HEADLINES
Lidé, kampaně a události,
o kterých musíte vědět.
2.
1.
Soukup: Spory mezi J&T
a CEFC neovlivňují Barrandov
Finanční skupině J&T došla trpělivost
s dluhy čínského koncernu CEFC. Kvůli
neuhrazeným závazkům ve výši 450 milionů eur (11,5 miliardy korun) přebrala
česká společnost minulý týden výkon
akcionářských práv v evropské části
CEFC sídlící v Praze, odvolala celé představenstvo včetně Marcely Hrdé a Jaroslava Tvrdíka, a dosadila do koncernu
svůj krizový management. Fakticky tak
získala vliv na čínské investice a majet-
Heineken celosvětově
reviduje mediální investice
Kampaň #DobroOdKosti přesvědčuje lidi,
ať se zapojí do registru dárců kostní dřeně.
Agentura Konektor
Social za ni může
získat cenu Fénix.
Pivovarská skupina Heineken zahájila přezkoumávání mediálních investic
na každém trhu. Týká se to především
spolupráce se dvěma globálními agenturami: Starcom MediaVest a Dentsu
Aegis. Heineken plánuje schvalovat
a vyhodnocovat reklamy in-house spíše
než spoléhat na externí agentury. Díky
tomu si nastaví vlastní měřítka pro korektní a dostatečně viditelnou propagaci
značky. Heineken chce sám nejen vyhodnocovat reklamy, ale také lépe porozumět svým zákazníkům a zjistit, jestli
digitální aktivity splňují požadované
marketingové cíle a vytvářejí potřebnou
návratnost investic. Marketéři navyšují
rozpočty na digitální aktivity, současně
však mají obavy, jestli jsou data o úspěchu on-line kampaní přesná. K větší in-house kontrole nad marketingem mimo
Heinekenu přistoupily také společnosti
Nestlé, Procter & Gamble nebo Unilever.
3.
Kampaň na Newsweek
bodovala i v The One Show
ky v Česku, které zahrnují mimo jiné
fotbalový klub Slavia nebo podíl v aerolinkách Travel Service. Rozporuplné
informace se v této souvislosti objevily
také kolem televize Barrandov. Zatímco podle týdeníku Respekt získala J&T
na televizi, a potažmo i na celou mediální skupinu Jaromíra Soukupa, „značný“
vliv, sám Soukup tyto informace odmítl.
Tvrdí, že menšinovým podílníkem jeho
agentury Médea i mediálních projektů
je jiná odnož CEFC než ta, kterou má
teď pod kontrolou J&T. Hospodářským
novinám upřesnil, že minoritním akcionářem je CIGC se sídlem v Hongkongu,
takže spory mezi J&T a CEFC Europe se
Barrandova údajně netýkají. Jak CIGC,
tak CEFC Europe jsou dceřiné firmy
čínské CEFC. Loni Číňané oznámili,
že se z firem Jaromíra Soukupa úplně
stahují. Aktuální dění však ukázalo, že
své menšinové podíly nadále kontrolují.
Konkrétně jde o 49 procent ve skupině
Empresa Media, která vlastní i licenci
na TV Barrandov, a 30 procent ve skupině Médea. V době uzávěrky Marketing & Media deklarovala skupina J&T
ochotu vrátit kontrolu nad CEFC Europe
čínským majitelům, pokud uhradí dluhy. Čínská centrála kroky J&T neuznává
a hrozí právními opatřeními.
Na Barrandově se podle Jaromíra Soukupa
nic neděje.
Kampaň na Newsweek
přinesla pražským
„Youngům“ už řadu
oborových cen.
Tři ocenění v prestižní soutěži The One
Show. Tak končí spanilá jízda série printových a rozhlasových reklam agentury
Young & Rubicam pro už neexistující
časopis Newsweek. S projektem, jehož
cílem bylo zdůraznit rychlost šíření informací a možnost jejich následné dezinterpretace, v soutěži pořádané sdružením The One Club for Creativity získala
tři bronzová ocenění v kategoriích tiskové a rozhlasové reklamy. Za stejnou práci
dostala pražská agentura už na podzim
loňského roku Grand Prix a dvě stříbrná
ocenění v soutěži 24. ročníku regionálního festivalu Golden Drum Awards, dva
bronzy v Clio Awards a v červnu loňského roku především jedno zlaté a dvě stříbrná ocenění na Cannes Lions. O kreativních festivalech čtěte více na straně 20.
4.
Shortlistu Fénixe vévodí
Boomerang Communication
Pátý ročník soutěže obsahového marketingu Fénix zveřejnil užší nominace.
Celkem devětkrát se na shortlist dostala
agentura Boomerang Communication,
čtyřikrát se objevuje Konektor Social,
třikrát Symbio Digital. Poroty zaujaly
také projekty velkoobchodu Makro nebo
on-line realizace agentury Brainz. Porotci hodnotili práce přihlášené do téměř
dvou desítek kategorií. Premiéru bude
mít letos ocenění pro nejlepšího editora,
na které byl navržen Štefan Švec. Vítězové budou vyhlášeni 24. května 2018 během slavnostního večera v Pražské křižovatce, odsvěceném kostele sv. Anny.
Odnesou si trofeje v podobě skleněného
kubistického vejce, které je symbolem
zrodu nových myšlenek, vizí a nápadů.
Vytvořila je Dominika Petrtýlová.
5.
Kábele a Picek usednou
ve výkonné radě SPIR
Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR)
zvolilo na valné hromadě nové členy
výkonné rady. Posílí ji Martin Picek
z marketingové agentury Mindshare
a Jaroslav Kábele z ČTK, který ve sdružení zastával post předsedy komise samoregulátora obsahu. Dále v radě zasednou Ivan Mikula (Seznam.cz), Roman
Latuske (Economia), Libuše Šmuclerová (Czech News Center), Petr Bednář
(AdActive), Michal Hanák (Mafra), Ján
Simkanič (Internet Info), Daniel Blažek
(Heureka), Daniel Grunt (TV Prima),
Martin Šebesta (OMD), Karel Brýna (Tiscali Media), Monika Jančová (TV Nova),
Michael Štádler (Adform) a Tomáš Búřil
(Dentsu Aegis Network Czech Republic).
Na prvním zasedání vyberou nového
předsedu a dva místopředsedy ze svých
řad. Ján Simkanič, který SPIR vedl téměř deset let, už kandidovat nebude.
3
MAM_2018_21_page_02-03.indd 3
5/18/2018 6:02:50 PM