Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Listopadové Forum Media představuje svůj program

Ⓣ Vladimír Bystrov

Umělá inteligence, dezinformace, strategie a kreativita, příroda i umění — to vše v podání bezmála 60 řečníků z ciziny i z domova.

Do zahájení letošního ročníku výroční konference týdeníku Marketing a Media zbývají necelé dva měsíce a je tak nejvyšší čas představit si to nejzajímavější, co účastníky na pěti scénách s odborným programem čeká.

O úvod se postará Antonis Kocheilas, donedávna globální CEO Ogilvy Advertising a od letoška globální šéf pro transformační strategie značek v rámci celé Ogilvy. Ve svém příspěvku ukáže, jak může umělá inteligence pomoci transformovat společnost z informační ekonomiky na takzvanou ekonomiku inspirace. Na něj naváže britský experimentální psycholog Charles Spence, který na univerzitě v Oxfordu vede specializovanou laboratoř pro cross‑modální vnímání — laicky řečeno se zabývá tím, jak různé smysly ovlivňují naše vnímání způsobem, který bychom vůbec nečekali.

Jeho výzkumy pomáhají mezinárodním značkám měnit obchodní a marketingové strategie, ale dávají například lékařům k dispozici nové nástroje při léčbě těžce nemocných pacientů.

Umělá inteligence v nás a okolo nás

Spojujícím motivem konference je fenomén AI se všemi jejími dobrými i špatnými stránkami. Jak ji zapojujeme do tvorby strategií, jak nám pomáhá shromáždit a analyzovat rozsáhlá data, jak s ní můžeme tvořit mediální obsah — včetně televizního a novinového zpravodajství — anebo řídit nasazování placených formátů v různých mediatypech.

Budou o tom mluvit zástupci mediálních domů, agentur a poradenských společností, které se na výzkum a aplikaci nástrojů umělé inteligence specializují. Řeč ale přijde také na etickou stránku používání AI v komunikaci a marketingu a na rizika, která jsou s bezbřehým nahrazováním lidského prvku jeho umělou alternativou spojena.

❜❜ Spojujícím motivem konference je fenomén AI se všemi jejími dobrými i špatnými stránkami.

Zaměří se na to mezi jinými Alastair McCapra, šéf britského Chartered Institute of Public Relations, anebo Christina Førsgard, autorka etických principů pro práci s digitálními nástroji v komunikaci. Do čerstvě dokončené bílé knihy používání AI v komunikaci nám dají nahlédnout její spoluautoři Nathan Kemp z britské pobočky agentury Grayling a Arne Mosselman z amsterdamské poradenské společnosti Ainigma.

Tajemství úspěchu v podání těch nejlepších

Ani letos nebudou na scénách konference Forum Media chybět příklady toho nejlepšího, co v posledním roce v marketingu a komunikaci vzniklo. Třicet let po pádu komunismu, který mladoboleslavské škodovce otevřel dveře na mezinárodní trhy, se globální šéfka marketingu této automobilové značky Meredith Kelly ohlédne za tím, jak velkou cestu za tu dobu Škoda Auto urazila a kam má do budoucna ve svém marketingu namířeno.

Majitel značky Mattoni 1873, padovský rodák Alessandro Pasquale, zase ukáže, jak takřka proti všem u nás prosazoval systém zálohování plastových láhví. Výjimečný úspěch sklářské značky Lasvit na milánském Design Weeku představí její marketingová šéfka Klára Poliakov. A nesnadnou cestu za mezinárodním uznáním pro oděvní kolekci českých olympioniků v Paříži popíše Tomáš Houska z Českého olympijského výboru.

Na scéně PR Summitu nebude chybět přehlídka šestice oceněných prací z aktuálního ročníku soutěže Lemur. Letošní novinkou konference pak bude odtajnění shortlistů před podzimním vyhlášením cen Effie.

Mezinárodní workshopy a shitstorm jako bonus

Vůbec poprvé letos pořadatelé zařadili workshopy se zahraničními lektory. Steven Mehringer, jehož přednáška o AI patřila vloni k nejlépe hodnoceným, nám poví, jak od minulého roku pokročil v diskusi s umělou inteligencí o tom, co umí a co ne, jak moc si vymýšlí a proč to dělá. Jeho workshop povedou bez nadsázky on s AI společně.

Sascha Devigne z německého Düsseldorfu zase ukáže, jak AI umí připravit televizní zprávy téměř bez zásahu člověka: dokonce ani moderátor není zapotřebí. A mezinárodní expert Ivor Rothwell z IBM v praxi předvede schopnosti konverzační AI a její zapojení do zákaznické péče.

Perličkou v programu bude přednáška s následnou diskusí o shitstormu jakožto společensko‑mediálním fenoménu. Postará se o ni filozofka a publicistka Tereza Matějčková spolu s renomovaným architektem Jaroslavem Wertigem. ■

37/2024
Marketing & Media 37/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

9/9/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 p56/vth470202-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg

 r40/vth497596-0.jpg

 r40/vth497604-0.jpg

 r40/vth493414-0.jpg

 i9418/vth470239-1.jpg