SOUTĚŽ
Tužky z D&AD rozdány
Agenturou roku je AMV BBDO, klientem
Apple a produkční společností Division
Text JAKUB KŘEŠNIČKA
Prestižní soutěž oceňující kreativitu v rekla‑
mě a designu rozdávala letos ocenění během
dvou večerů. Obdobu Grand Prix, kterou je
v D&AD Black Pencil (neboli černá tužka), le‑
tos získaly dokonce tři projekty. Jak se rozho‑
duje o udělení trofeje, která oceňuje přelomo‑
vou práci napříč kategoriemi, vyzkoušel letos
jako člen poroty i Martin Svetlík, creative
strategy lead McCann Prague. Jeho postřehy
najdete v komentáři na straně 17.
První černá tužka putovala agentuře FCB
Chicago a městu Chicago za projekt Boards
of Change (fotografie 1 ). Během něj pro po‑
vzbuzení účasti minorit u amerických voleb
vznikla registrační místa k hlasování vyrobe‑
1
ná z bednění, které chránilo obchody během
předcházejících občanských protestů.
Další „černou“ získala kampaň agentury
McCann New York pro projekt True Name spo‑
lečnosti Mastercard 2 . Ta odstartovala mož‑
nost, aby transgender a nebinární lidé měli
na platební kartě své zvolené jméno a tím se
snížilo riziko konfliktů vznikajících při placení
v obchodech, které mohou vést i k napadení.
Poslední z letošních černých tužek získala
kampaň #wombstories od agentury AMV BBDO
pro společnost Essity a značky Libresse / Body‑
form 3 . K tomu má i čtyři žluté, dvě grafitové
a dřevěnou tužku za osvětový spot, který vedle
herců využívá i vynalézavé animace.
„Těší mě, že se všechny projekty oceněné
černou tužkou snaží o posílení společnosti,
zvlášť v době, kdy se spotřebitelé dožadují
větší zodpovědnosti značek,“ uvedl prezident
D&AD Naresh Ramchandani.
V soutěži D&AD se pak agenturou roku
stala AMV BBDO, produkční společností Divi‑
sion a designovou agenturou Collins.
Klientem roku se stala společnost Apple.
Ta na soutěži uspěla mimo jiné s devítiminu‑
tovým spotem Vertical Cinema 4 , jenž natá‑
čel Oscarem oceněný režisér Damien Chazelle
s agenturami TBWA\Media Arts Lab a Super‑
prime Films. Za cíl si dali navnadit kreativce,
aby vertikální formát využívali.
2
4
17
3