ZADAVATELÉ A ZNAČKY
Foto: ISTOCK
Strastiplný
boj značek
s inflací
Pokud získali zadavatelé
po dvou letech covidové
pandemie a neustálých
změn pravidel
i spotřebitelského
chování pocit, že už je
nic nepřekvapí, hned
úvod letošního roku je
rychle vyvedl z omylu
Text REDAKCE MAM
04
„Covid nás naučil rychle se přizpůsobovat novým okolnostem. Rok 2022 ale přinesl zcela
nečekané výzvy — válku na Ukrajině, omezení
některých dodavatelských řetězců a vysokou inflaci,“ říká Michaela Franeková, šéfka
Unileveru pro Česko a Slovensko, podle níž
inflace způsobila větší segmentaci spotřebitelů a jejich rozdílných potřeb. Podobně situaci
shrnuje i šéfka marketingu řetězce Albert Kateřina Harris: „Žijeme ve světě, který se mění
tak dynamicky, jak si asi nikdo z nás nedokázal představit. To, co platilo ještě nedávno, už
nemusí nutně fungovat nyní.“
A těžko byste na našem trhu hledali významného inzerenta, který by to viděl jinak.
Násobně vyšší potřeba „agility a flexibility“
se objevovala prakticky ve všech odpovědích výroční ankety časopisu Marketing
a Media. „Rok 2022 nás naučil, že na některé
výzvy není možné se připravit, je ale nutné
na ně obratem reagovat,“ glosuje současnou
éru nevyzpytatelnosti mluvčí řetězce Lidl
Tomáš Myler.
Krátce řečeno: přední zadavatele reklamy
naučil uplynulý rok zejména rychlým reakcím. Tuzemským značkám ale rovněž umož-
nil si otestovat, jak moc se vyplácí investice
do brandu v nelehké době.
VŠE OVLIVNĚNO INFLACÍ
„Roční komunikační ‚roadmapa‘ určuje
pouze klíčová témata, v jejichž rámci musíme
umět reagovat na aktuální dění a klientské potřeby. Jen tak můžeme být relevantní,“ řekla
šéfka značky a komunikace České spořitelny
Monika Hovorková. S tím souhlasí tisková
mluvčí Komerční banky Šárka Nevoralová.
„Tento rok nás naučil, že i když má stále
smysl plánovat, zároveň musíme být schopni