SCÉNA

Inzerce

KAMPANĚ

NA HRANĚ

Prospívá značkám

komunikace

na hranici vkusu?

Svět podle Féra

Disney školí politiky a Sport

Illustrated mění majitele

UDÁLOSTI POHLEDEM

ŠÉFREDAKTORA MARKETING & MEDIA

Živé publikum

nejde nahradit

Disney vystavil účty

za potraty

Občas to vypadá, jako kdyby politické reprezen­

tace dospěly k názoru, že jim projde všechno,

protože občan vydrží hodně. S velkými společ­

nostmi je to jinak. V americkém státě Georgia si

odhlasovali přísnou protipotratovou legislativu,

aniž by tamní politiky napadlo, že to může mít

drsný dopad na tamní ekonomiku. Postarala

se o to společnost Disney, která ústy svého šéfa

Boba Igera vzkázala, že si nedokáže představit,

jak by mohla pokračovat v natáčení svých filmů

v tak bigotním prostředí, jako je to georgijské.

Tamní hospodářství odchod filmařů může

poškodit. Štáby blockbusterů jako Black Panther

nebo Avengers: Endgame v Georgii nechávaly řá­

dově desítky milionů dolarů ročně. Ty teď budou

chybět. Zůstane ponaučení, že když začnou účty

vystavovat showbyzové kolosy, bolí to.

vyhrané volby s pověstí kreténa

Pavel Novotný

novinář a starosta

04

Foto: SPORTS ILLUSTRATED

Fanoušci se strachují

o Sports Illustrated

Sports Illustrated rovná se kus časopisecké

historie. Titul plný skvostných fotek sportovních

hvězd, strhujících příběhů, vyčerpávajících

souborů dat. Pro anglosaský svět představuje

součást kulturního dědictví. Časopis dokázal

bez významnější úhony přežít dokonce i nástup

onlinu, který byl pro spoustu titulů likvidační.

Přesto se teď jeho čtenářská obec bojí, co s jejich

oblíbeným magazínem bude dál. Dosavadní

majitel Meredith Corporation totiž oznámil, že

časopis za 110 milionů dolarů prodá Authentic

Brands Group. Tato prohlásila, že magazín

bude vydávat nejméně ještě dva roky. Současně

ale ABG tvrdí, že hledá cesty, jak „využít další

potenciál licencí, které pod Sports Illustrated

patří.“ Podle AdWeeku se chystá magazín

rozporcovat a využít sílu značky pro podporu

online sázek a dalších podobných aktivit.

Po dvanácti řadách a 280 odvysílaných dílech

se s TV obrazovkami rozloučil seriál Teorie

velkého třesku. Jeho autor Chuck Lorre dal při

této příležitosti velký rozhovor stanici CNN.

„Vždycky, když skončí některá úspěšná série,

říká se, že už nikdy žádný seriál nebude takový.

A nikdy to tak není,“ říká Lorre. Tvrdě zkritizo­

val studia, která seriály natáčejí, aniž by hned

zjišťovala reakce diváků. Pak se stává, že tituly

s obrovským potenciálem předčasně končí jen

proto, že autoři nedostali včas dostatečnou

zpětnou vazbu. „Nemůžete si najmout focus

group a věřit, že reprezentuje diváky. Každá

focus group říká především to, co si myslí, že

od ní čeká ten, kdo ji platí. Chybí jí upřímnost

a spontánnost,“ říká Lorre. Nejtrvalejšího

ohlasu podle něj dosáhly seriály natáčené před

živým publikem.

JAKÉ JSOU

ETICKÉ

A ZÁKONNÉ

LIMITY

PŘI TVORBĚ

REKLAMY?