McDonald‘s je jediný

řetězec restaurací

v žebříčku deseti

nejcennějších značek

světa. Patří mu osmé

místo.

6.

Čína zasahuje do žebříčku

top značek

Technologické společnosti nadále kralují žebříčku nejcennějších značek

světa BrandZ Top 100, který sestavuje

výzkumná společnost Kantar Millward

Brown. V první desítce je jich osm. Představují taky víc než polovinu – konkrétně 56 procent – z jeho celkové hodnoty.

Nejcennější značkou světa zůstává Google, jehož hodnota meziročně vzrostla o  23 procent na  302 miliard dolarů.

Druhý Apple si polepšil o  28 procent

na  300 miliard dolarů. Na  třetí příčku

se dostal Amazon (208 miliard dolarů),

který na příčku čtvrtou odsunul Microsoft. Na  pátém místě se objevuje první

neamerická firma – čínský Tencent, jehož hodnota má být 179 miliard dolarů.

V  první desítce figurují ještě Facebook,

Visa, fast-foodový řetězec McDonald‘s,

čínský e-shop Alibaba, jehož hodnota

podle Kantaru vzrostla o  92 procent,

a americký operátor AT&T.

Zatímco v Česku si

Míšu nedovedeme

představit bez medvídka, v Maďarsku se

nanuk jmenuje prostě

Túró Ice („tvarohová

zmrzlina“) a na obalu

byste český motiv

hledali marně.

vé situace Johna Bearchella se 23. října

ujmou přednášek také marketér Gavin

Bell (Blue Cliff Media), futurolog Simon

Moores, skotský kreativec Andrew Dobbie (MadeBrave) nebo britští podnikatelé roku a odborníci na obsahový marketing Andrew & Pete. Probírat se bude

integrovaná brand experience v reálném

a virtuálním světě, kreativita jako zbraň

proti plagiátům, tvorba obsahu v  éře

umělé inteligence nebo reálný přínos

sociálních sítí pro kampaně. Herní specialistka Yesim Kunterová předvede, jak

se vytváří zážitek na  podporu prodeje

produktů díky videohrám. Marketér Roger Edwards poskytne návod, „jak knockoutovat konkurenci“. Vystoupí rovněž

přední tváře české mediální a  marketingové scény. V odpolední části pod názvem Aréna se například utkají zástupci

českých televizí, rádií, tisku a  internetových médií o reklamní investice a vysvětlí, proč právě jejich komunikační

kanály jsou pro kampaně nejvhodnější.

V panelu Mediální vize 2020 budou diskutovat šéf ČT Petr Dvořák, prezident

Lagardere Michel Fleischmann, ředitel

exekutivy Seznamu Pavel Zima nebo šéf

Primy Marek Singer. Až do 20. června je

možné pořídit vstupenky za  výhodnou

cenu. Kompletní program je na  webu

www.forummedia.info.

9.

Unilever rozšířil český

nanuk na maďarský trh

Legendární nanuk Míša pod názvem

Túró Ice vstoupil do Maďarska. Na tamním obalu chybí tradiční medvídek,

zato je na něm nápis, že nanuk obsahuje

53 procent tvarohu. „V Maďarsku se tvarohové dezerty tradičně těší velké oblibě. A  proto jsme chtěli spotřebitelům

nabídnout tvaroh i  v  osvěžující formě,“

řekl Lidovým novinám marketingový

ředitel značky Ján Hlaváč z  Unileveru.

Nanuk v  čokoládě se vyrábí v  třebíčském Tipafrostu, kromě Maďarska zásobuje také slovenský trh. A  nemusí to

být konec expanze netypické zmrzliny. „Značka Míša neříká například nic

Francouzům a ani ‚tvarohová zmrzlina‘

není úplně jasná propozice. Takže v tuto

chvíli hledáme cesty, jak image Míši nastavit, aby byl zajímavý i pro další trhy,“

dodal pro deník Hlaváč.

8.

Brno schválilo manuál proti

nevkusné reklamě

7.

Světoví experti na marketing

přijedou do Prahy

Tradiční podzimní konference našeho

týdeníku, Forum Media, letos přivítá

řadu prestižních zahraničích řečníků.

Vedle už dříve oznámeného evropského prezidenta sítě Young & Rubicam

Andrewa Dimitrioua, reklamní kritičky

Barbary Lippertové a experta na krizo-

Dvojice Andrew

& Pete natáčí mimo

jiné vlastní show

na YouTube. Do České

republiky oba přijedou vůbec poprvé.

Centrum Brna se snaží odstranit křiklavou reklamu. Omezit takzvaný vizuální

smog má pomoci nový manuál, který

na konci května schválili radní městské

části Brno-střed. Vytvořili ho památkáři, architekti a  designéři. U  zrodu myšlenky stála designérka Veronika Nováková, která se tomuto tématu věnovala

ve  své diplomové práci. „Kvalitně zpracovaná vizuální komunikace a označení

provozoven včetně outdoorové reklamy

dotváří přirozený genius loci. Ten se

dnes bohužel ztrácí pod vrstvami zmatených a agresivních reklam,“ sdělil radní

Brna-střed Svatopluk Bartík, který manuál na  radě předkládal. Nutno dodat,

že materiál má pouze doporučující charakter a nepřináší zákazy ani regulace.

Jinak k  věci přistupují v  hlavním městě. V historickém centru Prahy od roku

2005 platí nařízení, kterým se zakazuje

reklama šířená na  veřejně přístupných

místech mimo provozovnu. „Jedná se

například o  letáky, plakáty, polepy,

plachty nebo převěsy umísťované na veřejně přístupných místech,” specifikuje

Vít Hofman, tiskový mluvčí pražského

magistrátu.

10.

PNS kupuje konkurenční

Mediaservis

První novinová společnost (PNS) kupuje konkurenční firmu Mediaservis.

Transakci nyní posuzuje antimonopolní

úřad, rozhodnout by měl v červnu. Obě

společnosti už spolupracují – od začátku

letošního roku místo České pošty zajišťují distribuci denního tisku po  Česku.

PNS rozváží tisk do 2300 distribučních

bodů a  Mediaservis ji distribuuje dál.

V  prvních měsících letošního roku se

distribuce potýkala s  problémy kvůli

nedostatku zaměstnanců. PNS je vlastněna největšími českými vydavatelskými domy (Vltava Labe Media, Czech

News Center, Mafra a Bauer Media). Mediaservis patří skupině Cromwell, která

je největším alternativním poštovním

operátorem na  Slovensku. Mediaservis

na rozdíl od PNS doručuje také neadresné zásilky včetně reklamních letáků.

5

MAM_2018_23_page_04-05.indd 5

6/1/2018 7:00:19 PM