HEADLINES

6.

Kampaň Českých drah má

nalákat mladé lidi do vlaků

V nových propagačních videích Českých

drah se objevují mimo

jiné youtubeři MenT

(vlevo) a Kovy.

Čtyři youtubeři se stali tvářemi projektu Českých drah, který má do vlaků

přivést mladší zákazníky. Soutěž Vlak’n’roll má předat poselství, že jízda vlakem je „praktická, bezpečná, komfortní

a  trendy“. „Statisícové dosahy osobností, jako jsou MenT, Kovy, Anna Šulcová

a  Bára Votíková, a  osobní pouto, které

mají se svými fanoušky, jsou jednou

z nejpřímějších a nejefektivnějších cest,

jak pracovat s  mladými,“ vysvětluje

Zuzana Čechová, ředitelka produktové

komunikace Českých drah. Při soutěži

Vlak’n’roll pojedou youtubeři do  osmi

českých měst. Cesty absolvují se spoluhráčem, kterého si vyberou ve  veřejné

výzvě a následném castingu. Vítěze pak

vyberou fanoušci, od národního dopravce dostane techniku na  natáčení videí

a roční vlakovou jízdenku. Výběr reakcí

veřejnosti na tuto marketingovou aktivitu najdete na straně 7 v rubrice V sítích.

Na shortlist PR cen se

probojovalo i britské

velvyslanectví v Praze. Dražilo „embéčko“

bývalé velvyslankyně

Jan Thompsonové.

Guerilla Penny Marketu

varovala před úbytkem včel

AMI, Ogilvy a Konektor mají

nejvíc nominací na PR ceny

Marta Kubišová

vystupuje v reklamě

se sponzorem svého

rozlučkového turné.

9.

YouTube spouští službu

se streamováním písniček

Obliba přehrávání písniček na  YouTube coby kulisy při práci přivedla tento

server na myšlenku spustit vlastní streamovací službu zaměřenou pouze na hudbu. YouTube Music odstartuje 22. května

a  její základní verze bude zdarma, ale

s reklamami. Kdo nechce být při poslechu hudby rušen, bude muset zaplatit

deset dolarů měsíčně. V první fázi bude

streaming dostupný uživatelům v  USA,

Austrálii, Mexiku, Jižní Koreji a  na  Novém Zélandu. Další státy mají následovat během několika týdnů. YouTube

zároveň oznámilo nový koncept své

zpoplatněné verze s  přídomkem Premium. Za 12 dolarů měsíčně nabídne celé

YouTube bez reklam a odemkne přístup

k původní autorské tvorbě a seriálům.

10.

8.

7.

PR agentury AMI Communications,

Ogilvy PR a skupina Konektor mají nejvíce nominací v  oborové soutěži Česká

cena za  PR (ČCPR). AMI z  27 přihlášek

zatím dokázala vytěžit 14 nominací. Ogilvy PR je na  tom obdobně, když

25 přihlášek proměnila ve 12 shortlistů.

Skupina Konektor – tedy PR.Konektor

a  sesterská agentura Konektor Social

– mají ve  finále celkem osm položek.

Do  13.  ročníku ČCPR bylo přihlášeno 133  projektů, většina z  nich ovšem

ve  více kategoriích. Sedm porot proto

ve třech kolech a 22 kategoriích posuzovalo celkem 290  soutěžních přihlášek,

což je o  něco méně než loni. K  nejvíce

obsazeným kategoriím letošního roční-

ku patří Business to Consumer (30  přihlášek), Společenská odpovědnost

a filantropie (27 přihlášek) a Akce a události (25  přihlášek). Konečná ocenění

budou vyhlášena a  předána 14. června

2018. Předána budou ocenění za  první

tři místa v každé kategorii, dále pro absolutního vítěze, za přínos pro obor PR,

a  pro vítěze paralelní soutěže Mluvčí

roku 2018. Do  té bylo nominováno celkem 28 tiskových mluvčích z nejrůznějších firem a  organizací. Své nominace

zaslalo celkem 63 novinářů a osobností

z  mediální a  komunikační sféry. Gala

bude jako obvykle moderovat populární

Ondřej Hejma a uskuteční se – taky obvykle – ve 27. patře budovy City Tower,

v  prostorách kongresového centra a  restaurace Aureole na pražském Pankráci.

Německý maloobchodní řetězec Penny

Market upozornil na  problematiku celosvětového vymírání včelstva guerillovou kampaní. V  jednom z  obchodů

v  německém Hannoveru vyřadil na  jeden den z  nabídky všechny produkty, jejichž vznik souvisí s  opylováním

včelami. V  obchodě zákazníci nenašli

téměř žádné ovoce, kakao ani hořčici.

Značně redukovaná byla i nabídka kosmetických produktů. Z  nabídky zmizela víc než polovina z  2500 produktů,

které řetězec standardně nabízí. Cílem

akce bylo ukázat, jak by nabídka supermarketu vypadala, kdyby neexistovaly

včely. Zároveň se při nákupu zákazníci

dozvěděli, jak oni sami mohou záchraně včel napomoci. Celou akci uspořádal

řetězec ve  spolupráci s  německým svazem ochránců přírody a  tamním ministerstvem zemědělství. Penny Market je

dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce Rewe, který je jednou

z největších světových obchodních společností. Na českém trhu také propaguje

společensky prospěšné aktivity, například vytvořil web, ve  kterém zákazníkům radí, jak neplýtvat potravinami.

Marta Kubišová poprvé

v televizní reklamě

Zpěvačka Marta Kubišová se poprvé

objevila v  televizní reklamě. V krátkém

klipu propaguje služby realitní kanceláře Energon Reality, jejíž ředitel Radek

Vystyd ve spotu s Kubišovou také vystupuje. „Nabídek na  reklamu jsem měla

spoustu, ale vždy jsem s  díky zdvořile

odmítala. Dostala jsem třeba nabídku

na reklamu na sýr, kde jsem měla zpívat:

,Ať sýr dál zůstává s touto krajinou…‘ To

jsem prostě nemohla udělat,“ řekla zpěvačka s odkazem na svou legendární

píseň Modlitba pro Martu. „Tato reklama

byla však pro společnost a člověka, který

významně podpořil mé poslední turné

Marta Naposledy. Proto jsem se rozhodla

vyhovět a reklamu jsem natočila,“ dodala

Kubišová. Spot zachycující zpěvačku při

procházce s ředitelem realitní kanceláře

natočila agentura VDN Promo v listopadu loňského roku na  Dobříši. Kubišové

se líbilo, že si v reklamě zahrála se psem

Merlinem, který byl během natáčení

„moc hodný a trpělivý“.

4

MAM_2018_21_page_04-05.indd 4

5/18/2018 6:39:28 PM