HEADLINES

Lidé, kampaně a události,

o kterých musíte vědět.

2.

1.

Soukup: Spory mezi J&T

a CEFC neovlivňují Barrandov

Finanční skupině J&T došla trpělivost

s dluhy čínského koncernu CEFC. Kvůli

neuhrazeným závazkům ve výši 450 milionů eur (11,5 miliardy korun) přebrala

česká společnost minulý týden výkon

akcionářských práv v  evropské části

CEFC sídlící v Praze, odvolala celé představenstvo včetně Marcely Hrdé a Jaroslava Tvrdíka, a  dosadila do  koncernu

svůj krizový management. Fakticky tak

získala vliv na čínské investice a majet-

Heineken celosvětově

reviduje mediální investice

Kampaň #DobroOdKosti přesvědčuje lidi,

ať se zapojí do registru dárců kostní dřeně.

Agentura Konektor

Social za ni může

získat cenu Fénix.

Pivovarská skupina Heineken zahájila přezkoumávání mediálních investic

na  každém trhu. Týká se to především

spolupráce se dvěma globálními agenturami: Starcom MediaVest a  Dentsu

Aegis. Heineken plánuje schvalovat

a vyhodnocovat reklamy in-house spíše

než spoléhat na  externí agentury. Díky

tomu si nastaví vlastní měřítka pro korektní a dostatečně viditelnou propagaci

značky. Heineken chce sám nejen vyhodnocovat reklamy, ale také lépe porozumět svým zákazníkům a zjistit, jestli

digitální aktivity splňují požadované

marketingové cíle a vytvářejí potřebnou

návratnost investic. Marketéři navyšují

rozpočty na digitální aktivity, současně

však mají obavy, jestli jsou data o úspěchu on-line kampaní přesná. K větší in-house kontrole nad marketingem mimo

Heinekenu přistoupily také společnosti

Nestlé, Procter & Gamble nebo Unilever.

3.

Kampaň na Newsweek

bodovala i v The One Show

ky v  Česku, které zahrnují mimo jiné

fotbalový klub Slavia nebo podíl v  aerolinkách Travel Service. Rozporuplné

informace se v  této souvislosti objevily

také kolem televize Barrandov. Zatímco podle týdeníku Respekt získala J&T

na televizi, a potažmo i na celou mediální skupinu Jaromíra Soukupa, „značný“

vliv, sám Soukup tyto informace odmítl.

Tvrdí, že menšinovým podílníkem jeho

agentury Médea i  mediálních projektů

je jiná odnož CEFC než ta, kterou má

teď pod kontrolou J&T. Hospodářským

novinám upřesnil, že minoritním akcionářem je CIGC se sídlem v Hongkongu,

takže spory mezi J&T a CEFC Europe se

Barrandova údajně netýkají. Jak CIGC,

tak CEFC Europe jsou dceřiné firmy

čínské CEFC. Loni Číňané oznámili,

že se z  firem Jaromíra Soukupa úplně

stahují. Aktuální dění však ukázalo, že

své menšinové podíly nadále kontrolují.

Konkrétně jde o  49 procent ve  skupině

Empresa Media, která vlastní i  licenci

na  TV Barrandov, a  30 procent ve  skupině Médea. V  době uzávěrky Marketing &  Media deklarovala skupina J&T

ochotu vrátit kontrolu nad CEFC Europe

čínským majitelům, pokud uhradí dluhy. Čínská centrála kroky J&T neuznává

a hrozí právními opatřeními.

Na Barrandově se podle Jaromíra Soukupa

nic neděje.

Kampaň na Newsweek

přinesla pražským

„Youngům“ už řadu

oborových cen.

Tři ocenění v prestižní soutěži The One

Show. Tak končí spanilá jízda série printových a rozhlasových reklam agentury

Young & Rubicam pro už neexistující

časopis Newsweek. S  projektem, jehož

cílem bylo zdůraznit rychlost šíření informací a  možnost jejich následné dezinterpretace, v soutěži pořádané sdružením The One Club for Creativity získala

tři bronzová ocenění v kategoriích tiskové a rozhlasové reklamy. Za stejnou práci

dostala pražská agentura už na  podzim

loňského roku Grand Prix a dvě stříbrná

ocenění v soutěži 24. ročníku regionálního festivalu Golden Drum Awards, dva

bronzy v Clio Awards a v červnu loňského roku především jedno zlaté a dvě stříbrná ocenění na Cannes Lions. O kreativních festivalech čtěte více na straně 20.

4.

Shortlistu Fénixe vévodí

Boomerang Communication

Pátý ročník soutěže obsahového marketingu Fénix zveřejnil užší nominace.

Celkem devětkrát se na shortlist dostala

agentura Boomerang Communication,

čtyřikrát se objevuje Konektor Social,

třikrát Symbio Digital. Poroty zaujaly

také projekty velkoobchodu Makro nebo

on-line realizace agentury Brainz. Porotci hodnotili práce přihlášené do  téměř

dvou desítek kategorií. Premiéru bude

mít letos ocenění pro nejlepšího editora,

na které byl navržen Štefan Švec. Vítězové budou vyhlášeni 24. května 2018 během slavnostního večera v Pražské křižovatce, odsvěceném kostele sv. Anny.

Odnesou si trofeje v podobě skleněného

kubistického vejce, které je symbolem

zrodu nových myšlenek, vizí a nápadů.

Vytvořila je Dominika Petrtýlová.

5.

Kábele a Picek usednou

ve výkonné radě SPIR

Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR)

zvolilo na  valné hromadě nové členy

výkonné rady. Posílí ji Martin Picek

z  marketingové agentury Mindshare

a Jaroslav Kábele z ČTK, který ve sdružení zastával post předsedy komise samoregulátora obsahu. Dále v radě zasednou Ivan Mikula (Seznam.cz), Roman

Latuske (Economia), Libuše Šmuclerová (Czech News Center), Petr Bednář

(AdActive), Michal Hanák (Mafra), Ján

Simkanič (Internet Info), Daniel Blažek

(Heureka), Daniel Grunt (TV Prima),

Martin Šebesta (OMD), Karel Brýna (Tiscali Media), Monika Jančová (TV Nova),

Michael Štádler (Adform) a Tomáš Búřil

(Dentsu Aegis Network Czech Republic).

Na  prvním zasedání vyberou nového

předsedu a dva místopředsedy ze svých

řad. Ján Simkanič, který SPIR vedl téměř deset let, už kandidovat nebude.

3

MAM_2018_21_page_02-03.indd 3

5/18/2018 6:02:50 PM