Dva miliony

Čechů streamují

Z výzkumu Atmedia index vyplývá, že v současnosti si alespoň

jednu ze streamovacích služeb

předplácí 28 procent českých

televizních diváků.

Alespoň jednu z nich u nás

využívají téměř dva miliony lidí.

Část z nich si přitom předplácí

hned několik takových služeb, na

jednoho diváka jich v průměru

připadá 1,44. K nejpopulárnějším

patří Netflix a HBO Go.

Trh s videi na vyžádání má

v Česku ještě výrazný prostor

pro růst.

„Například ve Velké Británii

nebo ve státech severní Evropy

platí za VOD služby až 80 procent

domácností, přičemž neváhají

platit i za dvě nebo tři najednou,“

říká Pavel Müller, head of research & marketing ve společnosti

Atmedia.

Nejefektivnější

reklamu světa

má Nike

Ve vůbec prvním ročníku soutěže

Global Best of the Best Effie, v níž

byly hodnoceny projekty, které

získaly Grand a zlaté trofeje ze

všech soutěží Effie v letech 2019

a 2020, získala nejhodnotnější

trofej Iridium kampaň Dream

Crazy vytvořená agenturou

Wieden+Kennedy Portland pro

značku Nike.

Podle poroty se tak Dream

Crazy stala nejefektivnější

kampaní posledních dvou let,

Tváří kampaně, která vznikla ke

třicátému výročí sloganu Just Do

It byl hráč amerického fotbalu

Colin Kaepernick, který na protest proti policejní brutalitě klečel

při americké hymně. Riskoval tím

svou kariéru a zprvu se zdálo, že

i společnost Nike ohrozila svůj

byznys. Firma ale ve svém postoji

vytrvala, příspěvky kampaně

trhaly rekordy na sociálních

sítích, získaly obrovský prostor

v médiích a nakonec o 31 procent

narostly prodeje a hodnota značky Nike se zvýšila o šest miliard

dolarů. Na shortlist Global Best of

the Best Effie se dostala i slovenská agentura Triad se dvěma

kampaněmi — Terapia šetrením

pro VÚB banku a True Colors

of Slovakia pro značku Absolut

spadající pod Pernod Ricard.

Globální kreativní soutěž London

International Awards představila

letošní vítěze. Sítí roku se stala

Ogilvy, agenturou roku Publicis

Italy a globální nezávislou sítí

Serviceplan Group. Trofejí globální produkční společnosti roku

byla oceněna Landia Madrid,

v post­produkci ji získala společnost Framestore London,

a globální hudební společností

je 750mph London. Globální

designovou firmou se stala Jones

Knowles Ritchie, globální rozhlasovou a audio společností roku

potom Studio Funk Hamburg.

České barvy v soutěži hájila

kampaň „Duch“ od Triad

Advertising, pro značku Ikea,

která od­startovala dlouhodobý

boj značky proti domácímu

násilí. Dostala se mezi finalisty

v kategorii Online film.

Klientem roku se stala

společnost Burger King, jejíž

kampaně získaly i nejvíce Grand

LIA oce­nění. Moldy Whopper od

INGO Stockholm, David Miami

a Publicis si odnesl nejvyšší ceny

v kategoriích Online Film a Print.

V kategoriích Integration a Non­

‑traditional pak uspěl projekt

Stevenage Challenge od agentury

David Madrid. V kategorii Design

uspěla s oživením vizuál­ní identity Burger Kingu agentura Jones

Knowles Ritchie.

ZPRÁVY

London

International

Awards

Foto: NIKE

supermarkety Rohlik Group působit. Sezamo odstartuje ve 2. polovině roku 2022 také ve Španělsku. Do čela společnosti Sezamo

v Itálii přichází Andrea Colombo.

Vedle expanze v rámci evropského trhu v roce 2022 firma rozšíří

působnost v rámci zemí, ve kterých působí: Knuspr.de se do

dvou let rozroste do Frankfurtu,

Hamburku, Kolína nad Rýnem,

Essenu, Hannoveru, Stuttgartu,

Lipska a dalších měst. Rohlik.

cz zrychlí doručení nákupu do

60 minut od objednání. K tomu

pomůže čtvrtý, plně automatizovaný sklad, který bude otevřen

v Chrášťanech u Prahy.

Inzerce

RUBRIKA JE KOMERČNÍ

SPOLUPRACÍ MAM

A VYDAVATELSTVÍ CZECH NEWS

CENTER

E15 spouští

online platformu

Workspace15

Letošní rok je u nás nabitý novinkami a jednu z nich představuje

před koncem roku i náš zpravodajský ekonomický titul E15. Jde

o online platformu, jejímž hlavním cílem je pomáhat firmám budovat tu správnou image. Tomu

bude napomáhat především co

nejreálnější obsah a novinářský

tým, který bude Workspace15

pro klienty připravovat.

Microsites, jež najdou uživatelé pod online deníkem e15.cz,

budou představovat a poodhalovat příběhy jednotlivých českých

firem. Návštěvníky platformy

mají být podle tvůrců seniorní

lidé na pracovním trhu, kteří sice

aktivně nehledají práci, ale nad

změnou přemýšlejí.

Náborová komunikace ve

formě inzerátů na volné pozice

už zaměstnavatelům nestačí.

Employer branding je v dnešní

době vnímám jako jeden z nejzásadnějších nástrojů pro nábor

nových zaměstnanců. Tento

speciální HR obsah v podobě

textů, ale i videí, eventů nebo

podcastů je pro budoucí a stávající zaměstnance velice atraktivní.

Uchazečům pomáhá lépe se orientovat a dozvědět se maximum

o dané společnosti.

Za projektem Workspace15 stojí

Tomáš Hybeš a Veronika

Vimmerová. Ti spolu měli možnost

pracovat už na projektu kariérního showroomu Proudly.cz

a následně magazínu Studenta

vydavatelství Economia.

Rozhodující je stále

obsah

Nová platforma však nemá být jen

vizuálně atraktivním firemním

profilem. Není o volných pozicích

a benefitech. Nejdůležitější je

stále obsah, který má přinést poznání. To však vzniká až ve chvíli,

kdy tvůrci této platformy a jejího

obsahu danou firmu poznají

a dokážou dál reprodukovat její

příběh. Workspace15 chce firmy

ukazovat takové, jaké doopravdy

jsou. Tedy s jejich vizemi, ale

třeba i minulými neúspěchy.

05

CNC:

tady a teď