Bývalá ministryně obrany Karla Šlechtová

se na poslední tiskové konferenci svérázně a poněkud uraženě rozloučila s novináři:

SCÉNA

MAM cituje

Nějaká témata, která jste

vytahovali za poslední

měsíce, byla tak směšná

proti tomu, co jsem

řešila 16 hodin každý

den, že jste se sami stali

směšnými.

Prima nasadila

Velké zprávy,

samostatné

Krimi ruší

Asociace komunikačních agentur

(AKA) zahájila nábor prací do nového ročníku soutěže komunikační

efektivity Effie. I letos se soutěž posunula v metodice hodnocení a v pravidlech blíže k mateřské americké

Effie. Evoluce, jejímž cílem je dávat

přednost měřitelným dopadům

kampaní před líbivostí a „kreativitou

pro kreativitu“, letos zavádí pravidla

pro videa doprovázející přihlášky.

Zatímco dosud byly běžné tříminutové případové studie, letos může

video obsahovat jen nekomentované

ukázky exekucí. Veškeré doklady

o dopadu kampaně a její strategii

musejí být obsaženy v písemné

přihlášce. „I u nás máme zkušenost,

že část porotců může podlehnout

okouzlení z perfektního videa a upozadit exaktní parametry hodnocení.

Pro porotce je čtení pracnější než

prohlížení videí, ale vede k jednoznačnějšímu posuzování,“ vysvětlil

Martin Klčo, šéf pracovní skupiny

soutěže v AKA.

Heineken

mění koncepty

Krušovic

a Starobrna

Pivovar Krušovice z koncernu Heineken v novém komunikačním konceptu hledá „osobní království každého

z nás“, které mají utvářet koníčky,

rodina, přátelé, tradiční a netradiční

zájmy i naše názory. Konceptem,

jehož autorem je nová agentura DDB,

Krušovice chtějí oslovit i mladší

cílovou skupinu. První vlaštovkou je

TV spot, který se v různých verzích

objevil i v řadě zemí. On-line část

kampaně realizuje Bistro Agency.

Nový komunikační koncept pro další

značku z portfolia Heinekenu, Starobrno, připravila agentura VCCP.

Kampaň s ústředním claimem Život

nepočká, sází na „specifický humor

a spontánnost“. Zahájila ji série pěti

on-line spotů inspirovaných akčními

filmy ze 70. let s „překvapivým rozuzlením“. Součástí změny je i nová

vizuální identita výrobků Starobrna,

jejímž autorem je studio Lion Brand

& Story. A pro nový Zlatopramen

Radler Herbal připravil Heineken

v centru Prahy na Vltavě travnatý ostrov s dvěma „nulami“ plnými květů

levandule a bobulí černého rybízu.

Dosahovaly výšky až sedm metrů

a byly umístěné na pontonu znázorňujícím plovoucí ostrov plný bylinek.

Celková váha samotné konstrukce

převýšila 1,5 tuny a stála na pontonu

vážícím 160 tun. Cílem instalace bylo

odstartovat letní kampaň s názvem

Hrdé nuly.

Citylighty,

tendry

a právníci. Bitva

pokračuje.

Jak jsme psali v minulém čísle MAM,

pražský magistrát nechce prodloužit

obchodní partnerství s firmou JCDecaux, která provozuje reklamní plochy na zastávkách MHD. Firma po

týdnu přešla do protiútoku: na svých

plochách vyvěsila otevřený dopis

primátorce Krnáčové, ve kterém

obviňuje pražské úředníky z korupčního jednání (magistrát to odmítá)

a zároveň říká, že nové podmínky

jsou ušité na míru konkurenční

společnosti BigBoard. A jaká je jejich

reakce? „Toto nařčení už kvůli lživým faktům, která JCDecaux v této

souvislosti vypustil do médií, řeší

naši právníci,“ říká Pavlína Stránská

z BigBoardu. „Výběrové řízení přichází po dlouhých a bezstarostných

téměř 30 letech. Je pochopitelné, že

stávajícímu provozovateli se tento

krok nezamlouvá. Musíme se ale za

naši firmu ohradit proti nekalým

praktikám, které JCDecaux používá v konkurenčním boji,“ dodává

Stránská.

OPRAVA

V minulém čísle MAM jsme v článku

Mladé české naděje v Cannes nesprávně uvedli, že Eva Raimanová

ze společnosti VSHosting je account

manažerka své soutěžní partnerky

v kategorii médií Kristýny Čejdové

z ČSOB penzijní společnosti. Eva

Raimanová je ve skutečnosti marketingovou manažerkou společnosti

VSHosting. Za chybu se omlouváme.

05

Televize Prima změnila formát hlavních zpráv. Zpravodajská relace se

spojila s Krimi zprávami a od července se vysílá pod názvem Velké zprávy. Startuje v 18.55 a trvá 45 minut

místo dosavadních 25 minut. Zprávy

nyní obsahují více živých vstupů z

regionů, které dostaly přednost před

klasickými reportážemi. „Dvouminutové reportáže z domova i ze světa

napěchované v 25 minutách začínají

být v televizním zpravodajství po

celém světě minulostí. Dění se

mění z minuty na minutu a natáčet

reportáže, vybírat záběry, psát texty,

namlouvat a pokrývat obrázky trvá

příliš dlouho,“ tvrdí šéfredaktorka

zpravodajství a publicistiky televize

Prima Jitka Obzinová. „Velké zprávy

znamenají více živých vstupů, nejnovější informace, aktuální vývoj. Nová

podoba, nová zjištění, nové souvislosti, to zásadní a živě z celé České

republiky,“ dodala Obzinová. Hlavní

zpravodajská relace FTV Prima díky

prodloužení zasahuje do vysílacího

času Televizních novin konkurenční

televize Nova, které začínají v 19.30

hodin. Česká televize vysílá své Události od 19.00 do 19.50.

Začíná Effie.

Ale pozor,

prakticky bez

videopřípadovek

MAM_2018_27_page_04-05.indd 5

29.6.2018 19:07:18