HEADLINES

Lidé, kampaně a události,

o kterých musíte vědět.

1.

Prestižní novinářské ceny

získali hlavně investigativci

Nadace Open Society Fund poosmé

předávala Novinářské ceny. Ocenění

získali autoři v kategoriích psané, audiovizuální a  on-line žurnalistiky. Porota

ocenila redaktora Respektu Ondřeje

Kundru za  nejlepší analyticko-investigativní příspěvek o  prezidentském poradci Martinu Nejedlém. Dále vyzdvihla

Janu Neumannovou za  reportáž Jak se

stát milionářem v pořadu Reportéři ČT,

zaujala i  Tereza Engelová reportážemi

z Ukrajiny pro server Info.cz nebo Lenka

Vrtišková Nejezchlebová svým materiálem „Řízek do  ruky a  jedem“ pro týdeník Téma. Bodoval také Tomáš Lindner

z Respektu, který získal zvláštní ocenění za  téma o  uprchlících v  Jordánsku.

Hned dvě ceny (od  veřejnosti a  za  nejlepší psanou reportáž) si odnesla Saša

Uhlová za sérii reportáží o lidech pracujících za nízkou mzdu na webu A2larm.

Nejlepší komentář napsala Apolena

Rychlíková v Právu. V kategorii on-line

žurnalistiky zaujal tým Aktuálně.cz

speciálem o falešných zprávách v Česku

i  ve  světě. Do  karlínského newsroomu

putovala i cena pro Martina Veselovského za rozhovor s poslancem KSČM Zdeňkem Ondráčkem pro DVTV. Nominace

do  soutěže mohla posílat široká veřejnost, redakce i samotní novináři. Ocenění je spojeno s odměnou 20 tisíc korun.

Společná fotografie

vítězů Novinářské

ceny.

Kampaní s robotem

chce Kofola v Česku

i na Slovensku

propagovat tři nové

příchutě, které nabízí

ve čtvrtlitrových

plechovkách

a půllitrových PET

lahvích. Konkrétně

půjde o ananas, grep

a ostružinu.

Vítek zakládá agenturu

s Media Investments

Radiožurnál meziročně poslouchá o sto

tisíc lidí víc.

4.

Nesvadbová po 17 letech

končí v čele Harper's Bazaar

Dlouholetá šéfredaktorka a  tvář měsíčníku Harper's Bazaar Barbara Nesvadbová končí v  čele tohoto módního

a  lifestylového magazínu, který na  tuzemském trhu patří pod vydavatelství

Bauer Media. „Mám před sebou dvě divadelní představení, knihu o módě, film

podle mé novely Přítelkyně, a  projekt

Be Charity, který potřebuje můj čas,“

okomentovala Nesvadbová ve vyjádření

pro MAM svůj odchod. Na otázku, jestli

se chystá pokračovat v médiích, uvedla:

„Jistě ano, ale jen jako externista.“ Konec

spolupráce potvrdil i vydavatel s tím, že

časopis dočasně povede publisherka

licencovaných titulů Lada Rudovská.

V pozici šéfredaktorky byla spisovatelka

a novinářka Nesvadbová od roku 2001.

Předtím vedla i  měsíčníky Playboy

a Xantypa.

5.

Radiožurnál předstihl

v poslechovosti Evropu 2

3.

Kofola přichází s robotem

od Triad Advertising

2.

Bývalý CEO mediální agentury Mindshare Jiří Vítek, jehož odchod ze skupiny

GroupM byl oznámen v únoru, se dohodl

na spolupráci s mediální agenturou Media Investments Jan Klápy. Společně zakládají novou společnost MI Deep Data,

ve  které bude mít každý 50procentní

podíl. Nový subjekt se bude zaměřovat

mimo jiné na  hloubkové analýzy dat

klientů v  oblasti marketingu a  prodeje

včetně ekonometrického modelování

a  AI predikce. Vystudovaný teoretický

fyzik Vítek byl s  Mindeshare spjat téměř 20  let. Nastoupil tam totiž v  roce

1999 jako vedoucí oddělení mediálních

výzkumů. Později byl ředitelem klientského servisu, jako CEO agenturu vedl

od  roku 2009, tedy devět let. Jeho angažmá ve firmě bylo oficiálně ukončeno

k 30. dubnu. Vítek se angažoval ve Sdružení pro internetový rozvoj, v posledních

letech jako jeho místopředseda. Od roku

2007 působí také na katedře marketingu VŠE, kde v současnosti vede předmět

Komunikační plánování pro 21. století.

Kofola přichází s  novou zamilovanou

kampaní. Vytvořila ji agentura Triad

Advertising ve  spolupráci s  produkcí

Nomad a  mediální agenturou Médea.

KAREL, tedy Kybernetický Automatizovaný Robot Elektronické Lásky, se bude

učit od  každého, kdo mu napíše skrze

Facebook Messenger. Dostatek „učitelů“

mu pak má zajistit výzva „Nauč Karla

lásce“ na  www.napiskarlovi.cz. Ta odstartovala minutovým televizním spotem na  1. máje a  bude pokračovat celý

měsíc na Facebooku, Instagramu a YouTube kanálu Kofoly. Nebudou chybět ani

nové etikety, POS materiály a  klasické

displejové formáty. „Láska je pro nás

dlouhodobé téma. Naše příběhy jsou

notoricky známé. Letos jsme ale hledali

hrdinu, který nás v tomhle posune ještě

o kousek dál. A kdo lepší by to mohl být

než robot, který o lásce neví vůbec nic?“

říká Lucia Tarbajovská, marketingová

manažerka kolových nápojů Kofoly.

Českému rozhlasu přibývají posluchači.

Vyplývá to z dat výzkumu Radioprojekt.

Největším skokanem je stanice Radiožurnál, které ve  čtvrtém kvartálu loňského roku a letošním prvním kvartálu

stoupla denní poslechovost na  908 tisíc

posluchačů a týdenní na 1,6 milionu lidí.

Stala se tak poprvé od  roku 2006 dvojkou trhu za  nejposlouchanějším Impulsem, který zapíná přes milion lidí denně.

Třetí příčku obsadila Evropa 2 (886 tisíc

posluchačů), čtvrtou Frekvence 1 (795 tisíc) a  pátou ČRo Dvojka (301 tisíc). Růst

poslechovosti se projevil i  u  ČRo Plus

(76  tisíc) a  ČRo Vltava (50 tisíc). Mezi

nadregionálními stanicemi se nejvíc

poslouchá Rádio Blaník, Hitrádia, Kiss

a Radio Beat. Z čistě regionálních stanic

se daří nejvíc zájemců přilákat rádiím

Helax a Haná, respektive veřejnoprávnímu Českému rozhlasu Plzeň.

3

MAM_2018_19_page_02-03.indd 3

5/4/2018 5:51:57 PM