EDITORIAL
Co my
s dinosaury?
Další informace o soutěži
Brand manažer roku
najdete pod QR kódem.
Uznávám, že jsem už tak trochu stará škola.
Pořád si myslím, že když člověku pošlete mailem
soubor otázek a on vám mailem odpoví, výsledkem prostě není rozhovor. Jsem přesvědčen o
tom, že nic nenahradí osobní kontakt, a když
už, je lepší si telefonovat než se nechat zahltit
notifikacemi instantní komunikace. Zpravodajství se podle mě nedělá tak, že si novinář něco
vygooglí a pak to vlastními slovy přepíše. Jestli
jsem na něco vysloveně alergický, je to současný
trend opisování facebookových statusů do on-line zpráv. Takhle se asi dá vyhonit návštěvnost
webu, ale z profesního hlediska je to obyčejná
špína.
KATAPULT
▲
Reklamní festivaly jsou
jako návštěva v muzeu
oživlých dinosauřích
skeletů, míní mladí
londýnští kreativci.
Myslím si, že má hluboký význam účastnit se
prestižních reklamních přehlídek. Koneckonců
do Cannes jsme poslali hned dva redaktory. Kontakt se zahraničním prostředím je pro náš malý
trh nezbytný. Pokud nebudeme umět přemýšlet
v globálních rozměrech, budou české agentury
dál vyrábět české kampaně, za něž si rozdělí
české ceny – a nic víc.
Současně se ale přiznám, že mě nahlodal
článek, který napsal Erik Oster do Adweeku a ve
kterém Cannes rozcupoval na prvočinitele. Oster
se setkal s celou řadou londýnských kreativců
mladé generace a výsledek pro pořadatele Lvů
nebyl lichotivý. Od nastupujících kreativců často
zaznívá, že si v Cannes připadají jako v muzeu,
v němž se procházejí oživlé kostry dinosaurů.
Cannes (a jiné podobné festivaly) pro ně jsou
nutné zlo. Chápou účast jako nutné zlo, které jim
otevírá dveře k velkým klientům, stejně zkostnatělým, jako jsou poroty v Cannes.
Ostře kritizují stav, kdy agentury dělají
kampaně jen proto, aby je poslaly do Cannes,
vyhrály ceny a mohly je používat jako přesvědčovací argument v tendrech. Mladí kreativci si
také nemohou dovolit platit za přihlášky, takže
se do Cannes skutečná kreativita v podstatě
nedostane.
Tvrdá slova, že?
STEJNĚ TO ZKUSÍME
Osterův článek mě skoro zviklal v přesvědčení
o tom, že stojí za to uspořádat vlastní soutěž.
Přesně do toho jsme se totiž v redakci právě pustili. Ne, nemáme ambici postavit nějaké pražské
Cannes, i když je to samozřejmě představa převelice lákavá. Rozhodli jsme se ale, že vystavíme
soutěž, jejímž cílem bude každoročně vyzdvihnout nejlepší, nejnadanější, nejnadějnější brand
manažery a manažerky Česka – a možná, kdo ví,
i Slovenska.
K tomuto podniku nás přivedla dvojí úvaha.
Na jedné straně se pozice brand manažera
významově rozmlžila. Chceme přispět k tomu,
aby si společnosti i celá profesní komunita
uvědomily, jak důležitá tato pozice je. Za druhé
se domníváme, že brand manažeři a manažerky
mnohdy odvádějí skvělou práci, která si zaslouží
být oceněna.
V dalších číslech budeme přinášet další informace – těším se, že se profesní komunita zase
jednou sejde v naší redakci! Pro více informací
sledujte také náš web. Do prázdnin vstupuje
s novou podobou, pod kterou je podepsaná
šikovná firma F13, celý kreativní tým vydavatelství Forum Media a také náš nový kolega Tomáš
Turek, kterého bych tímto chtěl uvítat na palubě.
02
Foto: ENGOO
Ondřej Fér
šéfredaktor