Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Vojta Kotek na traktůrku předehnal vlak, Asko mění kabát a ženy si pochutnávají na pivu.

❜❜Podle výsledků průzkumu ResSolution Group a Nielsen si iniciativu Suchej únor, měsíc bez alkoholu, vyzkoušelo 22 procent dospělých (o 5 procentních bodů více oproti roku 2024), což v přepočtu může být více než 1 600 000 lidí.


Únorový souboj vyhrál Bauhaus

Co je rychlejší? Zahradní traktůrek, nebo vlak? Každý jistě odpoví, že vlak. Přesto ale díky hlasům čtenářů dokázal Vojta Kotek na zahradním traktůrku předjet vlakovou soupravu Českých drah.

Spot Bauhausu od agentury Jinej Gang opět vyšle svého favorita do hlavní soutěže MAM Souboj spotů. Ovládl únorové kvalifikační kolo letošního ročníku. „Všechny cesty vedou k nám,“ hlásá a jeho cesta MAM Soubojem spotů 2025 nekončí. Rychlík Českých drah dlouho ujížděl na čele závodu osamocen, nakonec se ale přiřítil Vojta Kotek v roli nešikovného, a tentokrát i žárlivého, manžela a vyfoukl novému komunikačnímu konceptu od DDB Prague první místo.

Oba spoty budou nicméně již tradičně otestovány společností Behavio. Výsledky najdete ve vydání MAM 11/2025, které vyjde 17. března.

Asko – Nábytek mění tvář

Asko — Nábytek prochází kompletním rebrandingem. Od března mění vizuální identitu a spouští kampaň „Žijeme to s vámi“, která staví na emocích a blízkosti k zákazníkům. V reklamním monitoringu Ad Intel agentury Nielsen se značka zařadila mezi tři nejvýznamnější hráče v segmentu nábytku.

„Nejde o jednorázovou změnu, ale o výsledek šestileté strategie,“ říká marketingová ředitelka Andrea Štěpánová. Nový směr posouvá značku od akčních kampaní k emotivnímu brandingu, který ji propojí s klíčovými životními momenty zákazníků.

Vizuální identita vznikla ve spolupráci s agenturou WMC Grey, televizní spot režíroval Pavel Soukup. Firma spouští novou komunikaci postupně. První vlna se zaměří na televizní spoty a online kanály, kde značka oslovuje zejména mladší zákazníky. Druhá vlna přinese změny v prodejnách a dalších marketingových kanálech, což podtrhne komplexní proměnu značky. 

Poslanci schválili zvýšení poplatků 

Poslanci schválili novelu zákona o České televizi a Českém rozhlase, která zvyšuje poplatky za veřejnoprávní média. Celkově se měsíční částka od května zvýší o 25 Kč. Pro návrh hlasovalo 99 ze 189 přítomných poslanců, proti bylo 89. Nově se mají úhrady týkat také domácností sledujících vysílání přes internet. Poplatek se do budoucna může zvyšovat v závislosti na míře inflace. Ruší se i povinnost influencerů registrovat se u RRTV. 

Síla partnerství hýbe byznysem 

Když se spojí tři silní hráči — Marketing & Media, Koma Modular a Datart — vznikne síla, která hýbe světem byznysu. A právě tuto sílu přinese workshop Síla partnerství, který se uskuteční 20. března 2025 ve Zlíně na konferenci Fenomén. Přijďte se inspirovat příběhy úspěšné spolupráce mezi top managementem a marketingem a zjistěte, jak přenést jejich principy do vlastního byznysu. 

Vystoupí Radana Čechová (Marketing & Media), Majka Schüller a Stanislav Martinec (Koma Modular), František Mikoška a Lenka Mastešová (Datart). 

Řečníci budou sdílet konkrétní příklady spolupráce a odpoví na otázky, jak budovat pevné vztahy mezi marketingem a vedením a jaké dopady má úzká spolupráce na růst firmy. Vstupenky jsou k dispozici na webových stránkách konferencefenomen.cz. 

Ženy rády pivo, ukazují data 

Zajdou si ženy raději na pivo nebo na víno? Zatímco odpověď na stejnou otázku je u mužů očekávaná, pivu dává přednost 84 procent z nich, preference žen možná překvapí. I ony totiž dávají přednost pivu, jako první volbu ji označilo 60 procent žen. 

Obliba piva, včetně nealkoholického mezi ženami roste. Před třemi lety byl mezi milovnicemi piva a vína jen nepatrný rozdíl, pivu dávalo přednost 52 procent z nich. Vyplývá to z průzkumu Plzeňského Prazdroje u příležitosti Mezinárodního dne žen. 

České projekty se blýskly v Evropě 

Mezi 400 projektů ve finále evropské PR soutěže SABRE Awards se probojovalo i pět kampaní z Česka. O vítězích se rozhodne 2. dubna během ceremoniálu v Londýně. 

Agentura Bison & Rose je ve finále kategorie pro výjimečný přínos reputačního managementu s Plzeňským Prazdrojem. Další dvě nominace má s Medtronic Czechia v kategoriích pro kampaně medicínských technologií pro kampaně zaměřené na seniory. 

Ve stejné kategorii má nominaci Ewing s APS ČR. Další shortlisty agentura získala v kategorii automotive s Nadačním fondem Škoda Auto a v regionální kategorii s Julius Meinl Private Wealth. 

Ogilvy uspěla s Heinekenem v kategorii pro korporátní mediální vztahy. Adison získal shortlist v regionální kategorii s Unií orchestrálních hudebníků ČR. Svengali má nominaci za ESG kampaň pro Plzeňský Prazdroj. Za zadavatele se probojovala Rex Concepts s frontou při otevření první pobočky Popeyes v Česku. ■ 

10/2025
Marketing & Media 10/2025

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

3/10/2025

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Vojta Kotek na traktůrku předehnal vlak, Asko mění kabát a ženy si pochutnávají na pivu. waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Vojta Kotek na traktůrku předehnal vlak, Asko mění kabát a ženy si pochutnávají na pivu. (398094): (2/2) (2 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i10333/item1241514-small.jpg

 i10333/item1241516-small.jpg

 p56/vth508730-1.jpg

 p56/vth514925-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i10333/vth508767-1.jpg

 i10333/vth508768-1.jpg