HEADLINES
Lidé, kampaně a události,
o kterých musíte vědět.
1.
Prestižní novinářské ceny
získali hlavně investigativci
Nadace Open Society Fund poosmé
předávala Novinářské ceny. Ocenění
získali autoři v kategoriích psané, audiovizuální a on-line žurnalistiky. Porota
ocenila redaktora Respektu Ondřeje
Kundru za nejlepší analyticko-investigativní příspěvek o prezidentském poradci Martinu Nejedlém. Dále vyzdvihla
Janu Neumannovou za reportáž Jak se
stát milionářem v pořadu Reportéři ČT,
zaujala i Tereza Engelová reportážemi
z Ukrajiny pro server Info.cz nebo Lenka
Vrtišková Nejezchlebová svým materiálem „Řízek do ruky a jedem“ pro týdeník Téma. Bodoval také Tomáš Lindner
z Respektu, který získal zvláštní ocenění za téma o uprchlících v Jordánsku.
Hned dvě ceny (od veřejnosti a za nejlepší psanou reportáž) si odnesla Saša
Uhlová za sérii reportáží o lidech pracujících za nízkou mzdu na webu A2larm.
Nejlepší komentář napsala Apolena
Rychlíková v Právu. V kategorii on-line
žurnalistiky zaujal tým Aktuálně.cz
speciálem o falešných zprávách v Česku
i ve světě. Do karlínského newsroomu
putovala i cena pro Martina Veselovského za rozhovor s poslancem KSČM Zdeňkem Ondráčkem pro DVTV. Nominace
do soutěže mohla posílat široká veřejnost, redakce i samotní novináři. Ocenění je spojeno s odměnou 20 tisíc korun.
Společná fotografie
vítězů Novinářské
ceny.
Kampaní s robotem
chce Kofola v Česku
i na Slovensku
propagovat tři nové
příchutě, které nabízí
ve čtvrtlitrových
plechovkách
a půllitrových PET
lahvích. Konkrétně
půjde o ananas, grep
a ostružinu.
Vítek zakládá agenturu
s Media Investments
Radiožurnál meziročně poslouchá o sto
tisíc lidí víc.
4.
Nesvadbová po 17 letech
končí v čele Harper's Bazaar
Dlouholetá šéfredaktorka a tvář měsíčníku Harper's Bazaar Barbara Nesvadbová končí v čele tohoto módního
a lifestylového magazínu, který na tuzemském trhu patří pod vydavatelství
Bauer Media. „Mám před sebou dvě divadelní představení, knihu o módě, film
podle mé novely Přítelkyně, a projekt
Be Charity, který potřebuje můj čas,“
okomentovala Nesvadbová ve vyjádření
pro MAM svůj odchod. Na otázku, jestli
se chystá pokračovat v médiích, uvedla:
„Jistě ano, ale jen jako externista.“ Konec
spolupráce potvrdil i vydavatel s tím, že
časopis dočasně povede publisherka
licencovaných titulů Lada Rudovská.
V pozici šéfredaktorky byla spisovatelka
a novinářka Nesvadbová od roku 2001.
Předtím vedla i měsíčníky Playboy
a Xantypa.
5.
Radiožurnál předstihl
v poslechovosti Evropu 2
3.
Kofola přichází s robotem
od Triad Advertising
2.
Bývalý CEO mediální agentury Mindshare Jiří Vítek, jehož odchod ze skupiny
GroupM byl oznámen v únoru, se dohodl
na spolupráci s mediální agenturou Media Investments Jan Klápy. Společně zakládají novou společnost MI Deep Data,
ve které bude mít každý 50procentní
podíl. Nový subjekt se bude zaměřovat
mimo jiné na hloubkové analýzy dat
klientů v oblasti marketingu a prodeje
včetně ekonometrického modelování
a AI predikce. Vystudovaný teoretický
fyzik Vítek byl s Mindeshare spjat téměř 20 let. Nastoupil tam totiž v roce
1999 jako vedoucí oddělení mediálních
výzkumů. Později byl ředitelem klientského servisu, jako CEO agenturu vedl
od roku 2009, tedy devět let. Jeho angažmá ve firmě bylo oficiálně ukončeno
k 30. dubnu. Vítek se angažoval ve Sdružení pro internetový rozvoj, v posledních
letech jako jeho místopředseda. Od roku
2007 působí také na katedře marketingu VŠE, kde v současnosti vede předmět
Komunikační plánování pro 21. století.
Kofola přichází s novou zamilovanou
kampaní. Vytvořila ji agentura Triad
Advertising ve spolupráci s produkcí
Nomad a mediální agenturou Médea.
KAREL, tedy Kybernetický Automatizovaný Robot Elektronické Lásky, se bude
učit od každého, kdo mu napíše skrze
Facebook Messenger. Dostatek „učitelů“
mu pak má zajistit výzva „Nauč Karla
lásce“ na www.napiskarlovi.cz. Ta odstartovala minutovým televizním spotem na 1. máje a bude pokračovat celý
měsíc na Facebooku, Instagramu a YouTube kanálu Kofoly. Nebudou chybět ani
nové etikety, POS materiály a klasické
displejové formáty. „Láska je pro nás
dlouhodobé téma. Naše příběhy jsou
notoricky známé. Letos jsme ale hledali
hrdinu, který nás v tomhle posune ještě
o kousek dál. A kdo lepší by to mohl být
než robot, který o lásce neví vůbec nic?“
říká Lucia Tarbajovská, marketingová
manažerka kolových nápojů Kofoly.
Českému rozhlasu přibývají posluchači.
Vyplývá to z dat výzkumu Radioprojekt.
Největším skokanem je stanice Radiožurnál, které ve čtvrtém kvartálu loňského roku a letošním prvním kvartálu
stoupla denní poslechovost na 908 tisíc
posluchačů a týdenní na 1,6 milionu lidí.
Stala se tak poprvé od roku 2006 dvojkou trhu za nejposlouchanějším Impulsem, který zapíná přes milion lidí denně.
Třetí příčku obsadila Evropa 2 (886 tisíc
posluchačů), čtvrtou Frekvence 1 (795 tisíc) a pátou ČRo Dvojka (301 tisíc). Růst
poslechovosti se projevil i u ČRo Plus
(76 tisíc) a ČRo Vltava (50 tisíc). Mezi
nadregionálními stanicemi se nejvíc
poslouchá Rádio Blaník, Hitrádia, Kiss
a Radio Beat. Z čistě regionálních stanic
se daří nejvíc zájemců přilákat rádiím
Helax a Haná, respektive veřejnoprávnímu Českému rozhlasu Plzeň.
3
MAM_2018_19_page_02-03.indd 3
5/4/2018 5:51:57 PM