ZADAVATELÉ A ZNAČKY

Foto: ISTOCK

Strastiplný

boj značek

s inflací

Pokud získali zadavatelé

po dvou letech covidové

pandemie a neustálých

změn pravidel

i spotřebitelského

chování pocit, že už je

nic nepřekvapí, hned

úvod letošního roku je

rychle vyvedl z omylu

Text REDAKCE MAM

04

„Covid nás naučil rychle se přizpůsobovat novým okolnostem. Rok 2022 ale přinesl zcela

nečekané výzvy — válku na Ukrajině, omezení

některých dodavatelských řetězců a vysokou inflaci,“ říká Michaela Franeková, šéfka

Unileveru pro Česko a Slovensko, podle níž

inflace způsobila větší segmentaci spotřebitelů a jejich rozdílných potřeb. Podobně situaci

shrnuje i šéfka marketingu řetězce Albert Kateřina Harris: „Žijeme ve světě, který se mění

tak dynamicky, jak si asi nikdo z nás nedokázal představit. To, co platilo ještě nedávno, už

nemusí nutně fungovat nyní.“

A těžko byste na našem trhu hledali významného inzerenta, který by to viděl jinak.

Násobně vyšší potřeba „agility a flexibility“

se objevovala prakticky ve všech odpovědích výroční ankety časopisu Marketing

a Media. „Rok 2022 nás naučil, že na některé

výzvy není možné se připravit, je ale nutné

na ně obratem reagovat,“ glosuje současnou

éru nevyzpytatelnosti mluvčí řetězce Lidl

Tomáš Myler.

Krátce řečeno: přední zadavatele reklamy

naučil uplynulý rok zejména rychlým reakcím. Tuzemským značkám ale rovněž umož-

nil si otestovat, jak moc se vyplácí investice

do brandu v nelehké době.

VŠE OVLIVNĚNO INFLACÍ

„Roční komunikační ‚roadmapa‘ určuje

pouze klíčová témata, v jejichž rámci musíme

umět reagovat na aktuální dění a klientské potřeby. Jen tak můžeme být relevantní,“ řekla

šéfka značky a komunikace České spořitelny

Monika Hovorková. S tím souhlasí tisková

mluvčí Komerční banky Šárka Nevoralová.

„Tento rok nás naučil, že i když má stále

smysl plánovat, zároveň musíme být schopni