svůj první concept store. Značka,
která se zaměřuje na bosé obutí
a výrobu ponožkobot, na trhu
oslavila osm let a do budoucna
plánuje i prodejnu v Praze a dal‑
ších městech.
Rohlík připravil společný
projekt s Knihobotem. Od května
mají jeho zákazníci možnost pře‑
dat kurýrům při převzetí nákupu
nepotřebné knihy a prodat je
prostřednictvím tohoto knižního
secondhandu.
Český rozhlas oslavil ve
čtvrtek 100. výročí zahájení pra‑
videlného rozhlasového vysílání.
Na koncert do Riegrových sadů
Mladí oceňují
vtip a důležité
sdělení
Jubilejní 30. ročník ADC Czech
Creative Awards udělil v závěru
minulého týdne poslední oceně‑
ní. Trofej Like generace Z, která
vyjadřuje názor mladé generace
kreativců, získala kampaň Péťa
pro České dráhy od agentury
Havas Prague.
Porota 13 studentů z Katedry
multimédií na VŠE ocenila vtip,
příjemné emoce spotu i to, že si
jasně reklamu propojili s kli‑
entem. Kvitovali též přirozeně
a nenásilně pojaté téma LGBT+,
jež nebylo podáno negativně, jak
bývá zvykem.
„Baví mě čistota, s jakou stu‑
denti na reklamu koukají. Mladí
kreativci sledují jen to podstatné:
přišlo oslavit jubileum na 25 tisíc
návštěvníků.
HBO a HBO Max bude
mít v nabídce i nadále vybrané
tituly rozsáhlé filmové a televizní
knihovny společnosti Sony Pictu‑
res Televison, která prodloužila
dohodu s Warner Bros. Discovery
o distribuci obsahu ve střední
a východní Evropě.
Kaufland spustil novou
kampaň, která akcentuje jeho
partnerství s českým hokejem
i probíhající mistrovství světa.
Klíčovým obsahovým prvkem
kampaně s tradiční sportovní
hláškou „Tak určitě!“ z dílny
kreativní agentury VMLY&R
vzkaz pro diváka, craft a účinnost
kampaně. Dovolím si tvrdit, že
porota Like generace Z je tou nej‑
objektivnější porotou, jakou jsem
kdy zažila,“ říká stratég agentury
Gen a lektorka VŠE Alžbeta „Ba‑
bet“ Gburíková.
Studenti procházeli při‑
hlášené kampaně stejně jako
klasická porota. Vytvořili na
základě samostatného bodová‑
ní longlist a po dvouhodinové
diskusi rovněž shortlist. Na ten
se vedle vítěze dostaly projekty:
„První volba esportovců a jejich
maminek“ od DDB Prague pro
Kaufland, „Mluvit spolu nás dělá
#silnější“ od VMLY&R a Bistro
Films pro Českou spořitelnu, „Už
nikdy fronty na banány“ od Flux
Films pro projekt Dekomunizace,
„Azyl menu“ od WMC Grey pro
organizaci Zachraň jídlo a „Han‑
ger for free choice“ od WMC Grey
kolektiv Ciocia Czesia.
jsou čtyři reklamní videospoty,
v nichž se kromě profesionálních
herců objevují v hlavních rolí
také extraligoví hokejisté a za‑
městnanci Kauflandu.
stereotypy v oblastech IT a ICT,
jsou vlastní zaměstnanci.
KPMG uvede 5. června v kině
řetězcem Globus a na ploše jeho
hypermarketů v Praze na Čer‑
ném Mostě a v Ostravě rozvinulo
rozsáhlý shop in shop. Obdobnou
spolupráci navázala s Globusem
i značka Kärcher.
Lucerna vlastní krátkometrážní
film Auditor. Natáčení komedi‑
álního dramatu v režii Štěpána
Vodrážky probíhalo v praž‑
ských kanceláří konzultační
společnosti a jednu z rolí v něm
ztvárnila i atletka Kristiina Mäki,
která s KPMG čerstvě navázala
partnerství.
T‑Mobile přišel s novou
Walt Disney podle dat
Lego se spojilo s obchodním
employer branding kampaní.
Tvářemi adaptace globálního
konceptu „Question today,
create tomorrow“, jehož hlavní
myšlenkou je bourat nelichotivé
ZPRÁVY
Už 18. ročník soutěže Lemur –
Česká cena za PR, kterou
pořádá Asociace public relations,
představil finalisty. Z rekordních
329 přihlášených postoupilo na
shortlist 115 prací. Nejvyšší počet
nominací získaly agentury Sven‑
gali Communications (16) a MSL
(12). Následovaly agentury Ogilvy
(5), Fleishmann Hillard (4) a AMI
Communications, Bison & Rose,
Insighters a Havas PR (po 3).
„Letošní ročník potvrdil
dlouhodobý trend, že Integro‑
vaná komunikace je velmi silně
obsazenou kategorií. Letos měla
tato kategorie jeden z nejvyšších
počtů přihlášek a na shortlist
postoupilo nejvíc projektů. Spolu
se Společenskou odpovědností
a filantropií to byly dvě kategorie
s největším počtem mimořádně
kvalitních projektů,“ říká k no‑
minacím Anna Balíčková, členka
výkonné rady APRA zodpovědná
za soutěž Lemur.
Slavnostní vyhlášení výsledků
se odehraje 15. června v prosto‑
rách WPP Campusu (Elektrické
podniky). Během večera budou
rozdány ceny v celkem 22 ka‑
tegoriích a speciální cena bude
udělena také absolutnímu vítězi –
tedy nejlepšímu projektu napříč
kategoriemi. Předána bude také
cena za celoživotní přínos oboru
PR. Vstupenky jsou dostupné na
webu soutěže.
Finbold investovalo v roce 2022
do reklamy 7,2 miliardy dola‑
rů (157 miliard korun), což je
v porovnání s rokem 2018 nárůst
o 157 procent.
05
Skinners otevřeli v Brně
Soutěž Lemur
zná finalisty
Zdroj: ČESKÉ DRÁHY
když investice meziročně rostou
jen o 4,8 procenta. Optimističtí
marketéři věřili v nárůst o desítky
procent oproti období pandemie.
Situaci ale zkomplikovala mimo
jiné válka na Ukrajině a ekono‑
mická a energetická krize.
Zpráva o reklamě uvádí, že
předpokládané investice do mar‑
ketingu v roce 2023 mírně rostou
v mediální i nemediální sféře.
V mediální sféře (6 %) je zvýšení
dvojnásobné oproti nemediální.
Největší část investic stále proudí
do online a mobilní podpory. Me‑
ziročně nejvyšší nárůst investic
ale zaznamenává produkce pro
mediální kanály.
„Růst nemediálních kanálů
bude tažen především shopper
marketingem, interní komunika‑
cí, telemarketingem a produkcí
kampaní. Je to dáno jednoznač‑
ným trendem, kdy se klienti
v přípravě nových kampaní
zaměřují především na podporu
prodeje,” vysvětluje David Čer‑
mák, předseda sekce aktivačních
agentur AKA.
Mediální trh je stabilizovaný,
a i zde hovoříme o rostoucích
investicích. „TV inflace se vrátila
zhruba na úroveň roku 2020.
S ohledem na pozici TV v reklam‑
ních rozpočtech se předpokládá,
že celková mediální inflace se
bude pohybovat v podobné
výši, respektive v intervalu 10 až
15 procent. Příliš se nebude lišit
od tržní inflace (15,1 %),“ uvádí
Ondřej Novák, výkonný ředitel
ASMEA.