3:52 AM
HEADLINES
Lidé, kampaně a události,
o kterých musíte vědět.
1.
Young & Rubicam vyhrála
Pilsner pro Česko i Slovensko
Agentura Young & Rubicam Praha z komunikačního holdingu WPP zvítězila
v prestižním tendru společnosti Plzeňský Prazdroj na hlavního kreativního
partnera pro jednu z nejcennějších
českých značek, Pilsner Urquell. Uzavřeného výběrového řízení pro český
i slovenský trh, které probíhalo od konce ledna, se účastnilo celkem šest subjektů, a to včetně dosavadní agentury,
slovenské MUW Saatchi & Saatchi.
„Oceňujeme kvalitu návrhů, které nám
předložilo všech šest agentur. Nakonec jsme se jednoznačně rozhodli pro
Young & Rubicam,“ okomentoval výsledek marketingový ředitel Prazdroje
Grant McKenzie. „Klíčové při rozhodování pro nás bylo to, že předložila přesně to, co jsme hledali. Máme z tohoto
výsledku radost, protože Y&R přišla
s dlouhodobým strategickým konceptem, který přesně odpovídá kreativním
ambicím ikonické značky,“ dodal. Tým
Y&R, který pro klienta začne pracovat
od 14. dubna, povede chief creative
officer Tereza Svěráková, držitelka několika ocenění z mezinárodní soutěže
Cannes Lions a členka globálního kreativního boardu sítě Y&R. Slovenská Saatchi pro Pilsner pracovala od podzimu
roku 2014, kdy vyhrála výběrové řízení
a vystřídala Ogilvy & Mather. Loňskou
kampaň ke 175. výročí založení značky
nicméně – včetně televizního spotu –
realizovala Triad Advertising, která
je hlavní digitální agenturou brandu.
Další značky z portfolia Plzeňského
Prazdroje využívají jiné agentury: shodou okolností tentýž týden firma představila „hokejový“ televizní spot pro
značku Radegast od Boomerang Communication v produkci Armada Films.
Rozvíjí motto „Život je hořký. Bohudík“.
Natáčel se tři dny pod vedením amerického režiséra Alexeie Tyleviche.
2.
4.
Varga se stal šéfem Publicis Galerie Butovice se
představila v novém
One pro střední Evropu
U restaurací v Galerii
Butovice přibyla nová
místa k sezení.
Dosavadní CEO skupiny Publicis One
pro Českou republiku Tomáš Varga byl
v rámci změn v jejím vedení ve střední
a východní Evropě povýšen na šéfa pro
střední Evropu, konkrétně pro český,
slovenský a maďarský trh. Oznámil to
globální CEO Publicis One Jarek Ziebinski s tím, že nová řídící struktura bude
sestávat ze středního, východního a jihovýchodního subregionu a Turecka,
které bude řízeno jako samostatný trh.
Ze skupiny totiž na konci března odchází její CEO pro střední a východní Evropu Misa Lukic. Publicis One je agenturní entita nadnárodní komunikační
skupiny Publicis Groupe pro trhy malé
a střední velikosti, která byla zřízena
proto, aby propojovala zdroje a lidské
síly v několika zemích.
Tomáš Varga (foto)
dohlédne na středoevropské aktivity
Publicis One. „Noví ředitelé byli jmenováni
na základě hvězdných
výkonů v posledních
letech,“ řekl globální
CEO Jarek Ziebinski.
Pražské obchodní centrum Galerie Butovice dokončilo rekonstrukci, která probíhala od ledna 2016. Byla zvětšena nákupní plocha, takže centrum je teď šesté
největší v republice, a zároveň tu přivítala zákazníky v pořadí čtvrtá pražská
prodejna nábytku Kika. Výraznou přestavbou prošel food court. Jeho kapacita
se zvětšila o padesát procent, což znamená, že se zde může najednou usadit až
430 zákazníků. Nechybí kavárny, fastfoodové řetězce, klasické restaurace. Celkem je v centru 14 restaurací. Mezi nové
obchody patří kromě Kiky také značky
Lindex, New Yorker, Pepco, Urban Store,
Sam 73, Uncle Sam, kavárna Costa Coffee a indický fastfood Bombay Express,
který se otevře letos na jaře. Novinkou
je i vůbec první pobočka e-shopu CZC.cz
v českém obchodním centru nebo velká
provozovna Mall.cz.
3.
5.
Britská značka oblečení Topshop
na svém instagramovém účtu oznámila, že se rozhodla uzavřít svou jedinou
tuzemskou prodejnu. Důvodem je to, že
se bude věnovat především internetovému prodeji. Obchod v pražském nákupním centru Palladium fungoval deset
let. Už dříve se z kamenných prodejen
v ČR začala stahovat španělská skupina Inditex, pod niž patří módní značky
Zara nebo Bershka. Zara zmenšuje svou
tuzemskou síť, která nyní čítá čtyři prodejny v Praze a po jedné v Brně a Ostravě. Podle Hospodářských novin se
chce zbavit minimálně jednoho z těchto obchodů. Otázkou podle listu také
je, zda a jak bude v Česku pokračovat
řetězec Marks & Spencer, který loni zavřel pobočky v Estonsku, Litvě, Polsku
a na Slovensku. V poslední době skončily také některé pobočky značek Tom
Tailor, Storm a Versace.
Zadlužený americký prodejce hraček
Toys 'R' Us, s jehož obchody vyrostly
generace Američanů, definitivně „zavírá
krám“. Společnost zavře anebo odprodá
všech svých 885 prodejen v domovských
Spojených státech. Nenašla ani kupce,
ani se nedohodla s věřiteli. O práci přijde
na 30 tisíc lidí. Už dříve firma rozhodla
o ukončení britských aktivit, zavřeny
budou i polské, francouzské, španělské
a australské pobočky. Pro kanadské,
německé, rakouské a švýcarské obchody nadále zkouší najít nového majitele.
„Je to velmi smutný den nejen pro nás,
ale i pro miliony dětí a rodin, kterým
jsme sloužili 70 let,“ prohlásil generální
ředitel Dave Brandon. Firma doplatila
na klesající zájem dětí o klasické hračky
a na rozvoj nákupů přes internet. Pád
Toys 'R' US ovlivnil i cenu akcií Mattelu
a Hasbra, protože prodeje v tomto hračkářství tvoří asi desetinu jejich tržeb.
Topshop odchází z českého Legendární hračkářství
trhu, další redukují obchody Toys 'R' Us končí
Dělat reklamy pro
Plzeňský Prazdroj je
prestižní záležitost.
3
MAM_2018_12_page_02-03.indd 3
3/16/2018 5:39:54 PM