Asociace chtějí

státu pomoci

komunikovat

Asociace komunikačních agentur

(AKA), Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK), Asociace

Public Relations (APRA), Asociace

direct marketingu, e-commerce

a zásilkového obchodu (ADMEZ),

Česká eventová asociace (ČEA)

a Sdružení agentur pro výzkum

trhu a veřejného mínění (SIMAR)

založily neformální sdružení

s názvem Rada pro strategickou

komunikaci. Chtějí tak změnit

přístup a způsob, jakým stát

komunikuje se svými občany.

„Procházíme už druhou krizí,

ve které ze všech stran zaznívá

kritika nedostatečné komunikace. Je to chronický problém, který

krize jen obnažily na kost,“ uvedl

k důvodům založení rady Michal

Vlasák z APRA. Efektivní komu-

nikace je podle sdružení asociací

důležitá v krizových situacích

jako jsou pandemie, válečný

konflikt, hospodářská recese

nebo boj s fake news. Rada pro

strategickou komunikaci vytýká

státu dlouhodobě nízké investice do komunikace. Zatímco ve

vyspělých zemích se pohybují

zhruba kolem 15 procent objemu

celkového trhu, v České republice se tato úroveň dlouhodobě

drží pod dvěma procenty. Toto

podfinancování se tak podepisuje

především na kvalitě.

České šance

na evropské

i globální Effie

Do finále soutěže nejefektivnějších kampaní Evropy se mezi

osmdesát finalistů probojovaly tři

projekty z Česka. Jedním z nich je

kampaň rozhodčích pro Fotbalovou asociaci ČR od agentury

McCann Prague Chci pískat —

náborovka s tahem na bránu. Ta

uspěla v kategorii zaměřené na

malý rozpočet.

Dvě nominace pak má agentura Triad s pracemi pro řetězec

Ikea. Projekt Safe Exit zabodoval

v kategorii retail. Dlouhodobá

kampaň Za bezpečný domov,

s nímž Triad a Ikea získaly

dokonce Grand Prix na loňské

české Effie a řadu dalších ocenění

v Česku i ve světě. O ocenění zabojuje v kategorii Best of Europe:

Positive Change.

Ikea s Triadem (a Dentsu

Czech Republic a Bistro Films)

mají pak se stejnou kampaní šanci dokonce i mezi šedesátkou světově nejefektivnějších kampaní

v soutěži Global Best of the Best

Effie v kategorii Positive Change:

Social Good — Brands. Pro Česko

je to vůbec první účast ve finále

soutěže, která se vyhlašuje od

loňského roku. Tehdy měl dvě

práce na shortlistu slovenský

Triad (pro VÚB banku a Absolut).

České fotbalové kluby, které

prostřednictvím Ligové fotbalové

asociace (LFA) řídí dvě nejvyšší

soutěže, se zřejmě dočkají. Současný model, kdy vysílací práva

až na jednu výjimku získávala bez

soutěže společnost Pragosport,

v průběhu roku 2023 nahradí

veřejný tendr.

Kluby v čele s pražskou Slavií

tlačí na přímý prodej vysílacích

práv, jelikož si od něj slibují

razantní zvýšení jejich ceny.

Pragosport zastoupený bývalým

místopředsedou fotbalové asociace Jaroslavem Vackem je drží

do roku 2024 a ročně za ně LFA

platí 150 milionů korun. Dražba

ve veřejném tendru by podle

klubů mohla příjmy zdvojnásobit,

optimistické scénáře mluví až

o částce 400 milionů.

Zatímco dosud Pragosport

získával kompletní balík audiovizuálních práv, které následně

po částech přeprodával (televizní práva vlastní O2 TV Sport,

internetové sestřihy vydavatelství Czech News Center), nově by

se měla televizní, streamovací

a bettingová práva oddělit. „Tendr je jedinou smysluplnou cestou.

Jen tak se dozvíme, jaký je na

trhu zájem o náš produkt a jaká je

skutečná hodnota fotbalové ligy,“

uvedl Rudolf Řepka, ředitel FK

Teplice, pro Radiožurnál.

Inzerce

Od roku 1993 vytváříme

pro naše klienty úspěšné

PR a marketingové kampaně.

Zajišťujeme mediální komunikaci, online a HR marketing,

interní komunikaci a další služby spojené s pozitivním rozvojem

značek a firem.

www.nativepr.cz

[email protected]

+420 221 592 450

ZPRÁVY

Vysílací práva

na český fotbal

míří do tendru

Zdroj: IKEA

třetích stran. „Pokud budou chtít

značky oslovit naše publikum,

budou muset spolupracovat přímo s naším mediálním týmem,“

oznámil CEO Scott Havens a přidal čtyři důvody, které podporují

současnou „audience first“ mentalitu společnosti. „Nejsme přesvědčeni, že má smysl umožnit

marketérům, aby zasahovali naše

hodnotné publikum podprůměrnou kreativou a za nízkou cenu,“

stojí v jednom z nich.