Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

MAM Zprávy

Robot Ivan Trojan láká na komfort vlaků ČD, Ton mění logo, Tipsport hraje s bundou a do soutěže ADC Awards dorazil rekordní počet přihlášek.


❜❜ Podle nové studie společnosti Brand Finance dosáhla celková hodnota prvních 100 nejhodnotnějších B2B značek v roce 2024 čtvrt bilionu amerických dolarů, tedy o 10 procent více než v předchozím roce. B2B podniky více investují do budování značky, což se jim nyní vyplácí.


Březnový Souboj spotů má vítěze

Reklamní spot Jen dobré přetrvá zadavatele Habánské sklepy od agentury WMC Grey se stal třetím účastníkem hlavního turnaje MAM Souboj spotů, ve kterém se v lednu příštího roku rozhodne o nejoblíbenější reklamě roku 2024.

Vítězný spot Habánských sklepů se tak utká spolu s lednovým vítězem Poděkování za odběr PRE Proud eko zadavatele Pražská energetika a únorovým spotem Když myslíte na dům nebo zahradu, slyšíte Bauhaus od zadavatele Bauhaus.

Březnový vítěz obdržel necelých 51 procent hlasů. Druhé místo obsadil spot Komerční banky s heslem Budoucnost jste vy z dílny agentury VCCP Prague. První dva spoty budou opět otestovány společností Behavio. Výsledky testování najdete v čísle MAM 16/2024, které vyjde 15. dubna. Už teď sbíráme dubnové premiérové spoty.


Trojan jako AI láká cestující do vlaků

Umělá inteligence se stala inspirací pro novou kampaň Českých drah promující trasy do Prahy, Brna, Olomouce a Ostravy. Cílem kampaně je představit moderní vlakovou dopravu jako pohodlnou alternativu pro cestování. Ivan Trojan zde asi poprvé ve své kariéře vystupuje v roli chytrého robota, co všechno ví.

Jako Humanoid IQ 3000, výsledek úsilí pražského start-upu, se jede představit do Ostravy a zažádat o investici. Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Havas, která v tématu viděla nejen vizuální potenciál, ale i hereckou výzvu pro Ivana Trojana.

Na výrobě mozku robota pracovali tři odborníci na speciální efekty z produkce T.H.A. nonstop víc než týden. Samotným líčením a nasazováním mozku strávil Ivan Trojan v maskérně skoro čtyři hodiny. Režisérem spotu byl opět Ondřej Trojan. Kampaň je nasazena od 4. dubna v TV, rozhlasu, online i na sítích.


Ton mění svou vizuální identitu

Tradiční český výrobce designového dřevěného nábytku Ton po dvaceti letech představil novou vizuální identitu. Změny zahrnují přechod na psaní názvu firmy malými písmeny, odstranění symbolické židle č. 14 z loga a zdůraznění písmene „o“, inspirovaného strojem zvaným „sádlík“. Nový koncept reflektuje inovativnost firmy a moderní estetiku.


Rekordní zájem o ADC Awards

Rekordních 274 přihlášek obdržel Art Directors Club do 31. ročníku kreativní soutěže ADC Czech Creative Awards, k vidění jsou na webu soutěže. Z toho bude celkem 166 projektů hodnotit tradiční Advertising Jury, na 108 přihlášek se pak podívá od letoška nová Art Jury. Ambice ADC Awards více se otevřít oblasti designu vyslyšelo několik nových přihlašovatelů, v samotné kategorii Design se utká 35 přihlášek. Zvýšení zájmu — oproti loňskému roku o čtvrtinu na 21 přihlášek — zaznamenala i kategorie Campaign. Nejvíce prací poslaly tradičně velké agentury v čele s WMC Grey (33), VML (30) a McCann Prague (18).

Art Directors Club už rovněž spustil prodej vstupenek na slavnostní vyhlášení výsledků, které proběhne 16. května v Arše+.


Pasta bunda v kampani Tipsport

Tipsport zahájil komunikaci k blížícímu se hokejovému mistrovství světa v Česku. Hlavní role mají nejlepší český hráč současnosti David Pastrňák a jeho Pasta bunda.

Sázková kancelář pak poprvé postavila kampaň na influencerech s cílem zasáhnout mladou cílovku 18+. Pasta bundu jako nejžádanější součást výbavy českého hokejového fanouška prezentuje na svých účtech devět výrazných influencerů instagramové scény. V příspěvcích budou odkazovat na landing page kampaně pastabunda.cz. ■

15/2024
Marketing & Media 15/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

4/8/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

Rendering MAM Zprávy (346453): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8905/item1105830-small.jpg

 p56/vth447368-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8905/vth447412-1.jpg

 i8905/vth447415-1.jpg