HEADLINES
6.
Kampaň Českých drah má
nalákat mladé lidi do vlaků
V nových propagačních videích Českých
drah se objevují mimo
jiné youtubeři MenT
(vlevo) a Kovy.
Čtyři youtubeři se stali tvářemi projektu Českých drah, který má do vlaků
přivést mladší zákazníky. Soutěž Vlak’n’roll má předat poselství, že jízda vlakem je „praktická, bezpečná, komfortní
a trendy“. „Statisícové dosahy osobností, jako jsou MenT, Kovy, Anna Šulcová
a Bára Votíková, a osobní pouto, které
mají se svými fanoušky, jsou jednou
z nejpřímějších a nejefektivnějších cest,
jak pracovat s mladými,“ vysvětluje
Zuzana Čechová, ředitelka produktové
komunikace Českých drah. Při soutěži
Vlak’n’roll pojedou youtubeři do osmi
českých měst. Cesty absolvují se spoluhráčem, kterého si vyberou ve veřejné
výzvě a následném castingu. Vítěze pak
vyberou fanoušci, od národního dopravce dostane techniku na natáčení videí
a roční vlakovou jízdenku. Výběr reakcí
veřejnosti na tuto marketingovou aktivitu najdete na straně 7 v rubrice V sítích.
Na shortlist PR cen se
probojovalo i britské
velvyslanectví v Praze. Dražilo „embéčko“
bývalé velvyslankyně
Jan Thompsonové.
Guerilla Penny Marketu
varovala před úbytkem včel
AMI, Ogilvy a Konektor mají
nejvíc nominací na PR ceny
Marta Kubišová
vystupuje v reklamě
se sponzorem svého
rozlučkového turné.
9.
YouTube spouští službu
se streamováním písniček
Obliba přehrávání písniček na YouTube coby kulisy při práci přivedla tento
server na myšlenku spustit vlastní streamovací službu zaměřenou pouze na hudbu. YouTube Music odstartuje 22. května
a její základní verze bude zdarma, ale
s reklamami. Kdo nechce být při poslechu hudby rušen, bude muset zaplatit
deset dolarů měsíčně. V první fázi bude
streaming dostupný uživatelům v USA,
Austrálii, Mexiku, Jižní Koreji a na Novém Zélandu. Další státy mají následovat během několika týdnů. YouTube
zároveň oznámilo nový koncept své
zpoplatněné verze s přídomkem Premium. Za 12 dolarů měsíčně nabídne celé
YouTube bez reklam a odemkne přístup
k původní autorské tvorbě a seriálům.
10.
8.
7.
PR agentury AMI Communications,
Ogilvy PR a skupina Konektor mají nejvíce nominací v oborové soutěži Česká
cena za PR (ČCPR). AMI z 27 přihlášek
zatím dokázala vytěžit 14 nominací. Ogilvy PR je na tom obdobně, když
25 přihlášek proměnila ve 12 shortlistů.
Skupina Konektor – tedy PR.Konektor
a sesterská agentura Konektor Social
– mají ve finále celkem osm položek.
Do 13. ročníku ČCPR bylo přihlášeno 133 projektů, většina z nich ovšem
ve více kategoriích. Sedm porot proto
ve třech kolech a 22 kategoriích posuzovalo celkem 290 soutěžních přihlášek,
což je o něco méně než loni. K nejvíce
obsazeným kategoriím letošního roční-
ku patří Business to Consumer (30 přihlášek), Společenská odpovědnost
a filantropie (27 přihlášek) a Akce a události (25 přihlášek). Konečná ocenění
budou vyhlášena a předána 14. června
2018. Předána budou ocenění za první
tři místa v každé kategorii, dále pro absolutního vítěze, za přínos pro obor PR,
a pro vítěze paralelní soutěže Mluvčí
roku 2018. Do té bylo nominováno celkem 28 tiskových mluvčích z nejrůznějších firem a organizací. Své nominace
zaslalo celkem 63 novinářů a osobností
z mediální a komunikační sféry. Gala
bude jako obvykle moderovat populární
Ondřej Hejma a uskuteční se – taky obvykle – ve 27. patře budovy City Tower,
v prostorách kongresového centra a restaurace Aureole na pražském Pankráci.
Německý maloobchodní řetězec Penny
Market upozornil na problematiku celosvětového vymírání včelstva guerillovou kampaní. V jednom z obchodů
v německém Hannoveru vyřadil na jeden den z nabídky všechny produkty, jejichž vznik souvisí s opylováním
včelami. V obchodě zákazníci nenašli
téměř žádné ovoce, kakao ani hořčici.
Značně redukovaná byla i nabídka kosmetických produktů. Z nabídky zmizela víc než polovina z 2500 produktů,
které řetězec standardně nabízí. Cílem
akce bylo ukázat, jak by nabídka supermarketu vypadala, kdyby neexistovaly
včely. Zároveň se při nákupu zákazníci
dozvěděli, jak oni sami mohou záchraně včel napomoci. Celou akci uspořádal
řetězec ve spolupráci s německým svazem ochránců přírody a tamním ministerstvem zemědělství. Penny Market je
dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce Rewe, který je jednou
z největších světových obchodních společností. Na českém trhu také propaguje
společensky prospěšné aktivity, například vytvořil web, ve kterém zákazníkům radí, jak neplýtvat potravinami.
Marta Kubišová poprvé
v televizní reklamě
Zpěvačka Marta Kubišová se poprvé
objevila v televizní reklamě. V krátkém
klipu propaguje služby realitní kanceláře Energon Reality, jejíž ředitel Radek
Vystyd ve spotu s Kubišovou také vystupuje. „Nabídek na reklamu jsem měla
spoustu, ale vždy jsem s díky zdvořile
odmítala. Dostala jsem třeba nabídku
na reklamu na sýr, kde jsem měla zpívat:
,Ať sýr dál zůstává s touto krajinou…‘ To
jsem prostě nemohla udělat,“ řekla zpěvačka s odkazem na svou legendární
píseň Modlitba pro Martu. „Tato reklama
byla však pro společnost a člověka, který
významně podpořil mé poslední turné
Marta Naposledy. Proto jsem se rozhodla
vyhovět a reklamu jsem natočila,“ dodala
Kubišová. Spot zachycující zpěvačku při
procházce s ředitelem realitní kanceláře
natočila agentura VDN Promo v listopadu loňského roku na Dobříši. Kubišové
se líbilo, že si v reklamě zahrála se psem
Merlinem, který byl během natáčení
„moc hodný a trpělivý“.
4
MAM_2018_21_page_04-05.indd 4
5/18/2018 6:39:28 PM