Dva miliony
Čechů streamují
Z výzkumu Atmedia index vyplývá, že v současnosti si alespoň
jednu ze streamovacích služeb
předplácí 28 procent českých
televizních diváků.
Alespoň jednu z nich u nás
využívají téměř dva miliony lidí.
Část z nich si přitom předplácí
hned několik takových služeb, na
jednoho diváka jich v průměru
připadá 1,44. K nejpopulárnějším
patří Netflix a HBO Go.
Trh s videi na vyžádání má
v Česku ještě výrazný prostor
pro růst.
„Například ve Velké Británii
nebo ve státech severní Evropy
platí za VOD služby až 80 procent
domácností, přičemž neváhají
platit i za dvě nebo tři najednou,“
říká Pavel Müller, head of research & marketing ve společnosti
Atmedia.
Nejefektivnější
reklamu světa
má Nike
Ve vůbec prvním ročníku soutěže
Global Best of the Best Effie, v níž
byly hodnoceny projekty, které
získaly Grand a zlaté trofeje ze
všech soutěží Effie v letech 2019
a 2020, získala nejhodnotnější
trofej Iridium kampaň Dream
Crazy vytvořená agenturou
Wieden+Kennedy Portland pro
značku Nike.
Podle poroty se tak Dream
Crazy stala nejefektivnější
kampaní posledních dvou let,
Tváří kampaně, která vznikla ke
třicátému výročí sloganu Just Do
It byl hráč amerického fotbalu
Colin Kaepernick, který na protest proti policejní brutalitě klečel
při americké hymně. Riskoval tím
svou kariéru a zprvu se zdálo, že
i společnost Nike ohrozila svůj
byznys. Firma ale ve svém postoji
vytrvala, příspěvky kampaně
trhaly rekordy na sociálních
sítích, získaly obrovský prostor
v médiích a nakonec o 31 procent
narostly prodeje a hodnota značky Nike se zvýšila o šest miliard
dolarů. Na shortlist Global Best of
the Best Effie se dostala i slovenská agentura Triad se dvěma
kampaněmi — Terapia šetrením
pro VÚB banku a True Colors
of Slovakia pro značku Absolut
spadající pod Pernod Ricard.
Globální kreativní soutěž London
International Awards představila
letošní vítěze. Sítí roku se stala
Ogilvy, agenturou roku Publicis
Italy a globální nezávislou sítí
Serviceplan Group. Trofejí globální produkční společnosti roku
byla oceněna Landia Madrid,
v postprodukci ji získala společnost Framestore London,
a globální hudební společností
je 750mph London. Globální
designovou firmou se stala Jones
Knowles Ritchie, globální rozhlasovou a audio společností roku
potom Studio Funk Hamburg.
České barvy v soutěži hájila
kampaň „Duch“ od Triad
Advertising, pro značku Ikea,
která odstartovala dlouhodobý
boj značky proti domácímu
násilí. Dostala se mezi finalisty
v kategorii Online film.
Klientem roku se stala
společnost Burger King, jejíž
kampaně získaly i nejvíce Grand
LIA ocenění. Moldy Whopper od
INGO Stockholm, David Miami
a Publicis si odnesl nejvyšší ceny
v kategoriích Online Film a Print.
V kategoriích Integration a Non
‑traditional pak uspěl projekt
Stevenage Challenge od agentury
David Madrid. V kategorii Design
uspěla s oživením vizuální identity Burger Kingu agentura Jones
Knowles Ritchie.
ZPRÁVY
London
International
Awards
Foto: NIKE
supermarkety Rohlik Group působit. Sezamo odstartuje ve 2. polovině roku 2022 také ve Španělsku. Do čela společnosti Sezamo
v Itálii přichází Andrea Colombo.
Vedle expanze v rámci evropského trhu v roce 2022 firma rozšíří
působnost v rámci zemí, ve kterých působí: Knuspr.de se do
dvou let rozroste do Frankfurtu,
Hamburku, Kolína nad Rýnem,
Essenu, Hannoveru, Stuttgartu,
Lipska a dalších měst. Rohlik.
cz zrychlí doručení nákupu do
60 minut od objednání. K tomu
pomůže čtvrtý, plně automatizovaný sklad, který bude otevřen
v Chrášťanech u Prahy.
Inzerce
RUBRIKA JE KOMERČNÍ
SPOLUPRACÍ MAM
A VYDAVATELSTVÍ CZECH NEWS
CENTER
E15 spouští
online platformu
Workspace15
Letošní rok je u nás nabitý novinkami a jednu z nich představuje
před koncem roku i náš zpravodajský ekonomický titul E15. Jde
o online platformu, jejímž hlavním cílem je pomáhat firmám budovat tu správnou image. Tomu
bude napomáhat především co
nejreálnější obsah a novinářský
tým, který bude Workspace15
pro klienty připravovat.
Microsites, jež najdou uživatelé pod online deníkem e15.cz,
budou představovat a poodhalovat příběhy jednotlivých českých
firem. Návštěvníky platformy
mají být podle tvůrců seniorní
lidé na pracovním trhu, kteří sice
aktivně nehledají práci, ale nad
změnou přemýšlejí.
Náborová komunikace ve
formě inzerátů na volné pozice
už zaměstnavatelům nestačí.
Employer branding je v dnešní
době vnímám jako jeden z nejzásadnějších nástrojů pro nábor
nových zaměstnanců. Tento
speciální HR obsah v podobě
textů, ale i videí, eventů nebo
podcastů je pro budoucí a stávající zaměstnance velice atraktivní.
Uchazečům pomáhá lépe se orientovat a dozvědět se maximum
o dané společnosti.
Za projektem Workspace15 stojí
Tomáš Hybeš a Veronika
Vimmerová. Ti spolu měli možnost
pracovat už na projektu kariérního showroomu Proudly.cz
a následně magazínu Studenta
vydavatelství Economia.
Rozhodující je stále
obsah
Nová platforma však nemá být jen
vizuálně atraktivním firemním
profilem. Není o volných pozicích
a benefitech. Nejdůležitější je
stále obsah, který má přinést poznání. To však vzniká až ve chvíli,
kdy tvůrci této platformy a jejího
obsahu danou firmu poznají
a dokážou dál reprodukovat její
příběh. Workspace15 chce firmy
ukazovat takové, jaké doopravdy
jsou. Tedy s jejich vizemi, ale
třeba i minulými neúspěchy.
05
CNC:
tady a teď