FOTOZPRÁVa

ediTORial

Filmová hudba láká

na vesmírný vizuál

Země je placatá.

A může za to Ikea

Hudební festival Film Music

Prague, který se bude konat

v dubnu, na sebe upozorňo‑

val třemi desítkami OOH

ploch. Kampaň byla k vidění

v lednu, její další nasazení

zváží organizátoři akce

na základě vyhodnocení její

dosavadní úspěšnosti. Vi‑

zuál je vytvořený pouze pro

formát venkovní reklamy

a vznikl in‑house. Nalákal

vás na festival hollywoodské

hudby?

M

odrožluté obchodní domy

švédského prodejce nábytku

Ikea se do životů svých zákazníků zapsaly tak, že o nich vznikají

vtipy, objevují se v divadelních hrách

a nechybí ani ve filmech. Ve světě

Ingvara Kamprada neexistovalo skoro

nic, co by se nedalo sbalit do ploché

krabice – ale nebojte se, inbus je

součástí balení. Skromný a šetřivý

miliardář vyznával praktičnost do té

míry, že ho podle populární historky

jednou odmítli pustit na předávání cen

pro podnikatele roku, protože na rozdíl

od ostatních nepřijel limuzínou, ale

linkovým autobusem. Pořadatelé

nevěřili, že tohle je muž, který vybavil

miliony domácností knihovnou Billy

a vypěstoval u nich závislost na masových kuličkách. Kamprad, který

nedávno zemřel a kterého připomínáme na straně 27, se ve svém životě

dopustil i několika pochybení. Ať už

jako mladík, když podlehl nacistické

ideologii, nebo jako podnikatel, když

v 70. a 80. letech nechal vyrábět nábytek politické vězně ve východním Německu. Ale ani to na oblíbenosti firmy

nic nezměnilo. Největší „zuřivost“ vyvolává jenom ta dřina s inbusem. Svět

se nechal sbalit do placaté krabice.

Pavel Eichler,

majitel, Nedori

Jan Lenkvik,

copywriter,

Ogilvy

Vůbec tomu nerozumím. Možná

to je odkaz na film, který jsem

neviděl a ani ho vidět netoužím,

natož si zajít na koncert hudby

z něj. Dva měsíce před festiva‑

lem bych čekal útok na první

dobrou.

Když už mě má na festival

o filmové hudbě přitáhnout

vizualizace černé díry, protože

headlinu se to moc nedaří, ať to

prosím nevypadá jako použitý

kondom.

AFINITA REKLAMY KE ZNAČCE

1

9

AFINITA REKLAMY K CÍLOVÉ SKUPINĚ

1

9

KREATIVITA

1

9

CELKOVÝ KONCEPT

1

9

Filip Rožánek

šéfredaktor

P. S.: Nové kontakty po změně vydavatele najdete v tiráži (strana 35).

ViRÁl TÝdne

Demonstrace síťové

neutrality skrz Whopper

Tiskové zprávy, náměty a ohlasy

posílejte na [email protected]

Fastfoodový řetězec Burger King zkouší

na svých zákaznících sociální experimenty.

Aktualizovaný plán

komerčních příloh

Marketing & Media

▶ Rejstřík eventových

a produkčních agentur

vychází 5. března

▶ Komerční prostory pro konference,

školení a semináře

vychází 12. března

▶ Pořádání akcí na klíč

vychází 19. března

▶ Rejstřík reklamních agentur

vychází 26. března

Chcete v těchto přílohách zviditelnit

svou firmu a služby? Kontaktujte

Jakuba Otha, [email protected]

Za týden nasbíralo video na YouTube

čtyři miliony zhlédnutí. Není to však

poprvé, co Burger King „potrápil“ své

zákazníky. Kromě síťové neutrality je

podobně názorným stylem upozorňoval

na problém šikany.

Zrušení takzvané síťové neutrality

je ve Spojených státech důležité

téma, které se dotýká všech uživatelů

internetu. Poskytovatelům totiž tento

krok umožní upřednostňovat některé

webové stránky a aplikace před ostatními. Řada lidí se ale o tento problém

nezajímá nebo je pro ně nesnadné ho

pochopit. Řetězec restaurací s rychlým

občerstvením Burger King tak přišel se

sociálním experimentem na toto téma.

Sledoval, jak jeho zákazníci reagují

na to, že se cena typického sendviče

Whopper odvíjí od toho, jak dlouho

jsou na něj ochotni počkat. Pokud

ho chtěli hned, prodavači si účtovali

26 dolarů, tedy o 21 dolarů více, než

je jeho standardní cena. Zákazníci,

kteří odmítli příplatek, museli čekat

15 až 20 minut. Z reakcí hostů vzniklo

tříminutové video.

2

02-03_MM06.indd 2

2.2.2018 18:01:16