6.

Flema letos poprvé hledá

„odvážné“ kampaně

Sedm nových kategorií oznámila pro letošní ročník soutěž Flema, která oceňuje

nejlepší mediální kampaně a  kreativní

využití médií. Vyhlášen bude například

nejodvážnější počin, cenu si mohou

odnést také tvůrci kampaní nejlépe využívajících data, influencery nebo marketing v  reálném čase. „Rozhodli jsme

se ocenit kampaně, které by nevznikly,

aniž by jejich tvůrci vystoupili ze své

komfortní zóny jistoty a podstoupili určitou míru rizika,“ říká ke změnám duchovní otec soutěže Hynek Cimoradský.

Projektová manažerka Šárka Pěnkavová doplnila, že snahou je odměňovat

inovativní kampaně, které inspirují trh

k  odvážnějším řešením. Přihlásit kampaň do  soutěže může kdokoli, kdo se

podílel na  jejím vzniku, podmínkou

je realizace v  období od  1.  ledna 2017

do 30. června 2018. Uzávěrka přihlášek

je 20. července.

Podobně jako ostatní

komerční televize,

i Nova má svou mezinárodní variantu

pro slovenské diváky.

Nechce proto, aby jim

někdo nabízel českou

Novu.

Náborová kampaň

ve stylu sci-fi pro Škodu Auto od agentury

Bistro.

Kdo si odnese trofeje

ze soutěže Flema? Dozvíme se v listopadu.

7.

IMC: Hlavní cena pro Bistro

za kampaň pro Škodu Auto

Nejvíce medailových ocenění si ze šestého ročníku soutěže IMC Awards, která

oceňuje zajímavé projekty integrované

komunikace, odnesla aktivační agentura Momentum. Získala jich 12. Úspěšné

byly i  agentury McCann Prague (sedm

trofejí) a  Wunderman (šest). Grand Prix

byla udělena náborové kampani s  názvem „100  miliard neuronů“. Vytvořila

ji agentura Bistro pro Škodu Auto, a tato

spolupráce mimo jiné vynesla oběma

firmám ocenění pro Agenturu ročníku,

resp. Klienta ročníku. Kampaň, která

sháněla programátory do služeb největší české automobilky, dále získala zlato

pro nejlepší inovativní koncept a první

místo v kategorii sociálních médií. Momentum zaujalo třeba projektem Raffaelo proti osamělosti pro společnost Ferrero Česká, kampaněmi pro Vinařský

fond, nebo podporou kvalitních potravin v  rámci soutěží Státního zeměděl-

ského a  intervenčního fondu. Čtyři ze

šesti medailí Wundermanu jsou spojeny

s projektem Oživlé vzpomínky prodávají pro CK Fischer, kdy firma použila počítačovou analýzu snímků z fotosoutěže

k rozesílání personalizovaných e-mailů

s  nejvhodnějšími nabídkami zájezdů.

Agentuře McCann Prague přinesly největší úspěch projekty pro Vodafone,

které propagovaly studentské tarify Je

to v tobě.

9.

Televizní stanice posílají

právníky na Skylink

8.

Tištěným novinám se u nás

nedaří, knihám ano

Média a  zábavní průmysl v  České republice porostou v  příštích pěti letech

tempem pěti procent ročně. Nahoru je

potáhne především digitální oblast.

Naopak novinám budou u nás i ve světě příjmy klesat. Specialitou Čechů

jsou ovšem knihy, těch nakupujeme

nejvíc v  Evropě. Vyplývá to ze studie

Global Entertainment & Media Outlook

2018–2022, kterou vydala společnost

PricewaterhouseCoopers. Tištěné noviny podle autorů čekají těžké časy. Jejich

výnosy mají poklesnout mezi lety 2017

a 2022 z 9,2 miliard korun na 7,3 miliard korun ročně. Znamená to ztenčování tržeb o 4,5 procenta každý rok. Čísla

táhne dolů úbytek finančních prostředků z předplatného, které klesají o téměř

12  procent za  rok, a  také výnosů z  reklamy, ty padají o  2,4 procenta ročně.

V mezinárodním srovnání se v České republice daří knihám. Zatímco v západní

a východní Evropě roste tento trh o půl

procenta ročně, Češi jsou podstatně větší čtenáři. Studie předvídá, že do  roku

2022 se bude celkový objem tuzemského knižního trhu zvedat o více než dvě

procenta ročně.

Satelitní operátor Skylink od  4. června

umožnil českým zákazníkům uhradit

servisní poplatek za  přístup ke  slovenským kanálům, a  zrcadlově totéž nabídl na  Slovensku. Svým krokem ovšem

pobouřil televize Nova, Prima, Markíza

nebo Joj. „Takové jednání je protiprávní a  představuje porušení smluvních

podmínek. Televize Nova teď připravuje právní kroky, aby tomuto jednání

zamezila,“ oznámila mluvčí Novy Jana

Ondrejechová. „Společnost vynaložila

značné úsilí, aby zastavila neoprávněné šíření svých stanic na  Slovensku,

a  nedovolí, aby je operátoři začali opět

nelegálně šířit za  hranicemi České republiky. Žádnému operátorovi nedala

TV Nova souhlas a  návrat do  předchozího stavu by považovala za  nepřijatelný,“ dodala. „Neporušujeme zákony ani

platné smlouvy. Nemáme důvod se obávat žalob,“ reagoval za  Skylink Jaromír

Glisník.

10.

Zdravotní sestra žaluje

velká česká média

Rumburská zdravotní sestra Věra Marešová, již soudy zprostily obžaloby

z  vražd pacientů, se teď domáhá odškodného od médií, která o jejím případu informovala. Podala žalobu na  šest

mediálních domů, protože podle jejího

názoru nerespektovaly presumpci neviny. Soudní spor vede konkrétně s vydavatelstvími Mafra, Vltava Labe Media,

Czech News Center a  Economia, a  také

s Novou a Primou. Vydavatelství Vltava

Labe Media chybu částečně uznalo a ještě před začátkem soudního procesu ženě

vyplatilo sto tisíc korun. Mafra jakékoliv

pochybení odmítla. Marešová původně

čelila obžalobě z toho, že měla v letech

2010 až 2014 podávat pacientům draslík, po kterém jim selhalo srdce. Celkově

byla obviněna z pěti vražd, její vinu se

nepodařilo prokázat.

5

MAM_2018_25_page_04-05.indd 5

15.6.2018 17:30:53