina CME zahájila cestu k překonání tohoto milníku na podzim roku 2020, kdy se jejím novým vlastníkem stala skupina PPF. V té době Voyo využívalo napříč trhy, kde CME působí, dohromady 135 000 předplatitelů.

Aktuální komunita milionu předplatitelů tak představuje sedminásobný nárůst během tří let. V lednu 2021 vedení skupiny CME připravilo novou strategii pro už existující Voyo, kterou reagovalo na probíhající digitální transformaci mediálního odvětví. Součástí strategie byly výrazné investice do technologického řešení, marketingu a distribučních kanálů a do lokálního obsahu.

Golden Drum přijímá přihlášky

Mezinárodní festival kreativity Golden Drum, jehož je MAM mediálním partnerem a který se letos koná 9. a 10. října ve slovinské Portoroži, vyzývá agentury k přihlášení do jubilejního 30. ročníku soutěže.

Kreativní, digitální i mediální agentury, zadavatelé, designová studia a mediální domy mohou přihlásit práce, které byly či budou realizované od 22. srpna 2023 do 21. srpna 2024. Otevírá se šest soutěžních sekcí: One-Chan–nel, Omni-Channel, Craft, Creative Media Excellence, Creative Business Excellence a speciální sekce All Juries. K novinkám patří zavedení kategorií pro B2B projekty.

Golden Drum je zařazen do AdForum Business Creative Report, žebříčku nejoceňovanějších kampaní na světě podle odvětví, a je také zařazen do žebříčku WARC Creative Rankings. Výsledky se rovněž započítávají do soutěže Agentura roku, již vyhlašuje časopis Marketing & Media. ■

10/2024
Marketing & Media 10/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

3/4/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Golden Drum přijímá přihlášky a SABRE Awards představuje finalisty. McDonald’s se chlubí růstem, Voy waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Golden Drum přijímá přihlášky a SABRE Awards představuje finalisty. McDonald’s se chlubí růstem, Voy (343342): (2/2) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8807/item1099261-small.png

 i8807/item1099262-small.png

 p56/vth443341-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8807/vth443437-1.jpg

 i8807/vth443439-1.jpg