HEADLINES
Lidé, kampaně a události,
o kterých musíte vědět.
1.
Josef Klíma se
odstřihává od Primy,
od podzimu bude
v barvách jiné stanice.
Pilsner Urquell vyjíždí
s novou kampaní
Mall Group odhalila název
své internetové televize
Chystaná internetová televize, kterou
na podzim spustí e-shopová skupina
Mall Group, se bude jmenovat Mall.TV.
První ukázky z její tvorby budou k vidění už v červenci na Mezinárodním
filmovém festivalu v Karlových Varech.
„Promítat budeme v Mall.cz Parku, kde
chceme zároveň natáčet, takže všichni,
kdo chtějí vidět štáb v akci, potkat se
s Romanem Vaňkem, Koko, Adamem
Gebrianem, Luďkem Staňkem a dalšími
tvůrci nebo se s námi podělit o náměty
a divácké tipy, jsou srdečně zváni,” oznámil šéfproducent Lukáš Záhoř. Oproti původnímu plánu chce Mall.TV spustit vysílání už na podzim tohoto roku a ambicí
projektu je získat v počátcích jeden milion zhlédnutí měsíčně. Hlavní částí programu bude hraná tvorba, infotainment
a publicistika. V roce 2019 plánuje Záhoř
až čtyři vlastní seriály. Cílovou skupinou
jsou lidé s rodinami ve věku 25-45 let.
K výjimečným lidem patří výjimečné
pivo. A pokud chcete prožít naplněný život, musíte věřit svým ideálům, mít svůj
cíl a věřit, že cesta, po které kráčíte, je
ta správná. Taková je v kostce myšlenka
nové kampaně na nejoblíbenější české
pivo Pilsner Urquell od agentury Young
& Rubicam. Pod sloganem „To nejlep-
ší z nás“ chce plzeňské pivo ukázat, že
nezůstává pouze u tradic a historie, ale
posouvá se dál a „staví na společném
úspěchu svém i reprezentantů naší společnosti“. Kreativní tým pod vedením
Terezy Svěrákové připravil pět příběhů, jež spojuje vášeň a zaujetí pro profesi. Tvářemi kampaně, která začíná
4. června, tak jsou mimo jiné válečný
zpravodaj, hasič, vědkyně nebo basketbalový trenér. „Našli jsme příběhy lidí,
kteří jsou ve svém oboru velmi úspěšní,
ukazujeme jejich jedinečnost a odhodlání. To ostatně odráží náš vlastní příběh
a trvalý závazek vyrábět pivo v nejvyšší kvalitě, které je oceňované po celém
světě,“ říká marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie. Pilsner Urquell chce zdůraznit, že životního
naplnění může dosáhnout každý z nás
a že „není významné, zda jsou konkrétní cíle malé nebo velké, ale to, zda dávají
smysl nám osobně i ostatním lidem“. Má
také za cíl, aby jeho reklamy byly výrazně jiné, než je v segmentu zvykem.
Televizní spot režíroval Milan Balog,
natáčel se tři dny na sedmi lokalitách
v Česku. Současně byly nafoceny vizuály pro tiskovou a venkovní reklamu,
celá produkce tak byla velmi náročná
na koordinaci. Reklama bude nasazena
po celý červen a červenec a bude podpořena příběhy v digitálních kanálech
a na venkovních plochách. V červenci
pak navážou nové formáty a další příběhy. Příprava celé kampaně začala už
v březnu, kdy Young & Rubicam vyhrála
tendr. Podrobena byla rozsáhlému kvalitativnímu i kvantitativnímu testování.
2.
Jednou z tváří kampaně Pilsner Urquell je
válečný zpravodaj.
3.
Stanice ABC zrušila úspěšný
seriál po rasistickém tweetu
Průměrně 18 milionů diváků sledovalo
každý týden v americké televizi ABC sitcom Roseanne. Seriál byl ale nyní s okamžitou platností zastaven kvůli rasistickým výrokům titulní herečky Roseanne
Barrové. K ráznému kroku přistoupilo vedení poté, co Barrová na Twitteru označila jednu z poradkyň bývalého prezidenta
Baracka Obamy za „potomka Muslimského bratrstva a Planety opic“. Stanice ABC
patří do koncernu Disney, a v prohlášení
uvedla, že se hereččiny výroky neslučují s firemními hodnotami. Barrová se
za svůj výrok omluvila a tvrdila, že ho
napsala pod vlivem prášků na spaní.
Rozhodnutí stanice ale nezměnila. Výrobce léků k tomu vzkázal, že rasismus
mezi jejich vedlejší účinky nepatří.
Podle posledních
zpráv ABC uvažuje
o podzimním obnovení sitcomu Roseanne,
ale bez hlavní představitelky Roseanne
Barrové (vpravo).
4.
Josef Klíma opouští Primu,
přechází ke konkurenci
Televize Prima oznámila, že od podzimu
už nebude pokračovat reportážní pořad
„Očima Josefa Klímy“. „Tvůrčí tým v čele
se mnou se po více než čtyřleté plodné
spolupráci rozhodl své působení na Primě ukončit. Děkuji vedení za spolupráci
a příležitost,“ oznámil novinář Klíma.
Společně se svými nejbližšími spolupracovníky se chystá nastoupit do konkurenční stanice. Známý žurnalista neuvedl, která to bude, ale podle serveru
Expres.cz rozšíří řady reportérů TV Seznam. Ve stejnou dobu televize oznámila,
že po skoro deseti letech skončí i s natáčením dalšího oblíbeného formátu,
gastronomické show Ano, šéfe! Na rozdíl
od Klímy ale její hlavní představitel Zdeněk Pohlreich spolupráci se stanicí nepřerušuje. Objeví se v jiném pořadu. Podle generálního ředitele Primy je ostatně
Pohlreich „rodinným stříbrem“ televize.
5.
iVysílání České televize už
zase provozuje O2
Pouhý jeden měsíc vydržela spolupráce
České televize s technickým provozovatelem jejího internetového archivu pořadů
iVysílání. Jak upozornil server Lupa.cz,
televize firmě SuperNetwork vypověděla smlouvu kvůli porušování podmínek.
Zjednodušeně řečeno, poskytovatel používal jiné technické řešení, než ke kterému se zavázal. Při přenosech z hokejového mistrovství světa se pak na televizi
obraceli poskytovatelé internetového připojení, jejichž zákazníkům se vysílání
nenačítalo. SuperNetwork se novým technickým provozovatelem iVysílání stal teprve od letošního 1. května, po vítězství
v tendru z loňského roku. Česká televize
hned po vypovězení smlouvy se SuperNetwork uzavřela nový kontrakt se společností O2, která ve výběrovém řízení
skončila druhá a iVysílání provozovala až
do konce letošního dubna.
4
MAM_2018_23_page_04-05.indd 4
6/1/2018 7:00:18 PM