EDITORIAL

Co my

s dinosaury?

Další informace o soutěži

Brand manažer roku

najdete pod QR kódem.

Uznávám, že jsem už tak trochu stará škola.

Pořád si myslím, že když člověku pošlete mailem

soubor otázek a on vám mailem odpoví, výsledkem prostě není rozhovor. Jsem přesvědčen o

tom, že nic nenahradí osobní kontakt, a když

už, je lepší si telefonovat než se nechat zahltit

notifikacemi instantní komunikace. Zpravodajství se podle mě nedělá tak, že si novinář něco

vygooglí a pak to vlastními slovy přepíše. Jestli

jsem na něco vysloveně alergický, je to současný

trend opisování facebookových statusů do on-line zpráv. Takhle se asi dá vyhonit návštěvnost

webu, ale z profesního hlediska je to obyčejná

špína.

KATAPULT

Reklamní festivaly jsou

jako návštěva v muzeu

oživlých dinosauřích

skeletů, míní mladí

londýnští kreativci.

Myslím si, že má hluboký význam účastnit se

prestižních reklamních přehlídek. Koneckonců

do Cannes jsme poslali hned dva redaktory. Kontakt se zahraničním prostředím je pro náš malý

trh nezbytný. Pokud nebudeme umět přemýšlet

v globálních rozměrech, budou české agentury

dál vyrábět české kampaně, za něž si rozdělí

české ceny – a nic víc.

Současně se ale přiznám, že mě nahlodal

článek, který napsal Erik Oster do Adweeku a ve

kterém Cannes rozcupoval na prvočinitele. Oster

se setkal s celou řadou londýnských kreativců

mladé generace a výsledek pro pořadatele Lvů

nebyl lichotivý. Od nastupujících kreativců často

zaznívá, že si v Cannes připadají jako v muzeu,

v němž se procházejí oživlé kostry dinosaurů.

Cannes (a jiné podobné festivaly) pro ně jsou

nutné zlo. Chápou účast jako nutné zlo, které jim

otevírá dveře k velkým klientům, stejně zkostnatělým, jako jsou poroty v Cannes.

Ostře kritizují stav, kdy agentury dělají

kampaně jen proto, aby je poslaly do Cannes,

vyhrály ceny a mohly je používat jako přesvědčovací argument v tendrech. Mladí kreativci si

také nemohou dovolit platit za přihlášky, takže

se do Cannes skutečná kreativita v podstatě

nedostane.

Tvrdá slova, že?

STEJNĚ TO ZKUSÍME

Osterův článek mě skoro zviklal v přesvědčení

o tom, že stojí za to uspořádat vlastní soutěž.

Přesně do toho jsme se totiž v redakci právě pustili. Ne, nemáme ambici postavit nějaké pražské

Cannes, i když je to samozřejmě představa převelice lákavá. Rozhodli jsme se ale, že vystavíme

soutěž, jejímž cílem bude každoročně vyzdvihnout nejlepší, nejnadanější, nejnadějnější brand

manažery a manažerky Česka – a možná, kdo ví,

i Slovenska.

K tomuto podniku nás přivedla dvojí úvaha.

Na jedné straně se pozice brand manažera

významově rozmlžila. Chceme přispět k tomu,

aby si společnosti i celá profesní komunita

uvědomily, jak důležitá tato pozice je. Za druhé

se domníváme, že brand manažeři a manažerky

mnohdy odvádějí skvělou práci, která si zaslouží

být oceněna.

V dalších číslech budeme přinášet další informace – těším se, že se profesní komunita zase

jednou sejde v naší redakci! Pro více informací

sledujte také náš web. Do prázdnin vstupuje

s novou podobou, pod kterou je podepsaná

šikovná firma F13, celý kreativní tým vydavatelství Forum Media a také náš nový kolega Tomáš

Turek, kterého bych tímto chtěl uvítat na palubě.

02

Foto: ENGOO

Ondřej Fér

šéfredaktor