Bývalá ministryně obrany Karla Šlechtová
se na poslední tiskové konferenci svérázně a poněkud uraženě rozloučila s novináři:
SCÉNA
MAM cituje
Nějaká témata, která jste
vytahovali za poslední
měsíce, byla tak směšná
proti tomu, co jsem
řešila 16 hodin každý
den, že jste se sami stali
směšnými.
Prima nasadila
Velké zprávy,
samostatné
Krimi ruší
Asociace komunikačních agentur
(AKA) zahájila nábor prací do nového ročníku soutěže komunikační
efektivity Effie. I letos se soutěž posunula v metodice hodnocení a v pravidlech blíže k mateřské americké
Effie. Evoluce, jejímž cílem je dávat
přednost měřitelným dopadům
kampaní před líbivostí a „kreativitou
pro kreativitu“, letos zavádí pravidla
pro videa doprovázející přihlášky.
Zatímco dosud byly běžné tříminutové případové studie, letos může
video obsahovat jen nekomentované
ukázky exekucí. Veškeré doklady
o dopadu kampaně a její strategii
musejí být obsaženy v písemné
přihlášce. „I u nás máme zkušenost,
že část porotců může podlehnout
okouzlení z perfektního videa a upozadit exaktní parametry hodnocení.
Pro porotce je čtení pracnější než
prohlížení videí, ale vede k jednoznačnějšímu posuzování,“ vysvětlil
Martin Klčo, šéf pracovní skupiny
soutěže v AKA.
Heineken
mění koncepty
Krušovic
a Starobrna
Pivovar Krušovice z koncernu Heineken v novém komunikačním konceptu hledá „osobní království každého
z nás“, které mají utvářet koníčky,
rodina, přátelé, tradiční a netradiční
zájmy i naše názory. Konceptem,
jehož autorem je nová agentura DDB,
Krušovice chtějí oslovit i mladší
cílovou skupinu. První vlaštovkou je
TV spot, který se v různých verzích
objevil i v řadě zemí. On-line část
kampaně realizuje Bistro Agency.
Nový komunikační koncept pro další
značku z portfolia Heinekenu, Starobrno, připravila agentura VCCP.
Kampaň s ústředním claimem Život
nepočká, sází na „specifický humor
a spontánnost“. Zahájila ji série pěti
on-line spotů inspirovaných akčními
filmy ze 70. let s „překvapivým rozuzlením“. Součástí změny je i nová
vizuální identita výrobků Starobrna,
jejímž autorem je studio Lion Brand
& Story. A pro nový Zlatopramen
Radler Herbal připravil Heineken
v centru Prahy na Vltavě travnatý ostrov s dvěma „nulami“ plnými květů
levandule a bobulí černého rybízu.
Dosahovaly výšky až sedm metrů
a byly umístěné na pontonu znázorňujícím plovoucí ostrov plný bylinek.
Celková váha samotné konstrukce
převýšila 1,5 tuny a stála na pontonu
vážícím 160 tun. Cílem instalace bylo
odstartovat letní kampaň s názvem
Hrdé nuly.
Citylighty,
tendry
a právníci. Bitva
pokračuje.
Jak jsme psali v minulém čísle MAM,
pražský magistrát nechce prodloužit
obchodní partnerství s firmou JCDecaux, která provozuje reklamní plochy na zastávkách MHD. Firma po
týdnu přešla do protiútoku: na svých
plochách vyvěsila otevřený dopis
primátorce Krnáčové, ve kterém
obviňuje pražské úředníky z korupčního jednání (magistrát to odmítá)
a zároveň říká, že nové podmínky
jsou ušité na míru konkurenční
společnosti BigBoard. A jaká je jejich
reakce? „Toto nařčení už kvůli lživým faktům, která JCDecaux v této
souvislosti vypustil do médií, řeší
naši právníci,“ říká Pavlína Stránská
z BigBoardu. „Výběrové řízení přichází po dlouhých a bezstarostných
téměř 30 letech. Je pochopitelné, že
stávajícímu provozovateli se tento
krok nezamlouvá. Musíme se ale za
naši firmu ohradit proti nekalým
praktikám, které JCDecaux používá v konkurenčním boji,“ dodává
Stránská.
OPRAVA
V minulém čísle MAM jsme v článku
Mladé české naděje v Cannes nesprávně uvedli, že Eva Raimanová
ze společnosti VSHosting je account
manažerka své soutěžní partnerky
v kategorii médií Kristýny Čejdové
z ČSOB penzijní společnosti. Eva
Raimanová je ve skutečnosti marketingovou manažerkou společnosti
VSHosting. Za chybu se omlouváme.
05
Televize Prima změnila formát hlavních zpráv. Zpravodajská relace se
spojila s Krimi zprávami a od července se vysílá pod názvem Velké zprávy. Startuje v 18.55 a trvá 45 minut
místo dosavadních 25 minut. Zprávy
nyní obsahují více živých vstupů z
regionů, které dostaly přednost před
klasickými reportážemi. „Dvouminutové reportáže z domova i ze světa
napěchované v 25 minutách začínají
být v televizním zpravodajství po
celém světě minulostí. Dění se
mění z minuty na minutu a natáčet
reportáže, vybírat záběry, psát texty,
namlouvat a pokrývat obrázky trvá
příliš dlouho,“ tvrdí šéfredaktorka
zpravodajství a publicistiky televize
Prima Jitka Obzinová. „Velké zprávy
znamenají více živých vstupů, nejnovější informace, aktuální vývoj. Nová
podoba, nová zjištění, nové souvislosti, to zásadní a živě z celé České
republiky,“ dodala Obzinová. Hlavní
zpravodajská relace FTV Prima díky
prodloužení zasahuje do vysílacího
času Televizních novin konkurenční
televize Nova, které začínají v 19.30
hodin. Česká televize vysílá své Události od 19.00 do 19.50.
Začíná Effie.
Ale pozor,
prakticky bez
videopřípadovek
MAM_2018_27_page_04-05.indd 5
29.6.2018 19:07:18