Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Poroty v Agentuře roku rozhodly, Revolut trhá rekordy a Londýn si přičichl k reklamě.

❜❜O 20 miliard dolarů, tedy 464 miliard korun, snížila odhad globálních investic do reklamy organizace WARC. Zpomalení meziročního růstu podle ní přináší hrozící recese kvůli americkým celním tarifům a regulace v Evropské unii.


Oslavte vítěze Agentury roku

Živá zasedání porot soutěže Agentura roku odstartovala. Porota pro kategorii Volba klientů do finále poslala DDB Prague, McCann Prague, Ogilvy, Triad Prague, VCCP, VML a Zaraguzu. V pondělí 25. března v kavárně Domečekk na Vysoké škole kreativní komunikace zasedla porota kategorie Odpovědná agentura, která na shortlist zařadila McCann Prague a Triad.

Ve středu 26. března porotci rozhodovali o nejlepších akademiích, programech a eventech pro talentované lidi z agentur. Mezi finalisty se dostaly DDB Prague, McCann Prague, Marketup a Ogilvy.

Shortlisty v ostatních kategoriích budou zveřejněny na webu mam.cz. U kategorie Nejlepší marketér se shortlist nezveřejňuje a neveřejný bude letos také u kategorie Nejlepší nová agentura.

A kdo zvítězí? To se dozvíme 9. dubna na slavnostním vyhlášení v prostorách pražského Zenworku! Přípravy na večírek jsou v plném proudu, tak si udělejte místo v kalendáři a zajistěte si vstupenku. Po naskenování QR kódu ji můžete zakoupit ihned.

Je libo čichnout si k billboardu?

Nejdříve na sílu vůně na nečekaných místech s humorem na hraně lákala na celotělové deodoranty značka Lynx (Axe) ze skupiny Unilever. Teď podobnou novinku ve Velké Británii zavádí další brand skupiny Sure (známý též jako Rexona, Degree či Shield).

S pomocí agentur AMV BBDO, FleishmanHillard a Mindshare se odhodlal k odvážné kampani, která pravděpodobně vyvolá pár podnětů k ASA, britské obdobě Rady pro reklamu. Mimo jiné využívá billboard navoněný oleji, na němž si mohou kolemjdoucí přičichnout k částem těl ženy i muže, k nimž se na veřejnosti lidé obvykle moc neznají.

Billboard je instalovaný v londýnské čtvrti Camden a reakce kolemjdoucích nahrává kamera, jejíž záběry se využijí pro pokračování kampaně na sociálních sítích.

Revolut v Česku využívá milion lidí

Revolut, globální fintech s více než 50 miliony uživatelů po celém světě, minulý týden oznámil, že v Česku dosáhl jednoho milionu zákazníků. Růst této digitální banky prudce stoupá a Revolut je nyní druhou nejstahovanější bankovní aplikací na trhu, před Českou Spořitelnou, AirBank a ČSOB.

Revolut se stal pro Čechy nejoblíbenější digitální bankou a jen v roce 2024 mu přibylo více než 350 000 nových zákazníků. V loňském roce se celkový počet transakcí provedených zákazníky Revolutu v Česku zvýšil o 67 procent a celkový objem výdajů o 66 procent. Skutečnost, že 58 procent transakcí bylo provedeno v tuzemsku, naznačuje, že Revolut je stále častěji využíván jako bankovní účet pro každodenní platby.

Jak (ne)manipulovat volby

Jaké jsou hranice etické politické komunikace? Kde končí legitimní marketing a začíná manipulace? A jak zabránit vulgarizaci veřejné debaty? Na tyto otázky se zaměří půldenní konference Jak neukrást volby — pravidla a etika v politické komunikaci, která proběhne 16. dubna 2025 v pražské Písecké bráně. Akci, organizovanou Asociací public relations (APRA), zaštítil prezident České republiky Petr Pavel, který ji také osobně zahájí.

Na programu je mimo jiné výzkumná zpráva o názorech veřejnosti na neetickou politickou komunikaci, prezentace o manipulacích v online prostředí, návrh tezí etických pravidel pro profesionály a diskuse praktiků.

Na konferenci určenou pro experty v komunikaci, politology, stratégy a další odborníky z oboru je možné se registrovat na webu akceapra.cz. ■

13/2025
Marketing & Media 13/2025

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

3/31/2025

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Poroty v Agentuře roku rozhodly, Revolut trhá rekordy a Londýn si přičichl k reklamě. waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Poroty v Agentuře roku rozhodly, Revolut trhá rekordy a Londýn si přičichl k reklamě. (400799): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i10420/item1246289-small.jpg

 p56/vth512130-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i10420/vth512159-1.jpg

 i10420/vth512160-1.jpg