HEADLINES

Milan Medek plánuje

na Vysokou školu

kreativní komunikace

přivést další profesionály z praxe.

6.

Milan Medek novým

rektorem VŠKK

Bývalý marketingový ředitel Kooperativy a  stávající vyučující marketingově

zaměřených předmětů na  Vysoké škole

kreativních komunikací Milan Medek

se od 1. května stal i jejím novým rektorem. V uplynulých dvou desetiletích pracoval v  marketingu, komunikaci a  CSR

Českého Telecomu, ČSOB nebo Českých

aerolinií. Poslední dva roky působil jako

nezávislý konzultant a spolumajitel společnosti Poctivý marketing. Na  VŠKK

kromě vyučování dosud řídil i školní reklamní agenturu, která studentům umožňuje pracovat při studiu na reálných zakázkách. Podle vedení se jeho výběrem

potvrzuje zaměření studijního programu

na  úzké propojení s  praxí a  na  praktickou průpravu studentů po  celou dobu

studia. Prioritou nového rektora má být

propojování a  spolupráce marketingově

a  kreativně zaměřených specializací,

které se na VŠKK vyučují. Za zásadní považuje také další posílení akademického

sboru o profesionály z praxe.

7.

O2 v rámci kampaně zkusí

nové formáty

Operátor O2 spustil kampaň na podporu nových tarifů O2 Data, která se objeví

v on-linu, outdooru, tisku, na prodejnách

a  také v  televizi a  na  videoserverech.

„Kreativní koncept Doba datová odkazuje na rapidní nárůst spotřeby mobilních

dat. Postava Chytré sítě ve spotu přináší

více dat a  s  nimi i  spoustu zábavného

obsahu, který pro ně dříve nebyl dostupný,“ popisuje David Daneš, vedoucí

marketingové komunikace O2. Jak je

v  posledních letech zvykem, kreativ-

ní koncept kampaně připravila interní

reklamní agentura Oliver Agency. Spot

režíroval Matěj Šámal, produkce se chopili v  Armada Films. Součástí komunikace je i další kampaň určená pro mladé

do 26 let, kterou opět připravila in-house agentura O2. „Hlavní postavou je Jonáš Čumrik (Johny Machette), se kterým

dlouhodobě spolupracujeme. Ten se

dostane do  situací, ve  kterých mladým

lidem nejčastěji docházejí data,“ popisuje David Daneš. Kampaň se objeví především na  sociálních sítích, v  on-line

výkonnostních kampaních a na televizních stanicích Prima Cool a  Óčko. Kromě toho operátor využije i  netradiční

formáty, jako například bannery v prostředí hybridního televizního vysílání,

reklamu na Spotify nebo chatbota. Jako

jedna z prvních českých firem bude O2

inzerovat také na  herní streamovací

platformě Twitch.tv.

8.

Bernard na stránkách New

York Times

Mezi tiskovými

reklamami na D&AD

zaujala třeba tato

od agentury Amber

China. Propaguje

ostré nože Ammeloo.

Baba Jaga na vizuálu

Bernarda se Čechům

spíš líbí.

Americký deník The New York Times

zaujala reklama pivovaru Bernard. Ten

si v ní dělá legraci z kampaně #MeToo,

která si klade za  cíl odhalovat sexuální obtěžování. Humpolecký podnik se

jí vysmívá s  vizuálem s  Babou Jagou

z  Mrazíka, u  které je uveden hashtag

#MeToo. Celé to doprovází tradiční text

„Svět se zbláznil. Držte se…“. Autorka

článku v NY Times si všímá toho, že majitel pivovaru Stanislav Bernard nazývá

#MeToo „patologickou kampaní, která

hraničí s  hysterií“. List píše, že reakce

Čechů na příspěvek na Facebooku, který daný vizuál propaguje, je převážně

kladná. Zároveň je zmíněna kampaň

na „feministickou edici“ piv, s níž se pivovar v loňské anketě Sexistické prasátečko dostal na 3. místo v hlasování odborné poroty za svou reklamu na černou

dvanáctku. V  článku se také objevuje

informace o  studii Eurobarometru, podle které si tři čtvrtiny Čechů myslí, že

nejdůležitější rolí ženy je starat se o děti.

Redaktorka taktéž připomíná, že v Česku je druhá největší propast mezi platy

mužů a žen v rámci Evropské unie.

9.

Ocenění Jána Kuciaka

na Den svobody tisku

Akademie Axela Springera udělila

v  Berlíně zvláštní cenu slovenskému

investigativnímu novináři Jánu Kuciakovi, který byl spolu se svou partnerkou

Martinou Kušnírovou před třemi měsíci

zavražděn. Jak informovala agentura

DPA, toto ocenění akademie udělila vůbec poprvé. Ocenění bylo uděleno v Mezinárodní den svobody tisku, a to v rámci předávání cen Axela Springera pro

mladé novináře. Převzala ho sestra Jána

Kuciaka, která pohnutě řekla, že její

bratr byl přesvědčený, že může pomoci

změnit svět k lepšímu. Ve stejný den se

udílely i slovenské novinářské ceny, při

nichž přítomní během večera Kuciakovi několikrát vzdali hold. In memoriam

mu na závěr večera byla udělena Speciální cena Novinářské ceny 2017 a cena

Fondu investigativní žurnalistiky, které

převzali jeho rodiče spolu s  investigativním novinářem Markem Vagovičem,

kolegou Jána Kuciaka ze zpravodajského

portálu Aktuality.sk.

10.

V Londýně byly předány

ceny D&AD

Newyorské pobočky agentur BBDO

a McCann a londýnská AMV BBDO se staly nejoceňovanějšími subjekty letošního

ročníku soutěže D&AD, která je v branži

spolu s Cannes Lions a The One Show považována za  nejprestižnější. V  kategorii

designových agentur se na „stupních vítězů“ kromě studia Jones Knowles Ritchie

umístily i The New York Times Magazine

a  deník The Guardian. Nejúspěšnějšími produkcemi byly MJZ z  Los Angeles

a londýnské Riff Raff Films a Somesuch

&  Co. Nejoceňovanějšími klienty byly

americké firmy State Street Global Advisors a  Apple a  londýnská centrála fastfoodového řetězce Burger King. Mezi

státy vedou USA (194 ocenění) a Británie

(165), třetí Japonsko dosáhlo na 49 cen.

4

MAM_2018_19_page_04-05.indd 4

5/4/2018 5:49:36 PM