TEČKA

Moje appky

Reklamní

samuraj

LIDOVKY A FESTIVALOVKY

VILÉM RUBEŠ

WAZE

BABY MONITOR 3G

PLUS500

MARKETWATCH

MATTERMOST

BLACKJACK 21:

BLACKJACKIST

MICROSOFT AZURE

HORIZON GO

GABRIEL ZÁBUŠEK

chief technology officer, Kindred

WAZE

Za mě je Waze číslo jedna mezi

navigačními aplikacemi. Líbí se

mi podstata crowdsourcovaného

sdílení informací a jako bonus je

tahle aplikace zdarma.

PLUS500

Plus500 je skvělá aplikace, kterou

už poměrně dlouhou dobu využívám

na různé hrátky s burzou a na

rizikové obchodování prostřednictvím pákového efektu.

MATTERMOST

Pro vnitrofiremní chat využíváme

v Kindredu aplikaci Mattermost.

Je to v podstatě klon komunikační

aplikace Slack, který je ovšem

zdarma.

MICROSOFT AZURE

V krizových situacích v práci

využívám tuto appku od Microsoftu

na management našich zdrojů

v Azure cloudu.

BABY MONITOR 3G

Myslím si, že Baby Monitor 3G je

nejlepší mobilní chůvička. Využívám

ji od narození mé dcery

a funguje opravdu skvěle, nikdy mě

nezklamala.

MARKETWATCH

Aplikace MarketWatch mi zajišťuje

hlavní zdroj informací nejen o stavu

ekonomiky ve světě.

BLACKJACK 21: BLACKJACKIST

Občas (moje žena tvrdí, že častěji)

se po večerech od práce odreagovávám hraním turnaje Pokeru a nebo

Blackjacku za velké fake-money.

HORIZON GO

Horizon Go je podle mě báječně

zpracovaná aplikace pro zákazníky

UPC. Často ji využívám na TV on

demand.

TIRÁŽ: Marketing & Media / Všechny stránky marketingu, reklamy, médií a obchodu | Číslo 36 vyšlo v pondělí 9. 9. 2019 |

Ročník XX, týdeník, cena 99 Kč | Vydavatelem je Forum Media, s. r. o., IČO 06754066, Františka Křížka 362/1, 170 00 Praha 7. E­‑mail:

[email protected], Web: www.mam.cz. Šéfredaktor: Ondřej Fér (607 009 372) Vedoucí vydání: Jan Klika (731 541 362) Redakce: Hana

Vacková (737 273 716), Lucie Vaníčková (603 154 836), Marie Trubetská, Tomáš Turek (zástupce šéfredaktora 724 681 788). Korektury:

Marta Švagrová Design: Studio Marvil. Zlom: Astronaut Creative Lab. Inzerce, obchodní spolupráce a mediální partnerství: Jakub

Oth (737 926 633). Předplatné a distribuce: Tereza Berounská (734 172 316, [email protected]). Objednávky předplatného:

www.chcimam.cz. Distribuce: Česká pošta, Magnet Press Slovakia, Mediaprint­‑Kapa Pressegroso, L.K. Permanent. Volný prodej

prostřednictvím PNS a PressMedia (Slovensko). Tisk: Uniprint. | Jakékoliv užití a šíření obsahu časopisu i v jiném jazyce než v českém

je bez písemného svolení vydavatele zakázáno.

35

Nemám ponětí, kolik lidí si koupilo knihy

Patricka Modiana, autora nostalgických

a podmanivých příběhů o hledání identity,

od okamžiku, kdy získal Nobelovu cenu, ale

tuším, že za těch pět let asi tolik, kolik lidí si

za jeden den pořídilo knihy Dana Browna.

V literatuře je to pravděpodobně

v pořádku.

Konají se hudební festivaly, soutěže, rozdává se podpora skladatelům – a mezitím

lidé zvesela poslouchají Duo Jamaha.

V muzice je to možná v pořádku.

Na svátku náročného filmu se zasvěcenci kochají Křižáčkem (myslel jsem, že

si utrpením a nudou ukoušu předloktí),

zatímco davy stojí u kas na iksté Babovřesky. Film je pro nás nejdůležitější umění,

řekl Uljanov, a je to asi v pořádku.

A proto mě tak kdysi překvapilo, když

jsem coby jarý junior vyrazil poprvé na

reklamní festivaly – a ony tam vyhrávaly

commercialy, které jsem s klidem mohl

pustit komukoli, kdo nečetl ani Kotlera, ani

Naomi Klein, a oni nejenže si neokousávali

předloktí, ale smáli se a dojímali a byli

spokojení.

Nuže, přijde očekávané: bejvávalo. Už

i v reklamách mám pěkně rozdělené lidovky a festivalovky. Ale není to v pořádku.

Proč? Protože marketingová komunikace

je služba výrobcům, aby mohli být ve

spojení se svými zákazníky. Ne s jury

a zasvěcenci.

Reklamy se začaly podobat sobě navzájem. Letos frčí tohle, příští rok pojede tamto.

Nechápejte mě špatně – leckdy je to lidsky

pochopitelné. Objeví se nová kamerová,

editační, triková technika: všichni hledají

záminku, na čem si to vyzkoušet. Ale proč se

všichni tolik snažíme, aby naší rafinovanosti

rozuměli jen členové tajného bratrstva?

Za alžbětinských dob žili dva dramatici.

Jeden byl miláčkem nevzdělaných buranů,

kaceřován za krádeže témat a efekty v podání děje, a psal ryčné hry pro nudící se

prosťáčky. Lidovky. Vsadím se, že ho znáte:

William Shakespeare.

Druhý byl miláčkem dvora a pánů, do

nebe vynášen za svou rafinovanost, a psal

ušlechtilé hry pro znalce. Festivalovky.

Vsadím se, že ho neznáte, jmenoval se John

Fletcher.

Lidovky a festivalovky. Který z nich by

víc uspěl v reklamě?