HEADLINES
6.
Moneta redukuje počet
poboček
Banka Moneta Money Bank se chystá
uzavřít 30 ze svých 232 poboček. Důvodem je podle oficiálního vyjádření fakt,
že zákazníci stále víc využívají digitální technologie. Přesný seznam, o jaké
pobočky se jedná, banka nezveřejnila.
Má jít ale o místa, která vyčerpala svůj
obchodní potenciál nebo jsou v blízkosti
jiných poboček. „Chceme být digitálním
lídrem na českém bankovním trhu. Součástí plánu je také optimalizace pobočkové sítě,” uvedl Jakub Švestka, tiskový
mluvčí Monety. Změny souvisí s rozvojem digitálních kanálů, především mobilního bankovnictví Smart Banka
„Meziročně vzrostl počet uživatelů naší
Smart Banky na víc než dvojnásobek,
konkrétně na 187 tisíc,” uzavírá Švestka.
Už ne Londýn, ale
Rotterdam. Unilever
mění strukturu a přesouvá své ústředí.
Moneta své pobočky
nejen zavírá, ale
i modernizuje. Letos
plánuje přestavět dvě
desítky prodejních
míst.
7.
Soutěž Young Lions
oznamuje změny
Společnost Lionhearted, která v Česku
pořádá soutěž a vzdělávací akci pro
mladé profesionály zabývající se komunikací značek Young Lions, oznámila, že letos se bude poprvé soutěžit
v pěti kategoriích – byla přidána kategorie PR a poprvé proběhne i kategorie Marketers. Název kategorie Cyber
byl změněn na Digital a dílčí změny se
odehrály i v sekcích Print a Media. Soutěž má i nový časový rozvrh – všechny
kategorie se budou briefovat v jednom
dni, a to v pátek 13. dubna, a návrhy se
budou odevzdávat v sobotu. V navazujícím týdnu bude každý den věnovaný
jedné kategorii – prezentacím, zasedání poroty a vyhlášení vítězů spojeném
s feedback session. Tato změna má vyjít vstříc zejména potřebám menších
agentur a účastníků, pro které je složité
uvolnit se na víc pracovních dní z práce.
„Chceme, aby vznikal dialog mezi porotci a účastníky a vedl všechny k tomu,
vytvářet komunikační řešení, která
fungují lépe,” vysvětluje René Jež z po-
Heinz-Christian
Strache doplatil na své
útoky na veřejnoprávní ORF.
řádající společnosti Lionhearted. Zadání
jsou obvykle zaměřena na charity, neziskové organizace nebo všeobecně prospěšné myšlenky. Podle typu kategorie
jsou odlišné výstupy. V nové kategorii
PR mají soutěžící za úkol navrhnout PR
kampaň a odevzdat prezentaci na deset
slidů a psané vysvětlení v rozsahu maximálně 450 slov popisující kreativní
myšlenku, strategii a exekuci. Celá akce
se koná v Impact Hubu v Praze. Uzávěrka přihlášek je ve čtvrtek 29. března.
Přihlásit se lze přímo na webu soutěže
www.younglions.cz. Soutěžící musí být
narozeni 22. června 1987 a později. Vítězové budou v červnu reprezentovat
Českou republiku ve světovém fi nále
v Cannes, které se koná jako součást
nejvýznamnějšího festivalu kreativity
Cannes Lions.
8.
Rakouský politik se musel
omluvit moderátorovi ORF
Předseda rakouské vládní strany FPÖ
Heinz-Christian Strache se musel
omluvit a zaplatit fi nanční kompenzaci
za lživá tvrzení o veřejnoprávní televizi
ORF. Na své facebookové stránce umístil snímek moderátora zpráv Armina
Wolfa s popiskem: „Existuje místo, kde
se ze lží stávají zprávy. To místo je ORF.“
Wolf podal na Stracheho žalobu kvůli
pomluvě a ORF se připojila svou vlastní
žalobou. Na zmíněném urovnání sporu
se dohodl s moderátorem, snaha o vyrovnání se samotnou veřejnoprávní stanicí ještě pokračuje. „Toto tvrzení bylo
nesprávné a já se omlouvám Arminu
Wolfovi a zaměstnancům ORF za tento nepodložený výrok,“ stojí v textu,
s jehož zveřejněním Strache souhlasil,
stejně jako se zaplacením 10 tisíc eur
(téměř 255 tisíc korun) a uhrazením
právních výloh Wolfovi. Omluvu politik
zveřejnil na své sociální síti. Také vyšla
na třetí straně nejčtenějšího rakouského bulvárního deníku Kronen Zeitung.
„Mým cílem nebylo hnát politika k soudům, ale dát najevo, že existují hranice
kritiky práce novinářů a médií, zvlášť
tam, kde jde o pomluvu konkrétní osoby,“ uvedl Wolf na svém blogu.
9.
Unilever rozdělí reklamní
rozpočty mezi tři divize
Světový rychloobrátkový gigant Unilever představil změnu své organizační
struktury, která má umožnit pružnější rozhodování. Své aktivity přeskupí
do tří divizí: krása, domácnost a potraviny. Po skoro devadesáti letech zruší
princip duálního ústředí, zavře centrálu
v Londýně a vedení ponechá jen v Rotterdamu. Ve Velké Británii však zůstane
management prvních dvou zmíněných
divizí. Každá z divizí dostane na starost
část reklamního rozpočtu, budou mít
i svá oddělení inovací, strategie a vývoje. Podřízeny jim budou i obchodní složky v jednotlivých zemích. Každá složka
bude oprávněna samostatně rozhodovat
o investicích a přesunu prostředků mezi
různými regiony. Rotterdamská centrála
by se měla podle oznámení fi rmy starat
o digitální platformy, analýzy obchodních dat a o chod interní obsahové agentury U-Studio. Objemy prostředků věnovaných na reklamu by se měnit neměly.
10.
Mafie nemůže být ochranná
známka ani pro pizzerii
Španělský řetězec pizzerií La Mafi a nemůže svůj název ani slogan „Mafie si
sedá ke stolu“ chránit ochrannou známkou. Soudní tribunál Evropské unie
v Lucemburku tak vyhověl stížnosti
italské vlády z roku 2015, podle které
je nemorální využívat v obchodě název zločinecké organizace, jejíž aktivity
„porušují hodnoty, na kterých stojí Evropská unie“. Síť restaurací ochrannou
známku držela deset let. Firma se bránila, že neodkazuje na skutečné mafi ány, ale na kultovní fi lmovou sérii Kmotr.
Podle agentury Reuters rozhodnutí soudu nebrání fi rmě v používání sloganu,
nemůže si jej ale úředně ochránit před
používáním konkurenty bez jejího souhlasu. Proti rozhodnutí soudu prvního
stupně se fi rma může ještě odvolat k Evropskému soudnímu dvoru.
4
MAM_2018_12_page_04-05.indd 4
3/16/2018 5:12:00 PM