převzal tým Vitany. Na žádost mluvčího Hamé Petra Kopáčka tuto informaci upřesňujeme: Nebylo rozpuštěno marketingové oddělení Hamé, ale jeho management. (vac)
zdroj svých informací, dokonce ani Petru Kopáčkovi z Hamé nikoliv. Nátlak na vydávání takto citlivých informací považujeme za nepřípustný, a v žádném případě mu nebudeme ustupovat. (of)
HAMÉ ROZPOUŠTÍ JEN MANAGEMENT Nedávno jsme napsali, že skupina Orkla, jež v Česku vlastní Hamé a Vitanu, rozpustila marketingové oddělení Hamé a práci na značce
RYCHLÉ POUČENÍ O OCHRANĚ ZDROJŮ V souvislosti s předchozí zprávou bychom rádi upozornili, že redakce týdeníku Marketing & Media nebude v žádném případě prozrazovat
ZATÁČKA U LETIŠTĚ MÁ NOVÉ JMÉNO Outletové centrum u Letiště Václava Havla dostalo nový název Premium Outlet Prague Airport. Změna přišla s novým majitelem, investiční společností Kaprain.
Právě o digitálních kampaních promluví Číhalík jako jeden z pane‑ listů na konferenci FM Focus, která se uskuteční 20. března v redakci týdeníku Marketing & Media na pražské Letné. Všichni jsou srdečně zváni, podrobnosti si můžete přečíst na webu FMFOCUS.CZ. Vedle Číhalíka se můžete těšit napří‑ klad na Doru Pružincovou, Josefa Havelku, Viléma Rubeše či Martina Šinkovského.
Dobro přichází ze sladké Francie
Dva kohouti na jednom smetišti, jeden u nás
Foto: MICHAEL TOMEŠ
Agentura Comtech zavádí model dvou kreativních ředitelů. Vedle Petra Vlasáka se bude o kreativu Comtechu nyní způlky starat nově Roman Číhalík (na foto vpravo), přicházející z digitálně zaměřených agentur (Nydrle, později Zaraguza).
Francie hodlá příjmy velkých internetových firem jako je Google, Amazon či Facebook, zatížit tříprocentní daní. Vláda v Paříži minulý týden představila plán, podle kterého by se daň měla týkat asi třiceti největších internetových firem, které celosvětově dosahují příjmů alespoň 750 milionů eur a ve Francii alespoň 25 milionů eur za rok. Francouzský ministr financí Bruno Le Maire předpokládá, že do státní pokladny by tato takzvaná digitální daň mohla přinést asi 500 milionů eur „Jde o spravedlnost,“ cituje Le Maire Aktuálně.cz. „Tito digitál‑ ní giganti používají naše osobní údaje, vydělávají na nich obrov‑ ské zisky… pak převedou peníze někam jinam, aniž by zaplatili spravedlivou daň,“ dodal.
Jak trefně poznamenává náš sloupkař Vilém Rubeš, „Premium Outlet Prague Aitport“ je přesně ten sexy název, který lidi přiměje peklovat se kamsi mezi pole a logistické zóny poblíž Ruzyně. A jak se říká na těch internetech, pozor, poslední věta obsahuje výrazné stopy ironie. (of)
SCÉNA
Zprávy na okraj týdne
Ministr citoval údaje Evropské ko‑ mise, podle nichž velké internetové firmy platí na dani v průměru o 14 procentních bodů méně než jiné evropské společnosti. Firmy, které chce Francie zdanit, si zpravidla zřizují sídlo v té zemi EU, která jim umožní mnohem nižší zdanění. Třeba najdou podobnou odvahu postavit se perfidním onlinovým mastodontům i jiné země.
Konec Vladimíra Vošického Vladimír Vošický skončil v čele českého zastoupení automobilky Hyundai. Prodejci, které tlačil k vysokým výkonům, triumfují. Vošický je pro množství lidí v Čes‑ ku kontroverzní, ale po pravdě řečeno, když do Hyundai nastu‑ poval, značka u nás živořila. Dnes je největším a nejtvrdším konku‑ rentem Škodovky. Jinak řečeno: Vošický odvedl skvělou manažer‑ skou práci. Inzerce
19
14. ročník soutěže efektivity online projektů Přihlášky do 30. 4. 2019
ONLINE APLIKACE
ONLINE KAMPANĚ
Firemní weby
E-shopy
Brandové a video kampaně
Social media Instagram
Portály a komunitní projekty
Interní a B2B aplikace
Výkonnostní kampaně
Content & influencer marketing
Prodejní microsite
Mobilní aplikace
Social media Facebook
E-mailové kampaně
Ocenění pro první 3 místa v kategorii, celkový vítěz získá cenu Grand Prix IEA a pronájem jachty na 1 týden v Chorvatsku. Kategorie, pravidla a online přihláška na www.iea.cz