HEADLINES
Milan Medek plánuje
na Vysokou školu
kreativní komunikace
přivést další profesionály z praxe.
6.
Milan Medek novým
rektorem VŠKK
Bývalý marketingový ředitel Kooperativy a stávající vyučující marketingově
zaměřených předmětů na Vysoké škole
kreativních komunikací Milan Medek
se od 1. května stal i jejím novým rektorem. V uplynulých dvou desetiletích pracoval v marketingu, komunikaci a CSR
Českého Telecomu, ČSOB nebo Českých
aerolinií. Poslední dva roky působil jako
nezávislý konzultant a spolumajitel společnosti Poctivý marketing. Na VŠKK
kromě vyučování dosud řídil i školní reklamní agenturu, která studentům umožňuje pracovat při studiu na reálných zakázkách. Podle vedení se jeho výběrem
potvrzuje zaměření studijního programu
na úzké propojení s praxí a na praktickou průpravu studentů po celou dobu
studia. Prioritou nového rektora má být
propojování a spolupráce marketingově
a kreativně zaměřených specializací,
které se na VŠKK vyučují. Za zásadní považuje také další posílení akademického
sboru o profesionály z praxe.
7.
O2 v rámci kampaně zkusí
nové formáty
Operátor O2 spustil kampaň na podporu nových tarifů O2 Data, která se objeví
v on-linu, outdooru, tisku, na prodejnách
a také v televizi a na videoserverech.
„Kreativní koncept Doba datová odkazuje na rapidní nárůst spotřeby mobilních
dat. Postava Chytré sítě ve spotu přináší
více dat a s nimi i spoustu zábavného
obsahu, který pro ně dříve nebyl dostupný,“ popisuje David Daneš, vedoucí
marketingové komunikace O2. Jak je
v posledních letech zvykem, kreativ-
ní koncept kampaně připravila interní
reklamní agentura Oliver Agency. Spot
režíroval Matěj Šámal, produkce se chopili v Armada Films. Součástí komunikace je i další kampaň určená pro mladé
do 26 let, kterou opět připravila in-house agentura O2. „Hlavní postavou je Jonáš Čumrik (Johny Machette), se kterým
dlouhodobě spolupracujeme. Ten se
dostane do situací, ve kterých mladým
lidem nejčastěji docházejí data,“ popisuje David Daneš. Kampaň se objeví především na sociálních sítích, v on-line
výkonnostních kampaních a na televizních stanicích Prima Cool a Óčko. Kromě toho operátor využije i netradiční
formáty, jako například bannery v prostředí hybridního televizního vysílání,
reklamu na Spotify nebo chatbota. Jako
jedna z prvních českých firem bude O2
inzerovat také na herní streamovací
platformě Twitch.tv.
8.
Bernard na stránkách New
York Times
Mezi tiskovými
reklamami na D&AD
zaujala třeba tato
od agentury Amber
China. Propaguje
ostré nože Ammeloo.
Baba Jaga na vizuálu
Bernarda se Čechům
spíš líbí.
Americký deník The New York Times
zaujala reklama pivovaru Bernard. Ten
si v ní dělá legraci z kampaně #MeToo,
která si klade za cíl odhalovat sexuální obtěžování. Humpolecký podnik se
jí vysmívá s vizuálem s Babou Jagou
z Mrazíka, u které je uveden hashtag
#MeToo. Celé to doprovází tradiční text
„Svět se zbláznil. Držte se…“. Autorka
článku v NY Times si všímá toho, že majitel pivovaru Stanislav Bernard nazývá
#MeToo „patologickou kampaní, která
hraničí s hysterií“. List píše, že reakce
Čechů na příspěvek na Facebooku, který daný vizuál propaguje, je převážně
kladná. Zároveň je zmíněna kampaň
na „feministickou edici“ piv, s níž se pivovar v loňské anketě Sexistické prasátečko dostal na 3. místo v hlasování odborné poroty za svou reklamu na černou
dvanáctku. V článku se také objevuje
informace o studii Eurobarometru, podle které si tři čtvrtiny Čechů myslí, že
nejdůležitější rolí ženy je starat se o děti.
Redaktorka taktéž připomíná, že v Česku je druhá největší propast mezi platy
mužů a žen v rámci Evropské unie.
9.
Ocenění Jána Kuciaka
na Den svobody tisku
Akademie Axela Springera udělila
v Berlíně zvláštní cenu slovenskému
investigativnímu novináři Jánu Kuciakovi, který byl spolu se svou partnerkou
Martinou Kušnírovou před třemi měsíci
zavražděn. Jak informovala agentura
DPA, toto ocenění akademie udělila vůbec poprvé. Ocenění bylo uděleno v Mezinárodní den svobody tisku, a to v rámci předávání cen Axela Springera pro
mladé novináře. Převzala ho sestra Jána
Kuciaka, která pohnutě řekla, že její
bratr byl přesvědčený, že může pomoci
změnit svět k lepšímu. Ve stejný den se
udílely i slovenské novinářské ceny, při
nichž přítomní během večera Kuciakovi několikrát vzdali hold. In memoriam
mu na závěr večera byla udělena Speciální cena Novinářské ceny 2017 a cena
Fondu investigativní žurnalistiky, které
převzali jeho rodiče spolu s investigativním novinářem Markem Vagovičem,
kolegou Jána Kuciaka ze zpravodajského
portálu Aktuality.sk.
10.
V Londýně byly předány
ceny D&AD
Newyorské pobočky agentur BBDO
a McCann a londýnská AMV BBDO se staly nejoceňovanějšími subjekty letošního
ročníku soutěže D&AD, která je v branži
spolu s Cannes Lions a The One Show považována za nejprestižnější. V kategorii
designových agentur se na „stupních vítězů“ kromě studia Jones Knowles Ritchie
umístily i The New York Times Magazine
a deník The Guardian. Nejúspěšnějšími produkcemi byly MJZ z Los Angeles
a londýnské Riff Raff Films a Somesuch
& Co. Nejoceňovanějšími klienty byly
americké firmy State Street Global Advisors a Apple a londýnská centrála fastfoodového řetězce Burger King. Mezi
státy vedou USA (194 ocenění) a Británie
(165), třetí Japonsko dosáhlo na 49 cen.
4
MAM_2018_19_page_04-05.indd 4
5/4/2018 5:49:36 PM