6.
Flema letos poprvé hledá
„odvážné“ kampaně
Sedm nových kategorií oznámila pro letošní ročník soutěž Flema, která oceňuje
nejlepší mediální kampaně a kreativní
využití médií. Vyhlášen bude například
nejodvážnější počin, cenu si mohou
odnést také tvůrci kampaní nejlépe využívajících data, influencery nebo marketing v reálném čase. „Rozhodli jsme
se ocenit kampaně, které by nevznikly,
aniž by jejich tvůrci vystoupili ze své
komfortní zóny jistoty a podstoupili určitou míru rizika,“ říká ke změnám duchovní otec soutěže Hynek Cimoradský.
Projektová manažerka Šárka Pěnkavová doplnila, že snahou je odměňovat
inovativní kampaně, které inspirují trh
k odvážnějším řešením. Přihlásit kampaň do soutěže může kdokoli, kdo se
podílel na jejím vzniku, podmínkou
je realizace v období od 1. ledna 2017
do 30. června 2018. Uzávěrka přihlášek
je 20. července.
Podobně jako ostatní
komerční televize,
i Nova má svou mezinárodní variantu
pro slovenské diváky.
Nechce proto, aby jim
někdo nabízel českou
Novu.
Náborová kampaň
ve stylu sci-fi pro Škodu Auto od agentury
Bistro.
Kdo si odnese trofeje
ze soutěže Flema? Dozvíme se v listopadu.
7.
IMC: Hlavní cena pro Bistro
za kampaň pro Škodu Auto
Nejvíce medailových ocenění si ze šestého ročníku soutěže IMC Awards, která
oceňuje zajímavé projekty integrované
komunikace, odnesla aktivační agentura Momentum. Získala jich 12. Úspěšné
byly i agentury McCann Prague (sedm
trofejí) a Wunderman (šest). Grand Prix
byla udělena náborové kampani s názvem „100 miliard neuronů“. Vytvořila
ji agentura Bistro pro Škodu Auto, a tato
spolupráce mimo jiné vynesla oběma
firmám ocenění pro Agenturu ročníku,
resp. Klienta ročníku. Kampaň, která
sháněla programátory do služeb největší české automobilky, dále získala zlato
pro nejlepší inovativní koncept a první
místo v kategorii sociálních médií. Momentum zaujalo třeba projektem Raffaelo proti osamělosti pro společnost Ferrero Česká, kampaněmi pro Vinařský
fond, nebo podporou kvalitních potravin v rámci soutěží Státního zeměděl-
ského a intervenčního fondu. Čtyři ze
šesti medailí Wundermanu jsou spojeny
s projektem Oživlé vzpomínky prodávají pro CK Fischer, kdy firma použila počítačovou analýzu snímků z fotosoutěže
k rozesílání personalizovaných e-mailů
s nejvhodnějšími nabídkami zájezdů.
Agentuře McCann Prague přinesly největší úspěch projekty pro Vodafone,
které propagovaly studentské tarify Je
to v tobě.
9.
Televizní stanice posílají
právníky na Skylink
8.
Tištěným novinám se u nás
nedaří, knihám ano
Média a zábavní průmysl v České republice porostou v příštích pěti letech
tempem pěti procent ročně. Nahoru je
potáhne především digitální oblast.
Naopak novinám budou u nás i ve světě příjmy klesat. Specialitou Čechů
jsou ovšem knihy, těch nakupujeme
nejvíc v Evropě. Vyplývá to ze studie
Global Entertainment & Media Outlook
2018–2022, kterou vydala společnost
PricewaterhouseCoopers. Tištěné noviny podle autorů čekají těžké časy. Jejich
výnosy mají poklesnout mezi lety 2017
a 2022 z 9,2 miliard korun na 7,3 miliard korun ročně. Znamená to ztenčování tržeb o 4,5 procenta každý rok. Čísla
táhne dolů úbytek finančních prostředků z předplatného, které klesají o téměř
12 procent za rok, a také výnosů z reklamy, ty padají o 2,4 procenta ročně.
V mezinárodním srovnání se v České republice daří knihám. Zatímco v západní
a východní Evropě roste tento trh o půl
procenta ročně, Češi jsou podstatně větší čtenáři. Studie předvídá, že do roku
2022 se bude celkový objem tuzemského knižního trhu zvedat o více než dvě
procenta ročně.
Satelitní operátor Skylink od 4. června
umožnil českým zákazníkům uhradit
servisní poplatek za přístup ke slovenským kanálům, a zrcadlově totéž nabídl na Slovensku. Svým krokem ovšem
pobouřil televize Nova, Prima, Markíza
nebo Joj. „Takové jednání je protiprávní a představuje porušení smluvních
podmínek. Televize Nova teď připravuje právní kroky, aby tomuto jednání
zamezila,“ oznámila mluvčí Novy Jana
Ondrejechová. „Společnost vynaložila
značné úsilí, aby zastavila neoprávněné šíření svých stanic na Slovensku,
a nedovolí, aby je operátoři začali opět
nelegálně šířit za hranicemi České republiky. Žádnému operátorovi nedala
TV Nova souhlas a návrat do předchozího stavu by považovala za nepřijatelný,“ dodala. „Neporušujeme zákony ani
platné smlouvy. Nemáme důvod se obávat žalob,“ reagoval za Skylink Jaromír
Glisník.
10.
Zdravotní sestra žaluje
velká česká média
Rumburská zdravotní sestra Věra Marešová, již soudy zprostily obžaloby
z vražd pacientů, se teď domáhá odškodného od médií, která o jejím případu informovala. Podala žalobu na šest
mediálních domů, protože podle jejího
názoru nerespektovaly presumpci neviny. Soudní spor vede konkrétně s vydavatelstvími Mafra, Vltava Labe Media,
Czech News Center a Economia, a také
s Novou a Primou. Vydavatelství Vltava
Labe Media chybu částečně uznalo a ještě před začátkem soudního procesu ženě
vyplatilo sto tisíc korun. Mafra jakékoliv
pochybení odmítla. Marešová původně
čelila obžalobě z toho, že měla v letech
2010 až 2014 podávat pacientům draslík, po kterém jim selhalo srdce. Celkově
byla obviněna z pěti vražd, její vinu se
nepodařilo prokázat.
5
MAM_2018_25_page_04-05.indd 5
15.6.2018 17:30:53