McDonald‘s je jediný
řetězec restaurací
v žebříčku deseti
nejcennějších značek
světa. Patří mu osmé
místo.
6.
Čína zasahuje do žebříčku
top značek
Technologické společnosti nadále kralují žebříčku nejcennějších značek
světa BrandZ Top 100, který sestavuje
výzkumná společnost Kantar Millward
Brown. V první desítce je jich osm. Představují taky víc než polovinu – konkrétně 56 procent – z jeho celkové hodnoty.
Nejcennější značkou světa zůstává Google, jehož hodnota meziročně vzrostla o 23 procent na 302 miliard dolarů.
Druhý Apple si polepšil o 28 procent
na 300 miliard dolarů. Na třetí příčku
se dostal Amazon (208 miliard dolarů),
který na příčku čtvrtou odsunul Microsoft. Na pátém místě se objevuje první
neamerická firma – čínský Tencent, jehož hodnota má být 179 miliard dolarů.
V první desítce figurují ještě Facebook,
Visa, fast-foodový řetězec McDonald‘s,
čínský e-shop Alibaba, jehož hodnota
podle Kantaru vzrostla o 92 procent,
a americký operátor AT&T.
Zatímco v Česku si
Míšu nedovedeme
představit bez medvídka, v Maďarsku se
nanuk jmenuje prostě
Túró Ice („tvarohová
zmrzlina“) a na obalu
byste český motiv
hledali marně.
vé situace Johna Bearchella se 23. října
ujmou přednášek také marketér Gavin
Bell (Blue Cliff Media), futurolog Simon
Moores, skotský kreativec Andrew Dobbie (MadeBrave) nebo britští podnikatelé roku a odborníci na obsahový marketing Andrew & Pete. Probírat se bude
integrovaná brand experience v reálném
a virtuálním světě, kreativita jako zbraň
proti plagiátům, tvorba obsahu v éře
umělé inteligence nebo reálný přínos
sociálních sítí pro kampaně. Herní specialistka Yesim Kunterová předvede, jak
se vytváří zážitek na podporu prodeje
produktů díky videohrám. Marketér Roger Edwards poskytne návod, „jak knockoutovat konkurenci“. Vystoupí rovněž
přední tváře české mediální a marketingové scény. V odpolední části pod názvem Aréna se například utkají zástupci
českých televizí, rádií, tisku a internetových médií o reklamní investice a vysvětlí, proč právě jejich komunikační
kanály jsou pro kampaně nejvhodnější.
V panelu Mediální vize 2020 budou diskutovat šéf ČT Petr Dvořák, prezident
Lagardere Michel Fleischmann, ředitel
exekutivy Seznamu Pavel Zima nebo šéf
Primy Marek Singer. Až do 20. června je
možné pořídit vstupenky za výhodnou
cenu. Kompletní program je na webu
www.forummedia.info.
9.
Unilever rozšířil český
nanuk na maďarský trh
Legendární nanuk Míša pod názvem
Túró Ice vstoupil do Maďarska. Na tamním obalu chybí tradiční medvídek,
zato je na něm nápis, že nanuk obsahuje
53 procent tvarohu. „V Maďarsku se tvarohové dezerty tradičně těší velké oblibě. A proto jsme chtěli spotřebitelům
nabídnout tvaroh i v osvěžující formě,“
řekl Lidovým novinám marketingový
ředitel značky Ján Hlaváč z Unileveru.
Nanuk v čokoládě se vyrábí v třebíčském Tipafrostu, kromě Maďarska zásobuje také slovenský trh. A nemusí to
být konec expanze netypické zmrzliny. „Značka Míša neříká například nic
Francouzům a ani ‚tvarohová zmrzlina‘
není úplně jasná propozice. Takže v tuto
chvíli hledáme cesty, jak image Míši nastavit, aby byl zajímavý i pro další trhy,“
dodal pro deník Hlaváč.
8.
Brno schválilo manuál proti
nevkusné reklamě
7.
Světoví experti na marketing
přijedou do Prahy
Tradiční podzimní konference našeho
týdeníku, Forum Media, letos přivítá
řadu prestižních zahraničích řečníků.
Vedle už dříve oznámeného evropského prezidenta sítě Young & Rubicam
Andrewa Dimitrioua, reklamní kritičky
Barbary Lippertové a experta na krizo-
Dvojice Andrew
& Pete natáčí mimo
jiné vlastní show
na YouTube. Do České
republiky oba přijedou vůbec poprvé.
Centrum Brna se snaží odstranit křiklavou reklamu. Omezit takzvaný vizuální
smog má pomoci nový manuál, který
na konci května schválili radní městské
části Brno-střed. Vytvořili ho památkáři, architekti a designéři. U zrodu myšlenky stála designérka Veronika Nováková, která se tomuto tématu věnovala
ve své diplomové práci. „Kvalitně zpracovaná vizuální komunikace a označení
provozoven včetně outdoorové reklamy
dotváří přirozený genius loci. Ten se
dnes bohužel ztrácí pod vrstvami zmatených a agresivních reklam,“ sdělil radní
Brna-střed Svatopluk Bartík, který manuál na radě předkládal. Nutno dodat,
že materiál má pouze doporučující charakter a nepřináší zákazy ani regulace.
Jinak k věci přistupují v hlavním městě. V historickém centru Prahy od roku
2005 platí nařízení, kterým se zakazuje
reklama šířená na veřejně přístupných
místech mimo provozovnu. „Jedná se
například o letáky, plakáty, polepy,
plachty nebo převěsy umísťované na veřejně přístupných místech,” specifikuje
Vít Hofman, tiskový mluvčí pražského
magistrátu.
10.
PNS kupuje konkurenční
Mediaservis
První novinová společnost (PNS) kupuje konkurenční firmu Mediaservis.
Transakci nyní posuzuje antimonopolní
úřad, rozhodnout by měl v červnu. Obě
společnosti už spolupracují – od začátku
letošního roku místo České pošty zajišťují distribuci denního tisku po Česku.
PNS rozváží tisk do 2300 distribučních
bodů a Mediaservis ji distribuuje dál.
V prvních měsících letošního roku se
distribuce potýkala s problémy kvůli
nedostatku zaměstnanců. PNS je vlastněna největšími českými vydavatelskými domy (Vltava Labe Media, Czech
News Center, Mafra a Bauer Media). Mediaservis patří skupině Cromwell, která
je největším alternativním poštovním
operátorem na Slovensku. Mediaservis
na rozdíl od PNS doručuje také neadresné zásilky včetně reklamních letáků.
5
MAM_2018_23_page_04-05.indd 5
6/1/2018 7:00:19 PM