SCÉNA
Inzerce
KAMPANĚ
NA HRANĚ
Prospívá značkám
komunikace
na hranici vkusu?
Svět podle Féra
Disney školí politiky a Sport
Illustrated mění majitele
UDÁLOSTI POHLEDEM
ŠÉFREDAKTORA MARKETING & MEDIA
Živé publikum
nejde nahradit
Disney vystavil účty
za potraty
Občas to vypadá, jako kdyby politické reprezen
tace dospěly k názoru, že jim projde všechno,
protože občan vydrží hodně. S velkými společ
nostmi je to jinak. V americkém státě Georgia si
odhlasovali přísnou protipotratovou legislativu,
aniž by tamní politiky napadlo, že to může mít
drsný dopad na tamní ekonomiku. Postarala
se o to společnost Disney, která ústy svého šéfa
Boba Igera vzkázala, že si nedokáže představit,
jak by mohla pokračovat v natáčení svých filmů
v tak bigotním prostředí, jako je to georgijské.
Tamní hospodářství odchod filmařů může
poškodit. Štáby blockbusterů jako Black Panther
nebo Avengers: Endgame v Georgii nechávaly řá
dově desítky milionů dolarů ročně. Ty teď budou
chybět. Zůstane ponaučení, že když začnou účty
vystavovat showbyzové kolosy, bolí to.
vyhrané volby s pověstí kreténa
Pavel Novotný
novinář a starosta
04
Foto: SPORTS ILLUSTRATED
Fanoušci se strachují
o Sports Illustrated
Sports Illustrated rovná se kus časopisecké
historie. Titul plný skvostných fotek sportovních
hvězd, strhujících příběhů, vyčerpávajících
souborů dat. Pro anglosaský svět představuje
součást kulturního dědictví. Časopis dokázal
bez významnější úhony přežít dokonce i nástup
onlinu, který byl pro spoustu titulů likvidační.
Přesto se teď jeho čtenářská obec bojí, co s jejich
oblíbeným magazínem bude dál. Dosavadní
majitel Meredith Corporation totiž oznámil, že
časopis za 110 milionů dolarů prodá Authentic
Brands Group. Tato prohlásila, že magazín
bude vydávat nejméně ještě dva roky. Současně
ale ABG tvrdí, že hledá cesty, jak „využít další
potenciál licencí, které pod Sports Illustrated
patří.“ Podle AdWeeku se chystá magazín
rozporcovat a využít sílu značky pro podporu
online sázek a dalších podobných aktivit.
Po dvanácti řadách a 280 odvysílaných dílech
se s TV obrazovkami rozloučil seriál Teorie
velkého třesku. Jeho autor Chuck Lorre dal při
této příležitosti velký rozhovor stanici CNN.
„Vždycky, když skončí některá úspěšná série,
říká se, že už nikdy žádný seriál nebude takový.
A nikdy to tak není,“ říká Lorre. Tvrdě zkritizo
val studia, která seriály natáčejí, aniž by hned
zjišťovala reakce diváků. Pak se stává, že tituly
s obrovským potenciálem předčasně končí jen
proto, že autoři nedostali včas dostatečnou
zpětnou vazbu. „Nemůžete si najmout focus
group a věřit, že reprezentuje diváky. Každá
focus group říká především to, co si myslí, že
od ní čeká ten, kdo ji platí. Chybí jí upřímnost
a spontánnost,“ říká Lorre. Nejtrvalejšího
ohlasu podle něj dosáhly seriály natáčené před
živým publikem.
JAKÉ JSOU
ETICKÉ
A ZÁKONNÉ
LIMITY
PŘI TVORBĚ
REKLAMY?