Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Když firemní merch, tak pro všechny

Lidé mohou zapomenout, co jste jim řekli, ale nikdy nezapomenou na to, jak se díky vám cítili. Hluboké moudro, na které jsem narazil při práci na hlavním tématu tohoto čísla, mě přinutilo se zamyslet, jaký zaměstnanecký merch se mi kdy zaryl do paměti. Nakonec jsem si vybavil dva konkrétní firemní dárky — jeden hodně čerstvý, druhý v podstatě z pravěku.

Ten první jsme dostali během letošního Valentýna a ne, Petro, jestli to čteš, nešlo o vyznání lásky od nějaké tajné ctitelky. Byl to ručně psaný vysoce personalizovaný vzkaz a poděkování za práci. Právě to, že si „někdo“ dal tu práci a pro každého ve firmě takové osobní sdělení připravil, mi přišlo úžasné. Kam se hrabe klíčenka, to se nedá srovnat…

Moje druhá vzpomínka míří hluboko do studentských let na vysoké škole, kdy jsem si přivydělával na účetním oddělení jedné tabákové společnosti. Jako „velice originální“ vánoční dárek jsme tehdy dostali úhledně zabalenou krabičku cigaret, což mě jako sportovce a nekuřáka vyloženě potěšilo. Ale co, darovanému koni na filtr nekoukej, a tak jsem ji obratem donesl na besídku, kterou jsme s přáteli před Vánocemi pořádali. Pivo dalo pivo a já si nakonec v dobré náladě — jako občas před tím — jedno „retko“ připálil. Byl to rok 2006 a od té doby jsem už žádné další neměl.

Onu společnost jsem nedlouho poté opustil. Nebyl to správný „fit“, jak by se dnes řeklo jazykem HR oddělení. Ať už z pohledu pracovní náplně, tak ve sdílení hodnot značky. A i když mi její dárek pomohl od rádoby frajerského pokuřování v opilosti, v paměti ho mám uložený se štítkem „takhle fakt ne“. Protože když firemní merch, tak pro všechny. Ostatně i to zaznívá v hlavním tématu čísla, které právě čtete.


Petr Žaloudek
redaktor

10/2024
Marketing & Media 10/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

3/4/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 p56/vth443341-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8807/vth443342-1.jpg

 i8807/vth443432-1.jpg