ZÁJEM O SUDY NA VODU

Zahrádkářská sezona se

naplno rozjela i na internetu.

Kromě tradičního sezonního

(i meziročního) růstu prodejů grilů,

Starbucks ve

Hře o trůny

Foto: REPRO MAM

Jeden z nejlepších nechtěných

product placementů se povedl ka‑

várenskému řetězci Starbucks. A to

hned ve čtvrté epizodě závěrečné

osmé řady kultovního seriálu Hra

o trůny produkovaném televizí

HBO. A to i přesto, že televize ve

svých pořadech reklamu ani pro‑

duct placement neprodává. Během

scény oslavující vítězství bitvy nad

vojskem Nočního krále se před

hlavní hrdinkou Daenerys, matkou

pevná jako skála. Kreativa je volně

inspirována legendou o obléhání

hradu Turiec v roce 1241, jenž se

ubránil díky síle a pevnosti z vody

pramenící pod hradem. Voda je

totiž bohatá na vápník.

Kooperativa v uplynulém

roce realizovala audit své komu‑

nikace, na němž se pod hlavičkou

agentury Weareginger (WAG)

podílel také stratég Ivan Tomek

a následně výzkumná agentura

Kantar. Z toho vzešel nový komuni‑

kační koncept a imageová kampaň

Někde tam jsou. Myšleny jsou tím

všudypřítomné nástrahy, které

často lidé nevnímají, a pojišťovna

je připravena podat v těchto situ‑

acích pomocnou ruku. Integro‑

BISON & ROSE NA SLOVENSKU

Komunikační agentura Bison &

Rose otevírá od poloviny května

svou kancelář v Bratislavě. V první

fázi bude jejím prostřednictvím

obsluhovat současné klienty

agentury, kteří mají zájem

komunikovat i na slovenském

trhu. Na práci bratislavského

týmu bude dohlížet Veronika

Deckerová, která zároveň ke

stejnému datu rozšíří seniorní

agenturní tým v Praze, kde

se zapojí do strategického

poradenství především pro

mezinárodní klienty agentury.

draků, na stole objevil papírový

kelímek na kávu. Byť záběr trval

pouhý zlomek sekundy, všímavým

divákům to neuniklo, a ačkoliv se

nakonec ukázalo, že jde o „pouhé“

kafe z cateringu, velká část lidí si

jej spojila se značkou Starbucks.

To mimo jiné svědčí o jejím silném

brandu.

Kelímek byl hned druhý den po

odvysílání ze seriálu CGI specialisty

odstraněn, na internetu ale začal

tento omyl žít svým životem. Bě‑

hem jednoho dne se k tomu objevilo

více než 310 tisíc tweetů a jedno z vi‑

deí na Twitteru už překročilo devět

milionů zhlédnutí a půl milionu

lajků. Stacy Jones, CEO marketingo‑

vé agentury Hollywood Branded,

která se specializuje na product

placement, řekl deníku Business In‑

sider, že za úmyslně zapomenutou

horkou kávu před Matkou draků

by Starbuck byl býval zaplatil od

250 tisíc do jednoho milionu dolarů

(23 milionů korun). Přesto, že šlo

o pouhou náhodu, Jones odhaduje

celkovou hodnotu získané publicity

pro společnost Starbucks na miliar‑

dy dolarů. Co by za to daly ostatní

značky, které natáčí na motivy Hra

o trůny placenou reklamu.

111 prací do

finále Lemura

Absolutní vítěz a také bude udělena

cena za přínos oboru Public Rela‑

tions. Letošní vyhlášení proběhne

v novém formátu a prostoru, Centru

současného umění DOX+ v Praze,

4. června.

vaná kampaň se opírá především

o tři televizní spoty, které natočil

Tobias Perse.

Základní zpravodajský servis z mis‑

trovství vysílá nadále i samotný

Radiožurnál.

Český rozhlas Ra‑

Converse, značka sportov‑

diožurnál připravil na květen

speciální projekt sportovního rádia

Radiožurnál Sport. Odstartoval

společně se zahájením Mistrovství

světa v ledním hokeji 10. května.

Posluchači ho mohou naladit přes

DAB vysílač, v aplikaci iRadio,

na webu Radiožurnálu a serveru

iRozhlas.cz. Stanice vysílá každý

den do 12 hodin a nabídne čtyřicet

přímých přenosů, dva sportovní

rozhovory denně a stovky repor‑

táží. Součástí je i stříbrné mobilní

studio R­‑stream, které se nachází ve

fanzóně šampionátu v Bratislavě.

Čtrnáctý ročník soutěže Lemur –

Česká cena za Public Relations,

kterou pořádá Asociace PR agentur

(APRA), zná své finalisty. Z 251 při‑

hlášek se do finále probojovalo

111 prací. Nejvyšší počet nominací

získala agentura Ogilvy (20) násle‑

dovaná AMI Communications (11)

a Bison & Rose (10). Na slavnostním

večeru budou v každé kategorii

z pětice nominovaných finalistů

vyhlášena první tři místa, ocenění

ní obuvi, se za technologického

přispění Nike vrací zpátky na

basketbalové hřiště. Představuje

nový model určený pro tento sport

a je to příležitost pro vzpomínání

na historii vzniku značky, která se

váže právě k basketbalu.

Provident Financial

ve spolupráci s agenturou Visibility

Digital odvysílal dalších pět videí

zaměřených na zvýšení finanční

gramotnosti mladých. Projekt

s názvem Cash Crew se jim snaží

srozumitelným jazykem vysvětlit,

JANEČKOVA KOSMETIKA

Známý investor Karel Janeček

chystá na trh novou značku

kosmetiky, která bude

„ztělesněním synergie vědy

a přírody“. Podrobnosti zatím

nejsou známy, odhaleny budou na

tiskové konferenci 21. května.

SCÉNA

sekaček, čerpadel a skleníků

nastupuje letos jeden zajímavý

trend. Statistiky nákupního rádce

Heureka.cz ukazují skok o stovky

procent ve vyhledávání sudů na

vodu – a to nejen meziročně, ale

také oproti minulému měsíci.

Zvýšený zájem je na internetu

také o kompostéry, a to nejen

o ty klasické zahradní, ale také

o ty, které můžete mít pohodlně

v bytě, tazkvané vermikompostéry.

Aktuálně je Češi vyhledávají

dvakrát častěji než v loňském roce.

Výzkumnému

trhu se daří

Trh výzkumných agentur dosáhl

v loňském roce odhadovaného

objemu o velikosti 2,82 miliardy

korun. Vyplývá to z výroční zprávy

Sdružení agentur pro výzkum trhu

a veřejného mínění (SIMAR). Člen‑

ské agentury Simar se na obratu

podílely přibližně 60 procenty.

První pětice nejsilnějších agentur

zůstává stejná jako v roce 2017. Jsou

jimi Ipsos, Kantar CZ a ACNielsen,

GfK Czech a Nielsen Admosphere.

V odhadech pro rok 2019 přibližně

polovina zadavatelů předpokládá

stejnou velikost rozpočtu vyčle‑

něného na výzkum, více než o rok

dříve však očekávají jeho snížení.

Agentury tradičně zůstávají opti‑

mističtější a 71 procent z nich věří

v růst svého obratu.

jak se orientovat ve světě finan‑

cí. Videa už dosáhla 1,1 milionu

zhlédnutí. Celá kampaň pak včetně

článků na blogu a diskusí na soci‑

álních sítích zasáhla 1,4 milionů

mladých Čechů. V přípravě je nyní

třetí série.

Brainz VR přišla se službou

pro správu a plně synchronizovaný

streaming 360° videí ve virtuální

realitě BrainZ VR Cinema. Nabízí jí

především hudebním a filmovým

festivalům, vhodná je pro každého,

kdo chce přehrávat virtuální obsah

pro větší publikum a potřebuje vše

řídit efektivně z jednoho místa.

Služba zahrnuje veškerý servis od

poskytnutí hardwaru až po vyškole‑

ní personálu.

05

Zprávy

z první

ruky