TEČKA
Moje appky
Reklamní
samuraj
LIDOVKY A FESTIVALOVKY
VILÉM RUBEŠ
WAZE
BABY MONITOR 3G
PLUS500
MARKETWATCH
MATTERMOST
BLACKJACK 21:
BLACKJACKIST
MICROSOFT AZURE
HORIZON GO
GABRIEL ZÁBUŠEK
chief technology officer, Kindred
WAZE
Za mě je Waze číslo jedna mezi
navigačními aplikacemi. Líbí se
mi podstata crowdsourcovaného
sdílení informací a jako bonus je
tahle aplikace zdarma.
PLUS500
Plus500 je skvělá aplikace, kterou
už poměrně dlouhou dobu využívám
na různé hrátky s burzou a na
rizikové obchodování prostřednictvím pákového efektu.
MATTERMOST
Pro vnitrofiremní chat využíváme
v Kindredu aplikaci Mattermost.
Je to v podstatě klon komunikační
aplikace Slack, který je ovšem
zdarma.
MICROSOFT AZURE
V krizových situacích v práci
využívám tuto appku od Microsoftu
na management našich zdrojů
v Azure cloudu.
BABY MONITOR 3G
Myslím si, že Baby Monitor 3G je
nejlepší mobilní chůvička. Využívám
ji od narození mé dcery
a funguje opravdu skvěle, nikdy mě
nezklamala.
MARKETWATCH
Aplikace MarketWatch mi zajišťuje
hlavní zdroj informací nejen o stavu
ekonomiky ve světě.
BLACKJACK 21: BLACKJACKIST
Občas (moje žena tvrdí, že častěji)
se po večerech od práce odreagovávám hraním turnaje Pokeru a nebo
Blackjacku za velké fake-money.
HORIZON GO
Horizon Go je podle mě báječně
zpracovaná aplikace pro zákazníky
UPC. Často ji využívám na TV on
demand.
TIRÁŽ: Marketing & Media / Všechny stránky marketingu, reklamy, médií a obchodu | Číslo 36 vyšlo v pondělí 9. 9. 2019 |
Ročník XX, týdeník, cena 99 Kč | Vydavatelem je Forum Media, s. r. o., IČO 06754066, Františka Křížka 362/1, 170 00 Praha 7. E‑mail:
[email protected], Web: www.mam.cz. Šéfredaktor: Ondřej Fér (607 009 372) Vedoucí vydání: Jan Klika (731 541 362) Redakce: Hana
Vacková (737 273 716), Lucie Vaníčková (603 154 836), Marie Trubetská, Tomáš Turek (zástupce šéfredaktora 724 681 788). Korektury:
Marta Švagrová Design: Studio Marvil. Zlom: Astronaut Creative Lab. Inzerce, obchodní spolupráce a mediální partnerství: Jakub
Oth (737 926 633). Předplatné a distribuce: Tereza Berounská (734 172 316, [email protected]). Objednávky předplatného:
www.chcimam.cz. Distribuce: Česká pošta, Magnet Press Slovakia, Mediaprint‑Kapa Pressegroso, L.K. Permanent. Volný prodej
prostřednictvím PNS a PressMedia (Slovensko). Tisk: Uniprint. | Jakékoliv užití a šíření obsahu časopisu i v jiném jazyce než v českém
je bez písemného svolení vydavatele zakázáno.
35
Nemám ponětí, kolik lidí si koupilo knihy
Patricka Modiana, autora nostalgických
a podmanivých příběhů o hledání identity,
od okamžiku, kdy získal Nobelovu cenu, ale
tuším, že za těch pět let asi tolik, kolik lidí si
za jeden den pořídilo knihy Dana Browna.
V literatuře je to pravděpodobně
v pořádku.
Konají se hudební festivaly, soutěže, rozdává se podpora skladatelům – a mezitím
lidé zvesela poslouchají Duo Jamaha.
V muzice je to možná v pořádku.
Na svátku náročného filmu se zasvěcenci kochají Křižáčkem (myslel jsem, že
si utrpením a nudou ukoušu předloktí),
zatímco davy stojí u kas na iksté Babovřesky. Film je pro nás nejdůležitější umění,
řekl Uljanov, a je to asi v pořádku.
A proto mě tak kdysi překvapilo, když
jsem coby jarý junior vyrazil poprvé na
reklamní festivaly – a ony tam vyhrávaly
commercialy, které jsem s klidem mohl
pustit komukoli, kdo nečetl ani Kotlera, ani
Naomi Klein, a oni nejenže si neokousávali
předloktí, ale smáli se a dojímali a byli
spokojení.
Nuže, přijde očekávané: bejvávalo. Už
i v reklamách mám pěkně rozdělené lidovky a festivalovky. Ale není to v pořádku.
Proč? Protože marketingová komunikace
je služba výrobcům, aby mohli být ve
spojení se svými zákazníky. Ne s jury
a zasvěcenci.
Reklamy se začaly podobat sobě navzájem. Letos frčí tohle, příští rok pojede tamto.
Nechápejte mě špatně – leckdy je to lidsky
pochopitelné. Objeví se nová kamerová,
editační, triková technika: všichni hledají
záminku, na čem si to vyzkoušet. Ale proč se
všichni tolik snažíme, aby naší rafinovanosti
rozuměli jen členové tajného bratrstva?
Za alžbětinských dob žili dva dramatici.
Jeden byl miláčkem nevzdělaných buranů,
kaceřován za krádeže témat a efekty v podání děje, a psal ryčné hry pro nudící se
prosťáčky. Lidovky. Vsadím se, že ho znáte:
William Shakespeare.
Druhý byl miláčkem dvora a pánů, do
nebe vynášen za svou rafinovanost, a psal
ušlechtilé hry pro znalce. Festivalovky.
Vsadím se, že ho neznáte, jmenoval se John
Fletcher.
Lidovky a festivalovky. Který z nich by
víc uspěl v reklamě?