3:52 AM

HEADLINES

Lidé, kampaně a události,

o kterých musíte vědět.

1.

Young & Rubicam vyhrála

Pilsner pro Česko i Slovensko

Agentura Young & Rubicam Praha z komunikačního holdingu WPP zvítězila

v  prestižním tendru společnosti Plzeňský Prazdroj na  hlavního kreativního

partnera pro jednu z  nejcennějších

českých značek, Pilsner Urquell. Uzavřeného výběrového řízení pro český

i slovenský trh, které probíhalo od konce ledna, se účastnilo celkem šest subjektů, a  to včetně dosavadní agentury,

slovenské MUW Saatchi &  Saatchi.

„Oceňujeme kvalitu návrhů, které nám

předložilo všech šest agentur. Nakonec jsme se jednoznačně rozhodli pro

Young &  Rubicam,“ okomentoval výsledek marketingový ředitel Prazdroje

Grant McKenzie. „Klíčové při rozhodování pro nás bylo to, že předložila přesně to, co jsme hledali. Máme z  tohoto

výsledku radost, protože Y&R přišla

s  dlouhodobým strategickým konceptem, který přesně odpovídá kreativním

ambicím ikonické značky,“ dodal. Tým

Y&R, který pro klienta začne pracovat

od  14.  dubna, povede chief creative

officer Tereza Svěráková, držitelka několika ocenění z  mezinárodní soutěže

Cannes Lions a členka globálního kreativního boardu sítě Y&R. Slovenská Saatchi pro Pilsner pracovala od podzimu

roku 2014, kdy vyhrála výběrové řízení

a  vystřídala Ogilvy &  Mather. Loňskou

kampaň ke 175. výročí založení značky

nicméně – včetně televizního spotu  –

realizovala Triad Advertising, která

je hlavní digitální agenturou brandu.

Další značky z  portfolia Plzeňského

Prazdroje využívají jiné agentury: shodou okolností tentýž týden firma představila „hokejový“ televizní spot pro

značku Radegast od  Boomerang Communication v  produkci Armada Films.

Rozvíjí motto „Život je hořký. Bohudík“.

Natáčel se tři dny pod vedením amerického režiséra Alexeie Tyleviche.

2.

4.

Varga se stal šéfem Publicis Galerie Butovice se

představila v novém

One pro střední Evropu

U restaurací v Galerii

Butovice přibyla nová

místa k sezení.

Dosavadní CEO skupiny Publicis One

pro Českou republiku Tomáš Varga byl

v rámci změn v jejím vedení ve střední

a východní Evropě povýšen na šéfa pro

střední Evropu, konkrétně pro český,

slovenský a  maďarský trh. Oznámil to

globální CEO Publicis One Jarek Ziebinski s tím, že nová řídící struktura bude

sestávat ze středního, východního a  jihovýchodního subregionu a  Turecka,

které bude řízeno jako samostatný trh.

Ze skupiny totiž na konci března odchází její CEO pro střední a  východní Evropu Misa Lukic. Publicis One je agenturní entita nadnárodní komunikační

skupiny Publicis Groupe pro trhy malé

a  střední velikosti, která byla zřízena

proto, aby propojovala zdroje a  lidské

síly v několika zemích.

Tomáš Varga (foto)

dohlédne na středoevropské aktivity

Publicis One. „Noví ředitelé byli jmenováni

na základě hvězdných

výkonů v posledních

letech,“ řekl globální

CEO Jarek Ziebinski.

Pražské obchodní centrum Galerie Butovice dokončilo rekonstrukci, která probíhala od ledna 2016. Byla zvětšena nákupní plocha, takže centrum je teď šesté

největší v  republice, a  zároveň tu přivítala zákazníky v  pořadí čtvrtá pražská

prodejna nábytku Kika. Výraznou přestavbou prošel food court. Jeho kapacita

se zvětšila o padesát procent, což znamená, že se zde může najednou usadit až

430 zákazníků. Nechybí kavárny, fastfoodové řetězce, klasické restaurace. Celkem je v centru 14 restaurací. Mezi nové

obchody patří kromě Kiky také značky

Lindex, New Yorker, Pepco, Urban Store,

Sam  73, Uncle Sam, kavárna Costa Coffee a indický fastfood Bombay Express,

který se otevře letos na  jaře. Novinkou

je i vůbec první pobočka e-shopu CZC.cz

v českém obchodním centru nebo velká

provozovna Mall.cz.

3.

5.

Britská značka oblečení Topshop

na  svém instagramovém účtu oznámila, že se rozhodla uzavřít svou jedinou

tuzemskou prodejnu. Důvodem je to, že

se bude věnovat především internetovému prodeji. Obchod v pražském nákupním centru Palladium fungoval deset

let. Už dříve se z  kamenných prodejen

v  ČR začala stahovat španělská skupina Inditex, pod niž patří módní značky

Zara nebo Bershka. Zara zmenšuje svou

tuzemskou síť, která nyní čítá čtyři prodejny v  Praze a  po  jedné v  Brně a  Ostravě. Podle Hospodářských novin se

chce zbavit minimálně jednoho z  těchto obchodů. Otázkou podle listu také

je, zda a  jak bude v  Česku pokračovat

řetězec Marks & Spencer, který loni zavřel pobočky v Estonsku, Litvě, Polsku

a  na  Slovensku. V  poslední době skončily také některé pobočky značek Tom

Tailor, Storm a Versace.

Zadlužený americký prodejce hraček

Toys 'R' Us, s  jehož obchody vyrostly

generace Američanů, definitivně „zavírá

krám“. Společnost zavře anebo odprodá

všech svých 885 prodejen v domovských

Spojených státech. Nenašla ani kupce,

ani se nedohodla s věřiteli. O práci přijde

na 30 tisíc lidí. Už dříve firma rozhodla

o  ukončení britských aktivit, zavřeny

budou i  polské, francouzské, španělské

a  australské pobočky. Pro kanadské,

německé, rakouské a  švýcarské obchody nadále zkouší najít nového majitele.

„Je to velmi smutný den nejen pro nás,

ale i  pro miliony dětí a  rodin, kterým

jsme sloužili 70 let,“ prohlásil generální

ředitel Dave Brandon. Firma doplatila

na klesající zájem dětí o klasické hračky

a  na  rozvoj nákupů přes internet. Pád

Toys 'R' US ovlivnil i cenu akcií Mattelu

a Hasbra, protože prodeje v tomto hračkářství tvoří asi desetinu jejich tržeb.

Topshop odchází z českého Legendární hračkářství

trhu, další redukují obchody Toys 'R' Us končí

Dělat reklamy pro

Plzeňský Prazdroj je

prestižní záležitost.

3

MAM_2018_12_page_02-03.indd 3

3/16/2018 5:39:54 PM