Souboje od počítačů a herních
konzolí začínají přitahovat stále více
známých značek.
KRIZE JAKO PŘÍLEŽITOST
Rohlík expanduje, COOP podporuje
regiony, Alza a Mall posilují
partnerství, pochlubily se firmy na
konferenci Retail Summit Action.
RETAIL
str. 8 –13
TRADIČNÍ PC HRY VÁLCUJÍ
SPORT NA KONZOLÍCH
Návstěvnost herních portálů je oproti
době před rokem na dvojnásobku,
říká Martin Liberský z Grunexu.
ESPORT
str. 6 –7
MONETA SE PŘIPRAVUJE NA
KLIENTY Z WÜSTENROTU
Digitalizace není v oslavě pokroku,
ale v řešení klientských potřeb, říká
Dalibor Šajar z Moneta Money Bank.
REBRANDI N G
str. 12
CO VE FILMECH UVIDÍTE,
ZAŘÍDÍ UMĚLÁ INTELIGENCE
Reklamě diváci utíkají na placené
digitální kanály. Značkám pomůže
virtuální product placement.
str. 20 –21
NEJPRVE PRODÁME AUTA
KONKURENTŮ
Volvo v Brazílii uvedlo na trh svůj
nový dieselový model opravdu
odvážným způsobem.
str. 24 –25
Foto na titulní straně: VOJTĚCH RESLER
REKLAMA PRODUCT PLACEMENT
str. 14 –15
K hraní her jsem poprvé přičichl
po revoluci, když mi babička od
příbuzných z Německa dovezla
konzoli Nintendo. Instalatér Mario se svým souputníkem Luigim
mě pohltili a skákáním přes želvy
a jiné potvory jsem strávil nekonečné hodiny.
Opět jsem si Super Maria zahrál až loni, kdy si konzoli z nostalgie pořídil bratr. Je zajímavé,
že i po více než čtvrt století jsem
si pamatoval, jak si můžu zkrátit
cestu a čemu se mám kde vyhnout. Výsledkům z dětství jsem
se ale ani zdaleka nepřiblížil. Ona
totiž reakční doba, trpělivost, sebekontrola a schopnost být herně
úspěšný s věkem postupně klesá.
Střední škola byla zase časem
„síťovaček“, což obnášelo, že mě
otec autem i s počítačem dovezl
ke spolužákovi domů a u něj
jsme ve čtyřech šesti lidech hráli
proti sobě. Tenkrát ve sportovních hrách FIFA a NHL, střílečce
Quake 3 Arena a hlavně legendárním Atomic Bombermanovi. Vše
přes kabel a namačkaní v jediné
podkrovní místnosti.
Těžko bych si tehdy představil,
že o dvě dekády později se budou
hrát na počítačích a konzolích
mistrovství světa či turnaje
s dotacemi v desítkách milionů
dolarů. Že hráči a týmy budou
vydělávat obří sumy a vyvine se
z toho odvětví, o němž budou
lidé uvažovati jako o potenci-
EDITORIAL
álně olympijském sportu. A že
nepůjde jen o samotné hraní, ale
rozvine se obrovská komunita
lidí, kterým nebude vadit několik
hodin sledovat, jak hrají jiní. Že
budou kvůli tomu desítky milionů
lidí přikovaných k obrazovkám.
Když jsme u těch lidí před
obrazovkami — publikovaná data
o sledovanosti nové zpravodajské
televize CNN Prima News a jejích
některých pořadů skutečně nevypadají dobře. Podle nich start
nového kanálu zatím zaostává za
očekáváními. Stanice chtěla dosáhnout 1,5procentního podílu,
ale zatím není ani na polovině
svého cíle. Hlavní zprávy sledují
nižší jednotky desítek tisíc diváků, ještě nižší čísla mají některé
další pořady jako například 360°
Pavlíny Wolfové nebo silný hlas
Markéty Fialové.
Jde o první týdny vysílání,
a proto je předčasné hodnotit či
bít na poplach. Ovšem na Primě
si určitě představovali lepší
start. Řím také sice nepostavili
za den, ale...
Přeji hezké čtení
Pavel Hejkrlík
redaktor
Číslo týdne
54 %
českých školou povinných dětí během pandemie sleduje televizi
více než dvě hodiny denně, pořady na Netflixu sleduje 46 procent
a kanály na YouTube osm z deseti dětí. Vyplývá to z průzkumu
společnosti Samsung, který provedla agentura Ipsos.
03
SPONZORING
ESPORT V ČASECH PANDEMIE
ZAŽÍVÁ BOOM POZORNOSTI
Nervy před
obrazovkou