Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Penny zvítězilo v MAM souboji spotů, Kaufland bojuje s plýtváním a úřady v USA s neloajálními aerol

❜❜ Podle zjištění společnosti Kantar plánuje v roce 2025 26 procent marketérů snížit výdaje na reklamu na platformě X. Jedná se o největší zaznamenaný pokles na jakékoli velké globální reklamní platformě. Tento trend je výsledkem obav firem o bezpečnost značky.


Souboj spotů vyhrálo Penny

Deváté kvalifikační kolo MAM Souboje spotů ovládla společnost Penny se svou kampaní od agentury Leo Burnett ze skupiny Publicis Groupe. Nechala za sebou spot Aquily od Sober Film i všech ostatních deset spotů.

V hlavním klání MAM Souboje spotů 2024 je už také Penny, vítěz loňského ročníku. Do velkého turnaje, v kterém se rozhodne o nejoblíbenější reklamě kalendářního roku 2024, tak postoupila těžká váha, která dokáže mobilizovat hlasující. Osvětový spot Penny získal v srpnovém klání necelou polovinu všech odevzdaných hlasů.

Na druhém místě se umístil spot značky Aquila (Mattoni 1873) z dílny agentury Sober Film. První dva spoty budou opět otestovány společností Behavio. Výsledky zveřejníme v čísle MAM 38/2024, které vyjde 16. září.

Kaufland bojuje proti plýtvání

Kaufland pokračuje v edukační kampani „Nekrm koš!“ s podtitulem „Předsudky“. Kampaň se zaměřuje na plýtvání jídlem a správné skladování potravin. 

Využívá k tomu titulky, které mají zákazníky provokovat k zamyšlení: Vyhodili ho jen proto, že byl natvrdlý. Dostala padáka jenom proto, že vypadala staře! „Věříme, že tímto způsobem se nám podaří oslovit širokou veřejnost a znovu připomenout problematiku plýtvání potravinami,“ uvedla mluvčí Renata Maierl.

Kaufland se tématu plýtvání potravinami věnuje dlouhodobě a zavedl řadu opatření, která pomáhají předcházet vzniku potravinového odpadu. Patří mezi ně například IT systém Autodispo, který objednává velkou část zboží na základě predikce poptávky a vyhodnocení aktuální nabídky. U méně frekventovaných artiklů pak řetězec snížil zásobu daných produktů v prodejnách.

Lafluence tržiště se mění na Trendin 

Původním cílem Lafluence marketplace bylo automatizovat influencerské kampaně. To ale pro segment velkých značek a agentur nešlo. „Proto jsme se rozhodli vyvíjet technologii, která agenturní marketéry zásadně podpoří, ne nahradí,“ říká Petr Varga, CEO Lafluence Agency, která bude jako agentura dál působit primárně na českém a slovenském trhu. 

Lafluence tržiště ke konci roku činnost ukončí a nahrazuje ho platformou Trendin. Ta pomáhá s automatizací workflow a umožňuje dělat rozhodnutí na základě dat. Její součástí je i databáze 25 tisíc influencerských profilů napříč Instagramem, TikTokem a YouTube. Do konce roku se má rozrůst o 250 milionů globálních influencerů. 

Economia se přestěhovala 

Menší, modernější, flexibilnější, úspornější a také byznysovější, takové má být nové sídlo vydavatelství Economia. Do kancelářského komplexu Port7 v pražských Holešovicích se redakce a celé zázemí mediálního domu přestěhovaly po téměř jedenácti letech v newsroomu v Karlíně. 

Nové prostory začala Economia hledat v roce 2022, kdy se kvůli pandemii postupně měnil způsob práce především novinářů a vývojářů. Ti začali ve větší míře preferovat práci mimo kancelář. Economia navíc restrukturalizovala portfolio titulů, takže už nepotřebovala tak velké prostory. 

Port7 je multifunkční administrativní komplex, který developer Skanska vybudoval na místě bývalé továrny na betonové prefabrikované panely. Oproti sídlu v Karlíně tam Economia obsadí přibližně třetinovou plochu. 

Aerolinky pod drobnohledem 

Čtyři největší americké aerolinky — American, Delta, Southwest a United Airlines — a jejich věrnostní programy se dostaly do hledáčku ministerstva dopravy USA. Kvůli podezření z nefér obchodních praktik si ministerstvo si vyžádalo údaje, které mají prokázat, jak na zákazníky dopadá devalvace získaných odměn, skryté či dynamické naceňování služeb či poplatky navíc. Na odpověď mají společnosti 90 dní. Programy Delty, United a American byly loni oceněny na 20 miliard dolarů každý. 

V EU se též řeší podezření ze zavádějících praktik ve spojení s greenwashingem u 20 aerolinek včetně skupin Lufthansa či Air France. Evropská komise je vyzvala k nápravě už koncem dubna na základě iniciativy Evropské spotřebitelské organizace (BEUC). 

Rubikon PR má nového majitele 

Českou PR a marketingovou agenturu Rubikon PR převzala americká Antenna Group. Pro Rubikon se otevírají trhy Velké Británie a USA, americké skupině akvizice přináší rozšíření evropských aktivit. 

Dosavadní majitel a šéf agentury Šimon Rákosník dál povede tým 12 odborníků agentury a nově jako výkonný viceprezident pro region střední a východní Evropy říká: „Je pro nás zlomové, že můžeme spojit naše místní poznatky s globálními zkušenostmi Antenny, zejména v oblastech, jako jsou čisté technologie a udržitelnost.“ ■ 

37/2024
Marketing & Media 37/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

9/9/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

Rendering Penny zvítězilo v MAM souboji spotů, Kaufland bojuje s plýtváním a úřady v USA s neloajálními aerol (364772): (2/2) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9418/item1147942-small.jpg

 i9418/item1147944-small.jpg

 p56/vth470202-1.jpg

 p56/vth514925-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9418/vth470237-1.jpg