Vuch, chrudimská značka
známá svými puntíkatými
doplňky má poprvé TV reklamu
v Česku a na Slovensku. V příštím
roce plánuje další expanzi za hra‑
nice. Vybere si maximálně dvě
země, potenciál vidí v Řecku, na
Ukrajině, v Bulharsku, Portugal‑
sku, Litvě, Lotyšsku, Španělsku
a Rumunsku.
Sport.cz po deseti letech
představil nový design webu,
nově nabídne i podcasty. Nový
vzhled Sport.cz přináší propraco‑
vanější podobu hlavní stránky. Ta
je přehlednější, strukturovanější
a nabízí větší náhledové fotogra‑
ČT vylepšuje
iVysílání
i s novými
pořady
Česká televize představí v pondě‑
lí 6. prosince novou generaci iVy‑
sílání. Online video platforma ČT
nabídne v první fázi přehlednější
katalog pořadů, vyšší komfort pro
uživatele a nově také exkluzivní
obsah — pro ryze internetovou
distribuci. Web bude nově pří‑
stupný divákům s různými typy
smyslového znevýhodnění. Po
první fázi budou v příštím roce
následovat aplikace pro chytrá
zařízení i HbbTV a rozsáhlou
rekonstrukci pak zakončí nové
možnosti uživatelských účtů.
fie u jednotlivých článků. Redak‑
ce Sport.cz se nyní více soustředí
také na analýzy, komentáře
a profilové rozhovory. Pro fot‑
balové fanoušky je pak určen
podcast Bodlo, pro ty hokejové
je připraven podcast Za mantine‑
lem. Ostatní sporty najdou svůj
prostor v podcastu Mixzona.
Smartlook, český nástroj
na analýzu efektivity digitálních
kampaní, míří do světa. Globálně
chce expandovat i s pomocí série
reklamních spotů v angličtině,
která vznikla ve spolupráci se Stu‑
diem Mucha. O režii se postaral
Tomáš Vorel.
„První verzi iVysílání spus‑
tila Česká televize na přelomu
milénia, tedy v době, kdy v Česku
ještě neexistoval YouTube ani Fa‑
cebook a Netflix poskytoval filmy
pouze na DVD. Za jedenadvacet
let se nám podařilo vybudovat
archiv pětadevadesáti tisíc
hodin pořadů, který je v rámci
tuzemského prostředí unikátní
nejen svým rozsahem, ale i svým
tematickým a historickým zábě‑
rem,“ říká generální ředitel České
televize Petr Dvořák.
Souběžně s vývojem platformy
iVysílání se Česká televize zamě‑
řila i na vývoj nových formátů,
které budou exkluzivně dostupné
pouze na internetu. Prostor v iVy‑
sílání dostane nově také zahra‑
niční tvorba určená výhradně pro
online platformu.
BetRing, značka společnos‑
ti SZRT Slovakia, která právě vstu‑
puje na slovenský trh sportovních
sázek, má brand story, strategii
a korporátní identitu od české
agentury OAK. Tým okolo Terezy
Svěrákové a Tomáše Dvořáka vy‑
hrál značku v tendru. Spot vznikl
ve spolupráci s produkční společ‑
ností Bistro Films a oceňovaným
režisérem Markem Partyšem.
Economia završila přemě‑
nu newsroomu. Šéfredaktoři mají
nyní větší odpovědnost. Po ně‑
kolikaletém procesu nastavování
vhodného uspořádání redakcí vy‑
tvářejících obsah pro jednotlivé
tituly se vydavatelství rozhodlo
pro dezintegraci newsroomu
a opuštění fáze jednotného řízení
všech redakcí. Funkce ředitelky
redakcí v této souvislosti zanikne
a redakce budou řízeny šéfre‑
daktory, kteří budou odpovědní
přímo generální ředitelce a před‑
stavenstvu vydavatelství.
Český rozhlas
Vltava zrekonstruoval
studio. Podle ČRo bylo cílem vy‑
tvoření moderního, multimediál‑
ního zázemí jak pro vysílání, tak
pro streamování. Full HD kamery
nabídnou kvalitnější obraz při
pohledu do studia.
05
Mezi finalisty letošních světových
cen BEA Awards zabodoval event
připravený ve spolupráci firem
XLAB a Happenee. Na virtuální
roadshow Axis se potkalo více
než 60 řečníků mluvících jede‑
nácti jazyky. Na shortlist se dostal
také Fox Hunter s akcí Pulse
of Prague pro klienta Imperial
Brands.
„Už postup mezi finalisty je
ve světové konkurenci obrovský
úspěch. Znamená to, že si i svět
všímá, že odtud z Prahy se dají
dělat světové eventy. A je to
ocenění i pro celý tým XLABu,
který nejen že ustál poslední
dva náročné roky, ale dokázal
posunout eventový byznys na no‑
vou úroveň,“ uvádí CEO XLABu
Jindřich Trapl. Vyhlášení vítězů
proběhne při festivalu BEA World
14. až 17. prosince.
Foto: ČESKÁ TELEVIZE
Na shortlistu
BEA Awards
dvě želízka
Porota soutěže Mluvčí roku slože‑
ná z šéfredaktorů a seniorních re‑
daktorů nejvýznamnějších médií
a také zkušených odborníků na
PR a komunikaci letos hodnotila
kandidáty ve třech tradičních
kategoriích. V kategorii Nejlepší
mluvčí soukromého sektoru byla
udělena první cena Filipu Hru‑
bému z České spořitelny. Druhé
místo obsadila Jana Pokorná,
manažerka týmu externí komuni‑
kace a tisková mluvčí společností
Air Bank a Zonky, třetí byla Ka‑
teřina Pavlíková, tisková mluvčí
CK Čedok, která získala uznání
za externí komunikaci skupiny
Letiště Praha.
V kategorii Nejlepší mluvčí ve‑
řejného a neziskového sektoru se
za vítězkou Kateřinou Rendlovou
z Policejního prezidia umístila na
stříbrné příčce Lucie Dosedělová,
tisková mluvčí ZOO Praha, bronz
si odnesl Miroslav Čepický, ředi‑
tel komunikace v Nadaci rodiny
Vlčkových.
Titul PR tým roku 2021
porota udělila týmu podnikové
komunikace automobilky Škoda
Auto. Stříbro v kategorii PR
tým roku si pak odnesla Česká
spořitelna a bronzovou příčku
obsadila Air Bank. Ve speciální
kategorii kreativního přístupu
v době pandemie porota ocenila
skupinu PPF a Petra Kellnera
in memoriam za aktivní pomoc
v době pandemie. Letošní oceně‑
ní byli vybráni z celkového počtu
114 nominací.
ZPRÁVY
Mluvčí roku
znají vítěze
cent dotázaných bylo nuceno
rozpočty na rok 2022 snižovat.
Podle výzkumu porostou v roce
2022 nejdynamičtěji investice do
nemediálních kanálů, meziročně
by měly vzrůst o 19,7 procenta na
celkovou hodnotu 62,3 miliardy
korun. Mezi nemediální kanály
patří například spotřebitelské
soutěže, věrnostní programy,
in‑store podpora, direct marke‑
ting, ochutnávky a roadshow.
U mediálních kanálů se očekává
pro rok 2022 růst o 6,1 procenta
na úroveň 77,1 miliardy korun.