Souboje od počítačů a herních

konzolí začínají přitahovat stále více

známých značek.

KRIZE JAKO PŘÍLEŽITOST

Rohlík expanduje, COOP podporuje

regiony, Alza a Mall posilují

partnerství, pochlubily se firmy na

konferenci Retail Summit Action.

RETAIL

str. 8 –13

TRADIČNÍ PC HRY VÁLCUJÍ

SPORT NA KONZOLÍCH

Návstěvnost herních portálů je oproti

době před rokem na dvojnásobku,

říká Martin Liberský z Grunexu.

ESPORT

str. 6 –7

MONETA SE PŘIPRAVUJE NA

KLIENTY Z WÜSTENROTU

Digitalizace není v oslavě pokroku,

ale v řešení klientských potřeb, říká

Dalibor Šajar z Moneta Money Bank.

REBRANDI N G

str. 12

CO VE FILMECH UVIDÍTE,

ZAŘÍDÍ UMĚLÁ INTELIGENCE

Reklamě diváci utíkají na placené

digitální kanály. Značkám pomůže

virtuální product placement.

str. 20 –21

NEJPRVE PRODÁME AUTA

KONKURENTŮ

Volvo v Brazílii uvedlo na trh svůj

nový dieselový model opravdu

odvážným způsobem.

str. 24 –25

Foto na titulní straně: VOJTĚCH RESLER

REKLAMA PRODUCT PLACEMENT

str. 14 –15

K hraní her jsem poprvé přičichl

po revoluci, když mi babička od

příbuzných z Německa dovezla

konzoli Nintendo. Instalatér Mario se svým souputníkem Luigim

mě pohltili a skákáním přes želvy

a jiné potvory jsem strávil nekonečné hodiny.

Opět jsem si Super Maria zahrál až loni, kdy si konzoli z nostalgie pořídil bratr. Je zajímavé,

že i po více než čtvrt století jsem

si pamatoval, jak si můžu zkrátit

cestu a čemu se mám kde vyhnout. Výsledkům z dětství jsem

se ale ani zdaleka nepřiblížil. Ona

totiž reakční doba, trpělivost, sebekontrola a schopnost být herně

úspěšný s věkem postupně klesá.

Střední škola byla zase časem

„síťovaček“, což obnášelo, že mě

otec autem i s počítačem dovezl

ke spolužákovi domů a u něj

jsme ve čtyřech šesti lidech hráli

proti sobě. Tenkrát ve sportovních hrách FIFA a NHL, střílečce

Quake 3 Arena a hlavně legendárním Atomic Bombermanovi. Vše

přes kabel a namačkaní v jediné

podkrovní místnosti.

Těžko bych si tehdy představil,

že o dvě dekády později se budou

hrát na počítačích a konzolích

mistrovství světa či turnaje

s dotacemi v desítkách milionů

dolarů. Že hráči a týmy budou

vydělávat obří sumy a vyvine se

z toho odvětví, o němž budou

lidé uvažovati jako o potenci-

EDITORIAL

álně olympijském sportu. A že

nepůjde jen o samotné hraní, ale

rozvine se obrovská komunita

lidí, kterým nebude vadit několik

hodin sledovat, jak hrají jiní. Že

budou kvůli tomu desítky milionů

lidí přikovaných k obrazovkám.

Když jsme u těch lidí před

obrazovkami — publikovaná data

o sledovanosti nové zpravodajské

televize CNN Prima News a jejích

některých pořadů skutečně nevypadají dobře. Podle nich start

nového kanálu zatím zaostává za

očekáváními. Stanice chtěla dosáhnout 1,5procentního podílu,

ale zatím není ani na polovině

svého cíle. Hlavní zprávy sledují

nižší jednotky desítek tisíc diváků, ještě nižší čísla mají některé

další pořady jako například 360°

Pavlíny Wolfové nebo silný hlas

Markéty Fialové.

Jde o první týdny vysílání,

a proto je předčasné hodnotit či

bít na poplach. Ovšem na Primě

si určitě představovali lepší

start. Řím také sice nepostavili

za den, ale...

Přeji hezké čtení

Pavel Hejkrlík

redaktor

Číslo týdne

54 %

českých školou povinných dětí během pandemie sleduje televizi

více než dvě hodiny denně, pořady na Netflixu sleduje 46 procent

a kanály na YouTube osm z deseti dětí. Vyplývá to z průzkumu

společnosti Samsung, který provedla agentura Ipsos.

03

SPONZORING

ESPORT V ČASECH PANDEMIE

ZAŽÍVÁ BOOM POZORNOSTI

Nervy před

obrazovkou