HEADLINES

6.

Moneta redukuje počet

poboček

Banka Moneta Money Bank se  chystá

uzavřít 30 ze svých 232 poboček. Důvodem je podle oficiálního vyjádření fakt,

že zákazníci stále víc využívají digitální technologie. Přesný seznam, o  jaké

pobočky se jedná, banka nezveřejnila.

Má jít ale o  místa, která vyčerpala svůj

obchodní potenciál nebo jsou v blízkosti

jiných poboček. „Chceme být digitálním

lídrem na českém bankovním trhu. Součástí plánu je také optimalizace pobočkové sítě,” uvedl Jakub Švestka, tiskový

mluvčí Monety. Změny souvisí s  rozvojem digitálních kanálů, především mobilního bankovnictví Smart Banka

„Meziročně vzrostl počet uživatelů naší

Smart Banky na  víc než dvojnásobek,

konkrétně na 187 tisíc,” uzavírá Švestka.

Už ne Londýn, ale

Rotterdam. Unilever

mění strukturu a přesouvá své ústředí.

Moneta své pobočky

nejen zavírá, ale

i modernizuje. Letos

plánuje přestavět dvě

desítky prodejních

míst.

7.

Soutěž Young Lions

oznamuje změny

Společnost Lionhearted, která v  Česku

pořádá soutěž a  vzdělávací akci pro

mladé profesionály zabývající se komunikací značek Young Lions, oznámila, že letos se bude poprvé soutěžit

v  pěti kategoriích – byla přidána kategorie PR a  poprvé proběhne i  kategorie Marketers. Název kategorie Cyber

byl změněn na Digital a dílčí změny se

odehrály i v sekcích Print a Media. Soutěž má i nový časový rozvrh – všechny

kategorie se budou briefovat v  jednom

dni, a to v pátek 13. dubna, a návrhy se

budou odevzdávat v  sobotu. V  navazujícím týdnu bude každý den věnovaný

jedné kategorii – prezentacím, zasedání poroty a  vyhlášení vítězů spojeném

s  feedback session. Tato změna má vyjít vstříc zejména potřebám menších

agentur a účastníků, pro které je složité

uvolnit se na víc pracovních dní z práce.

„Chceme, aby vznikal dialog mezi porotci a  účastníky a  vedl všechny k  tomu,

vytvářet komunikační řešení, která

fungují lépe,” vysvětluje René Jež z  po-

Heinz-Christian

Strache doplatil na své

útoky na veřejnoprávní ORF.

řádající společnosti Lionhearted. Zadání

jsou obvykle zaměřena na  charity, neziskové organizace nebo všeobecně prospěšné myšlenky. Podle typu kategorie

jsou odlišné výstupy. V  nové kategorii

PR mají soutěžící za úkol navrhnout PR

kampaň a odevzdat prezentaci na deset

slidů a  psané vysvětlení v  rozsahu maximálně 450 slov popisující kreativní

myšlenku, strategii a exekuci. Celá akce

se koná v Impact Hubu v Praze. Uzávěrka přihlášek je ve  čtvrtek 29. března.

Přihlásit se lze přímo na  webu soutěže

www.younglions.cz. Soutěžící musí být

narozeni 22. června 1987 a  později. Vítězové budou v  červnu reprezentovat

Českou republiku ve  světovém fi nále

v  Cannes, které se koná jako součást

nejvýznamnějšího festivalu kreativity

Cannes Lions.

8.

Rakouský politik se musel

omluvit moderátorovi ORF

Předseda rakouské vládní strany FPÖ

Heinz-Christian Strache se musel

omluvit a zaplatit fi nanční kompenzaci

za lživá tvrzení o veřejnoprávní televizi

ORF. Na své facebookové stránce umístil snímek moderátora zpráv Armina

Wolfa s popiskem: „Existuje místo, kde

se ze lží stávají zprávy. To místo je ORF.“

Wolf podal na  Stracheho žalobu kvůli

pomluvě a ORF se připojila svou vlastní

žalobou. Na zmíněném urovnání sporu

se dohodl s  moderátorem, snaha o  vyrovnání se samotnou veřejnoprávní stanicí ještě pokračuje. „Toto tvrzení bylo

nesprávné a  já se omlouvám Arminu

Wolfovi a  zaměstnancům ORF za  tento nepodložený výrok,“ stojí v  textu,

s  jehož zveřejněním Strache souhlasil,

stejně jako se zaplacením 10  tisíc eur

(téměř 255  tisíc korun) a  uhrazením

právních výloh Wolfovi. Omluvu politik

zveřejnil na své sociální síti. Také vyšla

na třetí straně nejčtenějšího rakouského bulvárního deníku Kronen Zeitung.

„Mým cílem nebylo hnát politika k soudům, ale dát najevo, že existují hranice

kritiky práce novinářů a médií, zvlášť

tam, kde jde o pomluvu konkrétní osoby,“ uvedl Wolf na svém blogu.

9.

Unilever rozdělí reklamní

rozpočty mezi tři divize

Světový rychloobrátkový gigant Unilever představil změnu své organizační

struktury, která má umožnit pružnější rozhodování. Své aktivity přeskupí

do tří divizí: krása, domácnost a potraviny. Po  skoro devadesáti letech zruší

princip duálního ústředí, zavře centrálu

v  Londýně a  vedení ponechá jen v  Rotterdamu. Ve Velké Británii však zůstane

management prvních dvou zmíněných

divizí. Každá z divizí dostane na starost

část reklamního rozpočtu, budou mít

i svá oddělení inovací, strategie a vývoje. Podřízeny jim budou i obchodní složky v jednotlivých zemích. Každá složka

bude oprávněna samostatně rozhodovat

o investicích a přesunu prostředků mezi

různými regiony. Rotterdamská centrála

by se měla podle oznámení fi rmy starat

o  digitální platformy, analýzy obchodních dat a o chod interní obsahové agentury U-Studio. Objemy prostředků věnovaných na reklamu by se měnit neměly.

10.

Mafie nemůže být ochranná

známka ani pro pizzerii

Španělský řetězec pizzerií La Mafi a nemůže svůj název ani slogan „Mafie si

sedá ke stolu“ chránit ochrannou známkou. Soudní tribunál Evropské unie

v  Lucemburku tak vyhověl stížnosti

italské vlády z  roku 2015, podle které

je nemorální využívat v  obchodě název zločinecké organizace, jejíž aktivity

„porušují hodnoty, na  kterých stojí Evropská unie“. Síť restaurací ochrannou

známku držela deset let. Firma se bránila, že neodkazuje na skutečné mafi ány, ale na kultovní fi lmovou sérii Kmotr.

Podle agentury Reuters rozhodnutí soudu nebrání fi rmě v  používání sloganu,

nemůže si jej ale úředně ochránit před

používáním konkurenty bez jejího souhlasu. Proti rozhodnutí soudu prvního

stupně se fi rma může ještě odvolat k Evropskému soudnímu dvoru.

4

MAM_2018_12_page_04-05.indd 4

3/16/2018 5:12:00 PM